Kiinanruusu, Hibiscus rosa-sinensis, Osa 1, SULJETTU -> Osa 2

Miten joku voi olla näin kaunis? sydän Harmi vain, kun kukkii niin vähän aikaa. Onneksi vielä kymmenisen nuppua tuloillaan.

Ja vielä lähikuva iiihan pakko laittaa.

Todella kaunis tuo Peppeliinin kukka, ihan mielettömän kaunis ja jotenkin ihan herkän näköinen. Upeaa!

Kyllä kyllä, upea on!!!

Wau, samat sanat!!!

Mitenkähän saisin tämän yksilön vahvistumaan,on tarvinnut laittaa jo tukikeppejäkin.Pitäiskö leikata,mutta mistä kohtaa.

Hih,on siinä yks nuppu,näkyy oikealla puolessavälissä,Satues käski sille puhua että alkais kukkiin ja niin teinkin ,pitää jutella enempi että tekisi niitä kukkia lisääsilmän isku

Minulla aukesi tänään näin nätti kukka.. harmi että kiinari ei tehny kuin yhden kukan

Peppeliinin valkoinen on aivan mahdottoman majesteettinen. Suhvin kukka karamellisen hempeä

ärtynyt Ja kuka vei sen muun osan siitä tekstistä? Piti sanomani vielä, ja sanoinkin, että Hoyabellan kukka on kermaisen toffeinen.
Mulla aukesi tänään kolme noita edellä olevia kukkia, henk.koht. ennätys, kun pitää pitää kiinanruusut tilan vähyyden takia pieninä. 

Uskaltaako kiinaria tähän aikaan vielä leikata kaljuksi??
Anoppi usutti jo kauan sitten leikkaamaan, mutten uskaltanut kun olin edes vähän saanut sen kasvamaan.
Sanoi vielä että pitäis leikata uuden kuun aikaan....mitäs mieltä olette?
En oo koskaan oikein menestynyt kiinareitten kanssa, tämäkin kasvi on mieheni peruja vuosien takaa ja yritän kovasti edes pitää sitä hengissä...no-jaa

Kukkakirjassa luki että kukkiakseen kiinanruusu tarvitsee säännöllisen viikottaisen lannoituksen ja talvellakin kerran kuukaudessa. Pitänee minunkin ruveta lannoittelemaan tuota kiinanruusua vähän ahkerammin. Kummallista kyllä kun vien kiinarini kesäksi ulos.. ja unohdan lannoitaa niin siellä tuo tekee enemmän kukkia kuin sisälläno-jaa

Hyrinä, kiinanruusun leikkausaika on tammikuulla. Odottele varmuuden vuoksi sinne.

Ja Suhville sanoisin että en minä ainakaan lannoittele kiinanruusuani kerran viikossa. Se on hyvin valoisessa paikassa ja kastelen niin että kuivahtaa välillä niin että lehdet oikein lurpahtavat. Sitten paljon vettä. Nyt kun on aurinko paistellut on kastelukertoja useampi per viikko.

Nyyh. Teillä on niin ihania kiinareita ja minäkin haluaisin ja niitä on toinen toistaan ihanampia myynnissä joka paikassa mutta kun meille ei voi ostaa. Kissa söi edellisen ihanan valtavan suuren maan tasalle. Oli aivan upea ja kukki ahkerasti.

No niin, jätän siis kinukin toistaiseksi rauhaan. Kiitos neuvoista.

Kova juoppo tämä meidänkin kiinari on, altakasteluruukkuunkin saa lorottaa vettä ihan alvariinsa...
eli Temskun tyyli pätee meilläkin silmän isku Täytyypä nyt sitten tuota lannoitustakin ruveta tehostamaan, tarjoilin hänelle jo vähän hevonpeetä ja kanankakkaakin olis varastossa.
Katsotaas josko vielä jonain päivänä yllätän teidät - ja itseni - kukkivalla kiinarilla...kieli ulkoa

kohta minäkin pääsen kotiuttamaan ja hoitelemaan omaa kiinaria kunhan törnrosa minulle oman  lähettääkieli ulkoa odottelen innolla..

Peppeliinin kiinari on todella kaunis!

Tässä tämä "keltaiseni" nyt on, kuten varmaan huomaatte, se ei ole keltainen ärtynyt
Terveisin kahden samanlaisen punaisen omistaja ärtynyt
Nätti se silti on, mutta kun keltaisesta haaveilin... vielä joskus...

Onhan siellä edes jotakin keltaista...heteet/emit silmän isku

Hieroo vaan suolaa haavoihini apea naurua Ehkä minä toivun tästä järkytyksestä vielä joskus...

Valkoinen avasi kukkansa tänään.