Kesäkuuruoho, Lunaria annua

(Perennat - Kesäkuuruoho (Juudaksenraha), Lunaria annua )
‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’’

Kuuruoho kukkii meillä. Yllätti minut aikasella kukinnalla luulin että kukkisi vasta kesäkuun loppupuolella. Vaatiiko mitään erikoisia konsteja jotta voin käyttää koristeena.

Minulla on jotain 10 cm:n pituisia taimia. (olen ottanut näitä muutaman siemenen siemenkirjeestä). Vanhalla puolella sanottiin, kun kyselin nimeä, nimeltään Juudaksen hopearaha. Ovatkop perennoja, milloin kukkivat, jokos tänä vuonna, millaisia kukat ovat? Kaikennäköistä olisi kysyttävää tästäkin kasvista.

Jos sulla kukkii, laitas kuva, olisi kiva nähdä millainen kukka on?

Lisäsin tuohon otsikkoon tieteellisen nimen ja siirsin tämän palstan perennoihin, kun se kerran kaksivuotinen kukka on.

Nyt alkaa jo olla kukassa useampiakin, niin punaista...

...kuin valkoistakin.

Hoyabella, itivätkö nopeasti,omani on ollut jo pari viikkoa mullassa , eikä mitään näy ;(

Kiitti, pitää vain odotella rauhassa,kaippa ne sieltä nousee, olen varmaan liian hätäinen :wink: Samanlaisia ‘ruukkuja’ näkyy olevan muillakin…juodaan maitoo ja tullaan…

Nuppuja näkyvissä! Hyvin ovat selvinneet talven yli hengissä.

No niin, mun sisälle kylvämäni kuuruohot eivät itäneet, mutta ne siemenet jotka laitoin syksyllä ulos pieneen laatikkoon, sinne on tullut monta tainta…hiphurraa ;))

Kukinta parhaimmillaan tällä hetkellä.

Ja nyt näkyvissä niitä siemenkotia,

vai miksi niitä sanotaan?

Niin ja tuosta ne hopeoituvat näteiksi koristeiksi.

Ai kun kauniita, minulla noin 10 senttisiä taimia, kukkiiko se vasta ensi vuonna, kun nyt laitan maahan ?

Kukkivat ens vuonna. Niin kävi ainakin minulle. Mutta tuota loistoa kannatti odottaa. Monet ovat kehuneet kauniiksi kukaksi.

Kiitos tiedosta, sitä vähän ounastelinkin, ettei tänä kesänä ehdi kukkia.On se kaunis !

Tuota näkyä odotellessa... Annuat kasvavat penkissä kovaa kyytiä. Kiitos vaan, euffis, siemenistä!

Kukintasijoituksen kannalta ensimmäisen vuoden siementaimet kannattaa siirtää ajoissa. Ison pehkon siirto syksyllä on hankalaa, sillä minulla ainakin kuuruoho kasvattaa sellaisen harhautusmättään, jossa juuristo on aika kaukana mättäästä sivulla.

Osa kukkii vielä ja toisissa alkavat siemenkodat valmistua.

Voisiko tämä olla kuuruoho?

Jos on, niin mitenköhän mahtaa käydä, kun ovat nyt vasta näin pieniä? Selviävätkö talvesta ja kukkivatko ensi kesänä?

Liina, näyttävät kuuruohoilta. Ovat ehkä vähän menneet vuodenajoista sekaisin, mutta kuuruoho tuntuu olevan todellinen selviäjä. Kukkivat varmaankin ensi kesänä johonkin aikaan. Voit halutessasi nyt niitä vähän sijoitella harvempaan, kunhan huomaat juuriston olevan taimesta sivussa hassusti.

Kiitos vastauksesta Sand!