(Perennat)
Keltapeippi on aina varma ja kaunislehtinen
maanpeittokasvi ja todella kova leviämään. Sitä voi käyttää myös kesäistutuksissa.
(Perennat)
Keltapeippi on aina varma ja kaunislehtinen
maanpeittokasvi ja todella kova leviämään. Sitä voi käyttää myös kesäistutuksissa.
Taimenvaihtotapahtumasta sain kolme keltapeipin tainta. Niitä väitettiin kyllä hopeatäpläpeipeiksi, mutta onneksi ovatkin keltapeippiä, sillä vaaleanpunaiset kukat eivät oikein ole mieleisiäni. Vielä tässä mietin minne taimeni istuttaisin. Kesäkukkaistutuksessa niitä voisi tietenkin käyttää.
Minun keltapeippini jo kukkii kauniisti. Peippi on paahteisella paikalla ja todella runsasravinteisessa maassa (lantaa/multaa) ja hyvin kasvaa. Lehdet ovat todella kauniit. Minulla siis menestyy myös auringossa. Toki kuivempina kausina olen kastellut...
Keltapeippi leviää kyllä mahdottomasti ja kaikista eniten tykkää varjosta tai puolivarjosta. Olen sen joskus istuttanut viereiseen metsään ja siellä se menee vimmatusti, tykkää metsämaasta. Paulastiina, saitko keltapeipit kasvamaan kun silloin veit ?
Keltapeippimaa
Tuollaisesta minäkin haaveilen. Ihana matto on kasvanut keltapeipistä. Eikös tuo keltapeippi lähdekin ihan pistokkaista kasvuun? Olen meinaan tökkinyt noita peipin pistokkaita multaan.
Joo, lähtee pistokkaista. Minä olen maljakossa pitänyt kunnes juuret ilmestyy. Eiköhän se mullassakin juurru.
Minä ‘dyykkasin’ tänään keltapeipin alkuja läheisen rivitalon kompostikehikosta, jonka keskivaiheilta, lautojen välistä keltapeippi oli lähtenyt komeaan kasvuun.
Keltapeippi on hurja leviämään ja nousee liian korkealle ollakseen maanpeittokasvi minun makuuni. Revin sitä pois, mutta juuria on mahdoton saada irti. Onko kokemuksia, kuinka suuri urakka nyt edessä, kun haluaisin sen kokonaan pois. Onko ikuisuusprojekti niitä nyppiä?
Keltapeippi leviää ja peittää vuorimännyn alut. Täytyy syksymmällä repiä pois.
Rusokki, muistatko minua kun alat repimistouhuihin ? Kellopeippi on huomattavasti kauniimpaa kuin nokkonen, juolavehnä, jauhosavikka ja mitä muita “kaunokaisia” minulta löytyykään grillipaikan luota.
Muistanhan minä sinua, kukkahöperö, jos vain laitat osoitetta tulemaan yksärillä. Keltapeippi on kauniimpi muuten puolivarjossa kuin täydessä auringossa.
Onpas tämä nätti Ensimmäistä kertaa kukkii täällä meillä.
Tässä "Herman`s Pride"
Jalomi kiitos, ''Hermans Pride'' aloittaa täälläkin kukkimistaan.
Hyvä että laitoit tuon kuvan. “Varastin” (luvalla) Kibulta tuollaisesta oksanpätkän.
Täällä tuo ilm. keltapeippi on alkanut kiipeämään ylöspäin pitkin seppelvarpua. Tästähän saa hauskan pikku köynnöksenkin ;p
Herman´s priden hopeanhohdetta ilta-auringossa.
Nyt hermanni kukkii.
Tämä hurmaa minut vuosi toisensa jälkeen.
Keltapeippi, Lamium galeobdolon
Nopeasti peittävä 15-30 cm korkea maanpeittokasvi. Ikivihreä. Soikeissa lehdissä hopeanvärisiä laikkuja. Keltaiset kukat ovat kiehkuroina pystyissä vanoissa, kukinta touko-kesäkuussa. Leviää nopeasti rönsyillä.Luonnonvaraisena harvinainen.
Lisääminen jakamalla ja pistokkaista.