Nyt nella ei enää ole oksennellut,mut ei ole kyl syönytkään,paitsi vettä vähän juonut.Onneksi,että ei kuivu.Enää en laita raksuja ollenkaan,ainakaan hetkeen,vaan pelkkää purkkiruokaa.On nukkunut tänään paljon,mut nyt makoilee isännän kanssa sängyssä.Kävi jokin aika sitte pissalla kopassa ja sieltä tuli mun perässä pikkuhiljaa tutkimusretkelle.Ekaksi kurkkasi vanhemman pojan huoneeseen,et mitä siellä melutaan ja sieltä eteisen kautta meidän makkariin.Isäntä nosti kohta sänkyyn ja siellä leipoi kovasti ja nautti silityksistä.Nyt nella makaa isännän mahan päällä tyytyväisenä.Vielä kun yöllä tai huomenna söisi.Haen tuttelin 4-viljan velliä,se on kuulema tuttua ja sit äidinmaitovastike1 on kans tuttua.
Voi Nellaa. Mäkin olisin huolissani jos olisi oma kissa kyseessä, mutta järjellä ajateltuna tuo tosiaan johtui ihan vaan siitä rönsyliljan popsimisesta tai liiallisesta murojen ahmimisesta. Kannattaa kuitenkin jatkossa syöttää kuivaruokaakin, että pysyy hampaat terveenä, mutta tietenkin nyt ihan pienenä voit syöttää vaan märkäruokaa.
Voi kun Nella kuulostaa onnelliselta, on päässyt hyvään kotiin Me katsottiin juuri ukon kanssa elokuvaa, ja Odin pötkötti mun sylissä kehräämässä, ja toinen hurina kuului sohvan nojalta mun korvanjuuresta Ostettiin viimeviikolla uusi sohva, johon Cassulainen on ihan hulluna, pötköttelee nyt aina sohvalla, vaikka ennen ei koskaan ollut siinä.
Kerrohan Nellan kuulumisia taas, että miten siellä voidaan. Pentukissat on yllättävän väsyneitä kyllä. Mua huolestutti noiden kanssa aluksi kun tuntui että ne vaan nukkuu kokoajan, mutta ihan terveitähän ne oli :) Musta on vaan tullut niin vainoharhainen näiden kissatautien kanssa.
Tässä vanhalta puolelta kopioitua, kun siellä ei kukaan taida enää käydä.
Me tehtiin jo kevään ensimmäinen visiitti Korkeasaareen :) Siellä oli iiihania lumileopardin vauvoja! Vähän isompia oli ne vauvat kuin nämä täällä.
Sinne oli tullut myös vuoden uutuus - Arokissa. Ne oli tosi jännän näköisiä otuksia. Häijy naama, mutta niin suloisia karvakeriä! Yhdellä oli vain puolikas häntä, mitä lie sille tapahtunut, ja tosi matalat tassut, näytti melkein ryömimiseltä sen käveleminen. Naama ja korvat muistuttivat kaukaa vähän koalaa. En ollut ennen kuullutkaan moisesta kissaeläimestä, mutta nyt ihastuin ainakin siihen yhteen lylleröön täysin!
Tässä kuva Arokissoista:
Ja täytyyhän nyt Cassandra Kaunotartakin vähän vilauttaa taas kun on uusia kuvia..
Auringonpaisteessa on kiva istua ikkunalaudalla...
Tässä vielä yksi.
Nella nukkui yön meidän välissä
Siinä se kehräsi tyytyväisenä.Ei mihinkään yölläkään lähtenyt.
Aamulla kävi kakkalla ja oli se vielä vähän vetelää.Vettä on juonut pari kertaa vähän,mut mikään ruoka jota meillä on,ei ole vielä kelvannut raksujen jälkeen.Menen kohta hakemaan tota tuttelia ja velliä,josko ne maittaisivat.Tänään tutki taas vähän paikkoja.Löysi oikein kivan piilon sohvan selkänojan ja tukirakenteiden välistä.Koko kissaa ei näkynyt yhtään lattialta päinkään kurkkiessa,mut sit kun varovasti kippasin sohvan selkänojalleen lattiaa vasten,alkoi nellakin näkyä
Siellä se katteli ihmeissään,kun tuli esille.Tänään kyl pitäisi neiti saada syömään.
Viesti oli tästä poistettu,mut alku vielä puusta näkyi.Ei ole pelkällä vellillä ruokittu,mut minulla ei sattunut olemaan samaa ruokaa tarjolla jota nella oli kotonaan syönyt ja noista raksuista meni maha kuralle.Ajattelin vaan et velli on samaa kun oli vanhassa kodissaan saanut.Mulla on monta erilaista purkkia kaapissa,mut mikään noista 4 ei ole vielä maistunut.Vettä joi mahansa täyteen aamulla.Nyt leikkikin jo jonkin aikaa.Meillä on eteisessä ja makkarissa lattiasta kattoon olevat peilikaapinovet.Nella oli kummissaan kun siellä näkyi kaveri ja missään ei kumminkaan kaveria sitte ollutkaan.Hyökkäsi muutaman kerran peiliä kohti ja ihmetteli vaan kun kolisi.Tänään on jo enempi tutustunut paikkoihin ja vähän leikkinytkin.Varsinkin eteisen kenkäteline ja siellä olevat roskat olivat tosi kivoja.Roskat sai kyytiä.Laitan kuvia myöhemmin,kun kameran akku on juuri latauksessa.
Terveet lapset leikkii ja niinhän kissatkin. Kyllä se siitä Nellakin kotiutuu.. Kissoille myydään omaakin terveellistä "kissanmaitoa", sellainen violetti kaunis puteli, annamme sitä kissoille välillä, kun tuo aito lehmänmaito on aika vahvaa heidän vatsalleen. Kivoja leikkihetkiä kissavauvelille
Juu kaupoistahan löytyy sitä Whiskas-kissanmaitoa jota voi kokeilla. Me juotettiin noille pienenä ihan äidinmaidon vastiketta, jota saa eläinkaupasta. Siihen tulee vettä, sitä maidonvastikejauhetta ja vitamiinitippoja. Ja syötettiin ihan Friskiesin Junior-purkkiruokaa ja Junior-muroja. Ensin ostettiin eläinlääkäriltä penturuokaa, muttakun tuo Friskiesin ruoka kelpasi paremmin niin alettiin sitten syöttää vaan sitä :)
Voi että, mä olen kateellinen kun sulla on pieni pentu kehräämässä yöllä vieressä. Kyllähän Cassandrakin onneksi nukkuu usein mun kainalossa Parhaimmat unet saa kun on kehräävä kisu kainalossa.
Tai jalkoja lämmittämässä, kuten Lassi-kissa usein tekee..
Minulla on aina öisin viisi karvaista "mötikkää" makoilemassa vieressä, kaksi toisessa kainalossa, yksi tai kaksi toisessa, yksi makoilee jalkojen päällä ja sitten vielä tuo kuudeskin joskus hiippailee mahan päälle. Aikamoinen kasa kisuleita yhdessä sängyssä mutta ei niitä raaski poiskaan hätistellä. Nytkin kun on selkä kipeänä niin on vähän vaikea vaihtaa asentoa mutta jos on pakko päästä liikkumaan, pojat nousevat ja siirtyvät mutta palaavat äkkiä takaisin paikoilleen. Talvella kun oli kylmää, lämmittivät niin mukavasti.
Toivotaan että Nella tottuu pian uuteen kotiin ja kaikki sujuu hienosti.
Tuttelin 1 vastiketta hain kaupasta,mut ei kelpaa,neiti mullittelee meille.Kai se harmittaa kun on uusi paikka,uudet hajut ,uudet ihmiset ja ei yhtään kaveria.Vesi on edelleen ainut,joka kelpaa.Onneksi edes se.Luotan siihen et syö kun tulee tarpeeksi kova nälkä.Ei kai mitään hätää niin kauan ole kun jaksaa liikkua ja kehrää heti kun silittää.Nestettä sentään juo,vaikkakin vaan vettä.Neljänviljan velliä ajattelin kohta tarjota.Sitäkin on vanhassa paikassa saanut.Siis tuttelin.Ruokaa on koko ajan kupissa,mut ei paljoo kiinnosta.Olen monta kertaa jo vaihtanut annoksen,ettei olis siitä kiinni et olis vanhaa ruokaa tarjolla.
Niin ja voihan niitä raksuja antaa Nellalle vaikka ihan pari kerrallaan, jos ne kerta maistuu, ei siitä liene haittaakaan. Säilyy tuo ruokajuttu mielessä..kun on jo makuun päässyt..
Meillä nuo isot kisut lähtee oitis paikalle tarkistamaan että saako nyt nappuloita, jos vaikka jotain muuta purkkia ravistaa, esim. riisiä..huvittavaa namm..
Tässä nella tänään.Kukas tuo toinen kissa on?Onko mulla sittenkin kaveri?Hetken päästä kuvan otosta nella pari kertaa hyppäsi päin peiliä kun koitti leikkiä "toisen kissan" kanssa.
Selvästi täällä sittenkin on toinenkin kissa .On kai kaksoset.Silmät muuten rähmi eilen hiukan ja pyyhin niitä.Aamulla vasen silmä oli vielä vähän rähminyt,mut nyt molemmat silmät on olleet päivän rauhalliset.Yhdellä toisella pennulla on kans tänään siellä vanhassa paikassa silmät rähmineet.Meillä ainakin onneksi jo rauhoittunut.
Tässä hänen leikkipaikkansa tänään aamupäivällä.Ensin maha täyteen vettä ja sit jaksoi hetken leikkiä.Kivoja roskia tuulikaapin lattialla kenkien alla.Varsinaiset lelut ei pahemmin vielä ole kiinnostaneet.Roskat sai välillä kyytiä.
Laitanpa tähän söpön Nellan perään kuvan meidän Viirusta ja Nokinenästä. Odottavat tässä keittiön lattialla, että ruokatarjoiluun tulisi vauhtia...
Lassi muuten on komeen kokoinen ja näköinen kissa .Terkut nellalta sinne ja muillekin pentin kissoillle.
Lassi kiittää kehuista ja terveisistä...painoa on jo 9 kiloa ja ego on kasvanut myös. Muistellessa viime kevättä, on muuttunut kovasti ajasta, jolloin kulkukissa,hylätty ja likainen laiheliini, ruokavaras täällä kylän taloissa. On kotiutunut hyvin ja leikkaus auttoi pissavaivaan. Säikkyy enää harvoin, unet on kyllä aika vilkkaita..ääntelee ja sätkii..mitä lie kauhuja muistelee..
Omistajaa ei ole löytynyt laajoista etsinnöistä huolimatta ja Lassi jääneekin meille, onhan se jo niinkuin vakikalustoa..Vahtii taloakin kuin koira!