Kevään kukkijat

Scillan kukka lehtosinilatvamättäässä

No kauanpa teillä kesti! naurua Ette sitten huomanneet silmäniskua kuvatekstin yhteydessä..? Sen nyt viimeistään piti kertoa teille, että tähän kukkimishommaan on jonkinlainen piski haudattuna.

Ihanan söpöä jekkua! kuva kummiskin

Ei siinä kauaa mennytcool.
Kiva yhdistelmä kieltämättä, pitäisikö siirtää pari sipulia omankin lehtosinilatvan juurelle

Heh, mutta nätisti sopivat yhteen.

Meillä aukes krookukset vasta tänään. On ollu niin viileitä ja pilvisiä päiviä ettei oo jaksanu aiemmin

Kävin sateessa ottamassa kuvan

ja toisenkin (vähän epätarkan, mutta tunnistettavan)

Sipulikukkapenkki on nyt parhaimmillaan.

Kylläpäs on kauniita kukkasia Anitalla.
Meillä ollaankin hiukan myöhäisemmässä, tässä kevään ensimmäiset krookukset, jotka avautuivat tänä aamuna.

Niin se vaan kesä vähitellen saapuu tänne V - VI vyöhykkeen rajoillekin.

Piipahdettiin mökillä kastelemassa taimia. Samalla kurkistin pihan kasveja tiiraillen mahdollisia vaihtareita ja kamera tietenkin kotona, höh. Ruohosipuli on järjettömän tukevavartista ja täynnä nuppuja, ahomansikat kukkii, kymmeniä neliöitä itse siementyneitä orvokkeja, eiköhän kaikki ole liian aikaisessa?

Kiitos, PIkku-malla.

Työpaikkani seinän vierustalla kukki keväällä mahoton määrä skilloja. Nyt niissä on "siemeniä" kourakaupalla. Koska niitä voi kerätä ja annetaanko ne kuivua vai miten saisin ne otettu talteen ja "käyttökuntoon" syksyksi omaan puutarhaani?

Ja minua kiinnostaisi, että koskas ne kaikki muutkin kevätsipulikukkien siemenkodat voi talteen kerätä? Työpaikan pihalla niitä oli ihan hillittömiä määriä...

Nostetaan ylös, josko jollain olisi jo tietoa ed. kysymyksiin

Jos minä tarvitsisin siemeniä, niin seuraisin niiden kypsymistä ja kuivumista ja kun ensimmäiset siemenkodat ovat ruskehtavia ja alkavat aukeamaan, niin silloin keräisin niitä tarvitsemani määrän.

Toisekseen, kylväisin ne nyt heti kerättyäni, enkä vasta syksyllä. Niinhän nuo luonnostaankin tippuvat maahan heti kypsyttyään ja lähtevät itämään parhaiten luonnonmenetelmän mukaan. :)

Kiitos Raakki. Näin minä vähän ounastelin, mutta nyt sain vahvistusta asiaan. Kiitos vielä kerran :-)

Ilahtunut kasvattaja; tulppaanit on alkaneet levitä.

Joka syksy vannon, että en seuraavana syksynä osta uusia pikkusipuleita, mutta aina tuo lupaus unohtuu. Nytkin on eteisessä kassillinen erilaisia keväällä kukkivia sipuleita. Olen löytänyt useampaa lajiketta kevättähtiä ja pitkästä aikaa pussillisen posliinihyasinttia. Keväällä on kyllä ihanaa seurata kukkien puhkeamista, mutta syksyllä ei ole kovin mukavaa kaivella sipuleita saviseen maahan.

heippa! Jos jostain löytyisi metodilla: "mitä maksaa jos otan kaikki", kiinnostaisi tietää, voiko keväällä kukkivia sipuleita istuttaa keväällä. Haaveissani on alue., johon keväällä kylväisin erilaisia unikoita ja niiden aluskasvillisuudeksi kevätsipuleita.en oleta niiden tietty kukkivan kuin vasta vuoden kuluttua...