Kesänlapsen pihalta (V)

Kiva saada kuvasatoa vähänniinkun täältäkin päin.

Ylikiimingissä Karahkankylällä oo miekii vieraillu muutama vuosi sitten.

Upeita kuvia, ooh!

Onpas mielettömän hienoja kuvia! Ihanat maisemat siellä sinulla onkin ja tuo valkoinen lupiini on niin kaunis!

Kiitos :slight_smile: Raya: Mää asun tässä Seluskanjärven rannalla. Virallisesti tämäkin kuuluu Karahkaan!

Oi, nuo usvakuvat! Mahtavaa, uusi galleria! Lisää, lisää!

Pikkuruinen orvokki

Pihalle ilmestyi viime toukokuussa pienempääkin pienempiä orvokkeja. Nimi jää tuntemattomaksi, vaikka luontoportista yritin tunnistaa. Mutta nätti on :slight_smile:

Kotirannasta

Näyttää suo-orvokilta.

Kiitos! Niin on :slight_smile: Oli niin herttaisen näköisiä, että jätin heinää ajamatta tuosta kohtaa, että siementävät ja/leviäisivät. Kasvavat minun metsäpuutarhan reunassa tervalepän alla. Toivottavasti kasvavat tänäkin vuonna. Supersöpöjä!

Purppuratuomi

Purppuratuomi

Mukavaa saada uus galleria ja varsinkin kun on V vyöhykkeeltä 

Olis saanu peukuttaa joka kuvaa, mutta en kerenny, kun piti mennä viipottaa eteenpäin…
Ihania maisemakuvia ja kukkia ja eläimiä ym. Kameraihminen olet selvästi ja silmää kuvaukselle.

Sulla taitaakin olla iso piha? Kenties maalaispiha…
Mitä mahdollisuuksia iso piha tarjoaakaan, tuossakin heinäseiväs penkissä on oivat laajentamismahdollisuudet 

Hieno tuo purppuratuomi, tahtoo kans!

Minä olen kanssa purppuratuomea miettinyt. Tuomi on mahtava siitä, että se ei niille talttahampaille kelpaa.

On kyllä mukava kuulla kivaa palautetta :slight_smile: Meillä on hehtaarin tontti, josta n. 2500 neliötä on niittynä lampaille. Tuo seiväspenkki on todellisuudessa paljon isompi, kuin kuvasta saa vaikutelman. Taustakasvit on vielä ihan vauvoja siinä, ja seipääseen kasvaa humalaa. Kuva on otettu kesäkuun 1. päivä. Mutta laajentamista olen miettinyt. Jotain loppukesästä kukkivaa ukonhatun seuraksi ois mukava laittaa. On vain uusia projekteja niin paljon, ettei malta vanhoja modata :wink: Purppuratuomista teen semmoisen “kujan” keskelle pihaa sellaisen koristekiviaidan reunaa myötäillen, oisko 25m pitkä. Harmi kun ne kasvaa niin hitaasti… Tai no hitaasti mun makuun. Mutta ei ole ollut mitään tauteja, kirvoja, muurahaisia, eikä tosiaan tule puput ja kauriit niitä järsimään!

Aivan ihania maisemakuvia!!!

Hyvin pian joudut humalaseipääseen pituutta lisäämään, sekun kasvaa metritolkulla:))

Heh. Ei parimetrisestä seipäästä paljon näy, ku humala pääsee vauhtiin :smiley: Mää ohjaan sen kasvua niin, että se suikertelee nuo seipäät läpi, että se on vain iso seipäiden mallinen pensas. Latvomalla siihen saa tuuhuutta, ja pysyy matalampana. Lyhty on vaan alkukesän rekvisiittaa :wink: Voin laittaa kesällä kuvan, on aika makian näköinen niin!

Heh. Ei parimetrisestä seipäästä paljon näy, ku humala pääsee vauhtiin :smiley: Mää ohjaan sen kasvua niin, että se suikertelee nuo seipäät läpi, että se on vain iso seipäiden mallinen pensas. Latvomalla siihen saa tuuhuutta, ja pysyy matalampana. Lyhty on vaan alkukesän rekvisiittaa :wink: Voin laittaa kesällä kuvan, on aika makian näköinen niin!

Et kyllä saa humalaa pysymään noin matalana millään, meillä on humalaa vähän siellä sun täällä, tarkottaa aika paljon.Ja toinen juttu, se alkaa puskee juuresta uusia versoja ihan mahoton ja hirttää metrin säteellä kaiken tielleen osuvan, Miulla on yhen humalatolpan lähellä tosi komeita korkeita tiikerin liljoja, ja joka kesä humala kerkee ne kietomaan syleilyynsä vaikka kuin yrittäs vahtia.
Korkeudesta sanosin että ainakin 3-4m.n se kesässä kiipee.
Tuohon seiväsjuttuun, olisko joku kärhö parempi, tai sitt ihan joku kesäköynnös, sitähän vois vaihdella vuosittain, ja panostaa niihin ympärillä oleviin kukkiin.

Niin, tai sitt vaan pitää yrittää pitää humala kurissa, kun se"ikääntyy"