Kissa, Osa 1 (alk. 15.3.2007 ->), Suljettu

Joo eiköhän Cassandra ole ihan terve. Musta on vaan tullut niin säikky kun on kaikki kissat ykskaks kuolleet johonkin sairauteen apea

Kesäranta, laita heti kuvia :) Hyvin menee varmasti, Nella on varmaan aivan ihana kisu. Huomaat vaan että enää ei mahdukaan omaan sänkyynsä nukkumaan miten haluaa, kun kissa nukkuu tyynyllä tai keskellä sänkyä, eikä sitä tietenkään raaski siirtää silmän isku

Noniin,nyt on nella saapunut meille.Vanhassa kodissaan nukkui kun menin.Oli ruokalevolla.Siellä lepäsi kahden sisaruksensa kanssa sohvalla.Itse nella kömpi kuljetuslaatikkoon ja kävi siellä velikin tutkimassa.Kun kotia kohti lähdettiin kuljetuslaatikko etupenkillä vieressäni siten,et nella näki minut,oli ensin ihan hiljaa jonkun aikaa.Hetken päästä naukahti aina silloin tällöin.Pienen ajan kuluttua koitti laatikon verkkoa auki ja kun ei auennut,koitti vähän sivustakin,et josko jostain pääsisi pois.Muutaman minuutin jaksoi yrittää ja kun ei tietenkään onnistunut,niin oli koko loppumatkan aivan hiljaa ja ihan siinä oviaukon vieressä.Kiltti tyttö siis.Kotiin kun tultiin noin 1 1/2 tunnin päästä lähdöstä,on ollut ihan kiltisti kuljetuslaatikossa,välillä raapimapuun pesässä ja välillä sohvalla ja vielä sylissä.Ei ole kertaakaan edes naukahtanut.Rauhallisesti vaan on paikoillaan ja koittaa nukkua,mut muksut pitää sen verran meteliä,et mahtaakohan vielä tässä melussa pystyä nukkumaan.No,kohta nella meluun tottuu.Nyt on jo aika hiljasta kun lapsetkin meni nukkumaan.Hienosti pojat on ainakin vielä nellan antaneet olla,etteivät koko aikaa ole kimpussa olleet.

Tässä vielä kuva nellasta hiekkalaatikkoon tutustumassa.Vielä ei ole tullut hätä.

Tässä ollaan sohvalla ekaa kertaa

Tässä toinen kuva sohvalta

Onhan hän kyllä söpö silmän isku.Tässä torkutaan sohvalla.Tää on viiminen kuva tältä illalta.

Nella on oikein suloinen kisuli. Kovasti paljon Cassandran värinen.

Nella on nätti kisuliini!!

Kesärannan tarinaa lukiessa tuli elävästi mieleen kesäkuun 19. päivä 2004, jolloin Pomsu-kissani matkusti lapsuudenkodistaan Vehmaalta tänne Espooseen... ja millaista uuteen kotiin tottuminen/tutustuminen oli silloin ensimmäisenä iltana.

Ihan hienosti on ainakin nellalla sujunut.Hetki sitten kävin katsomassa tuolla kodinhoitohuoneessa jossa nella nyt on ruokakuppineen,kuljetuslaatikkoineen ja hiekkalaatikkoineen.Nostin kopasta pois ja laitoin ruokakuppien eteen.Joi ensi kertaa muutaman lipaisun vettä .Ruokaa ei vielä syönyt.Nostin sit hiekkalaatikolle,mut ei vielä ollut hätä.Siitä nella itse pian lähti hiljaa hiipien metrin päässä olevalle kuljetuslaatikolle ja pujahti sisälle.Siellä on riepu jossa kaikkien tuttujen kissojen hajut ja yksi tuttu lelu kans vanhasta kodista.Vielä ei tietenkään uskalla tai jaksa leikistä kiinnostua.Rapsuttelin sit lopuksi nellaa,ennekuin poistuin tähän koneen viereen ja sain palkaksi ihanaa kehräämistä ensi kerran pitkän aikaa.Jalat alkoi kummasti leipomaan..

Oih, Nella on saapunut uuteen kotiinsa :)) Onnea sydän

Kauniita unia Nellalle uudessa kodissa. sydän

Kauankos teillä muilla kissojen omistajilla on mennyt kissan uuteen kotiin sopeutumiseen?

Nella söi yöllä hiukan raksuja ja vähän joi vettä.Aamulla kävi pissalla.Oksentanut on 3 kertaa pienen kasan.Näistä kaksi viimeisintä tuli peräkkäin.Tänään ei ole syönyt eikä juonut.Nukkuu vaan niin.

Reppana potee varmaan kovaa koti-ikävää ja ikävöi kissakavereitaan.Silmät olen tänään jo kahdesti pyyhkinyt rähmästä.Eilen illalla eivät rähmineet ollenkaan.Kovin on vielä arka talossa.Hakeutuu vielä reuna-alueille tai jonkin taakse mielellään.Aamulla tutki hetken paikkoja ja viime yönä vähän kun olin kaksin hänen kanssaan 4 ja 5 välillä aamuyöllä.Naukui kopissaan välillä ja menin katsomaan et mikäs hätänä.Nostin kopista pois ja laitoin ruokakipan ääreen.Silloin alkoi syömään.Tänään ei ole ruokakippa kiinnostanut.On se varmaan neidillä kurjaa nyt,ennenkuin tottuu.Nella on muuten oikein kehruukone.Melkein aina kun silitän nellaa,alkaa kova kehräys ja etutassujen leipominen.

Meille pojat sopeutui aikoinaan samantien. Ensimmäinen yö vähän itkuteltiin, mutta se oli pientä. Heitä oli kyllä kaksi, joten veljeksillä oli turvaa toisistaan. Uusi omistajakin oli jo tuttu, kun ahkerasti olin käynyt heillä kahveilla.

Kissat ovat yksilöllisiä ja uuteen paikkaan tutustuminen alkaa pikku hiljaa..Ikävä kalvaa jonkun aikaa, hellän varaemon syli kyllä lohduttaa ja poistaa ahdistusta. Jonain aamuna Nella jo touhuaa omiaan ja on kuin olisi ollut ikänsä Kesärannallasydän .Rapsutuksia ja terkkuja meidän kissaherralta ja -neidiltä...nukkuvat päiväunia molemmat juuri..koivet ylöspäin auringossa.. (sisällä, kun ulkona on aikast koleaa).

Voi, on se Nella vaan niin lutunen sydän Silitystä täältäkin!

Kumma että se on oksennellut, mikähän siinä. Jännittääköhän sitä uusi paikka niin paljon että on vähän huono olo..?

Meillä Odin ja Cassandra ei olleet moksiskaan muutosta. Mä olin ihan ihmeissäni, että eikö ne nyt yhtään ole varuillaan ja tutkiskele ympärilleen. Kun tultiin tänne ja avasin eteisessä kuljetuslaatikon oven, niin molemmat lähti heti vaan olohuoneeseen ihan kuin olisi aina asuneet täällä. Menin sitten sohvalle istumaan, ja Cassandra kömpi samantien mun syliin kehräämään. Yhtään ei edes kierrellyt ja katsellut, vaan oli tosiaan ihan kuin kotonaan. Hassua, kun yleensä kissat uudessa kodissa pikkuhiljaa lähtee hiipimään kauemmas ja kauemmas kuljetuslaatikolta, mutta tämä kaksikko oli heti vauhdissa.

Tässä vielä kuva, joka on otettu kun Cassandra ja Odin oli asuneet meillä noin 10minuuttia. (olen laittanut kuvan ennenkin, mutta vielä nyt Kesärannalle näytille, että näin se Nellakin kohta pötköttelee rentona sylissä hymy)

Se on sitä oikeaa rakkautta ensi silmäykselläsydän

En oikein usko, että muuton vuoksi kissu oksentelisi. Kaikki pahat kokeneena, olisin huolissani. Mutta onkos Nella saanut madotukset lapsuudenkodissaan, entä onko emolta ruttosuojaa??? Jos on niin kannattaa kuitenkin ottaa yhteyttä lääkäriin, jos oksentelu jatkuu.

Nella oli syönyt rönsyliljaa viimeksi eilen,kasvattaja meinasi et saattaa vielä siksikin oksentaa.Suurempi epäilys meillä on et nella söi viime yönä raksuja ja kaiketi aika paljon.Ainakin 10 ja enintään 20.Jotain kai siltä väliltä.Raksut oli irtomyynnissä ja nimeä en muista.Oli tarkoitettu pentukissoille.Kooltaan n 1cm suuntaansa,paitsi litteitä.Kasvattaja meinasi et jos on vaan syöny niitä liikaa,kun on vaan vähän syöny ennen raksuja.Hyviä taisivat siis olla.Nyt iltapäivällä kakkasi ja kakka oli velliä ja lopuksi puuroa.En itse ymmärrä muuta syytä kun tuon ruuan.Nyt ei raksuja ole tarjollakaan.Ja tästä lähtien jos niitä syö,niin laitan vaan muutaman kippoon.Kai sillä on paha olo,jos on syönyt yöllä liikaa.Toivon ainakin ettei muuta olisi.Vilkkuluomet ei ainakaan ole näkyvissä,joten kai mitään suurta hätää ole.Vieläkin kun menee silittämään,niin kohta alkaa kehrätä.Kai sekin on hyvä merkki.Nella parka,kun ei ole kaveria,vanhassa kodissa oli tosi monta.Oli aikuisia ja omia sisaruksia ja muutama vielä pienempi ja nyt on ihan yksin.Kuinkahan kauan hän muistaa vanhan kodin ja kaverit?Varmasti olisi ollut helpompi muutto jos joku kavereista olisi tullut mukana tai jos meillä olisi ennestään ollut toinen kissa.Olisi edes ollut kissan hajua talossa valmiina.Nyt täytyy vain toivoa et kaikki kääntyy vielä hyvinpäin.

Ai niin madotukset on saatu,rokotus vielä hakematta,mut varaan ajan pääsiäisen jälkeen rokotukseen.

Uskoisin, että huomenna Nellan olo on parempi. Meillä tuo löytökissa ahmii vieläkin raksuja liikaa, kun se on sille uutta ravintoa ilmeisesti, ja oksentaa jonkun ajan päästä kaiken pois..oksennus on yhtä pötköä... Olen oppinut nyt, että annan sille vain kerran viikossa niitä ja vain vähän..Ne turpoavat mahassa luultavasti ja se tekee huonon olon. Ei meidän oma kissa sillain ahmi eikä oksentelekaan. (paitsi seitiä se syö joskus liikaa).. Ollaan pullukoitahymy