Fellow, ompa hyvä juttu, täällä huokastiin kans helpotuksesta…
Tosi hienoa!
Toivon että lääkitys tehoo ja kohtaukset loppuu.
No hyvä, että se oli “vain” =D
Fellow nyt voin kanssa huokaista, kyllä täällä jännitettiin ihan hirmusesti, ja olitte ajatuksissa joka hetki.
Kyllä varmaan sinulla on ollut karmaisevat viime tunnit, ja kaikki nyt hyvin, siitä olet varmaan kanssa huojentuneen helpottunut Fellow.
Tuo lääke pitäisi sitten tehota ihan välittömästi, eikö niin? ettei sinun tarvitse ensi yötä valvoa.
Oikein valtavasti Severille helliä silityksiä, helliä haleja ja sinulle voimia lääkityksen antoon.
Toivotaan, että Severi paranee ihan ennalleen.
Huh, johan voipi huokaista helpotuksesta.
Ihanaa, kun selvisi mikä Severillä on. Toivotaan, että kohtaukset loppuisi nyt.
Fellow, varmasti helpotti valtavasti!
Kaverini koiralla, kultaisella noutajalla, oli silloin tällöin harvakseltaan epilepsiakohtaksia, kouristeli kuulemma pelottavan oloisesti silloin. Hänelle lääkäri sanoi että kun huomaa että kohtaus on alkamassa niin voisi yrittää saada sen huomio kiinnittymään johonkin muuhun kiintoisaan, tällä tavalla saattaa välttyä koko kohtaukselta. Kaverini sitten aina huomatessaan että nyt on merkit ilmassa, alkoi hokemaan koiralleen minun koirieni (=kavereita) nimiä, että kohta ne tulee ja sitten mennään vaikka lenkille. Tämä keino tepsi hämmästyttävän hyvin! Tuli vaan mieleen että kerron, kun mainitsit siitä puhumisestasi Severille. Ei se ota jos ei annakaan, tämäkään keino. Onnea teille matkaan
Nuu, kerroin tuosta puhumisesta lääkärille ja hän sanoi myös tuosta että jos ehtii huomata kohtauksen olevan tulossa niin rauhallisesti ja hiljaa pitäisi kissalle jutella. Ei kuitenkaan kovaa tai äkkinäistä ääntä joka säikäyttää, saattaa heittää piuhat vielä enemmän sekaisin.
Nyt täällä on suuresta läheisriippuvaisuudesta kärsivä, pikkuisen vielä pökkyräinen kissa joka ei päästä minua kahta metriä kauemmaksi. Pistoksena saatu lääke toivottavasti jo vaikuttaa, ainakaan “iltakohtausta” ei ole toistaiseksi tullut. Ekat pari viikkoa kissa saattaa olla hieman “hitaalla”, mutta pitäisi sitten palautua ennalleen. Nyt me lähdetään nukkumaan ja toivottavasti nukutaan aamuun asti, herätään pirteinä ja levänneinä koko porukka.
Onneksi huomenna on lauantai…
Kunnon yöunia toivon koko Fellown porukalle, kyllä se siitä
Kiva, ettei ollut pahempaa! Voimia ja jaksamista Fellowille ja Severille!
Hyvä, että saitte lääkkeet ja asiantuntevaa hoitoa. Rapsutukset Severille.
Voi pojat ja tytöt, kyllä me nukuttiin! Minä nukuin koko yön tuon akkelin vieressä ja nuolin sen käsiä ja tassutin niin paljon kun jaksoin. Välillä se vinkaisi kun en aina muista pitää kynsiä piilossa kun oikein innolla tassutan. Mutta vinkukoon vaan, minä otin ilon irti olostani, mitäs on raahannut minua ihme paikkoihin. On tullut neulaa nahkaan, vieraat ihmiset on vääntäneet ja roikottaneet, nenäänkin on jollain tikulla törkitty kun "on testattu refleksejä". No kyllä mulla refleksit toimii, on se nenään tökkiminen sen verran tylyn tuntuista puuhaa. Ja se alkaa aivastuttamaan. Pikkasen oli vielä illalla outo olo, mutta aamulla kun heräsin niin olin ihan pirteä. Akkeli kampasi aamulla mun hännän ja pyllykarvat kun mulle kävi niin etten illalla pissatessa jaksanut pitää pyllyä ja häntää ylhäällä vaan ne pissaantui ja sitten niihin tarttui ja kuivui hiekkaa. Mutta nyt on sitten pyllykin taas siisti. Ja oli mulla aamulla ihan valtava nälkä, possunsydäntä söin ja nyt alkaa taas vähän nukuttamaan, maha täynnä niin usein tekee. Ai niin, yhtään ei ole enää tullut niitä "mustia aukkoja" ja se on hyvä. Aamulla toi akkeli työnsi juustopastan kanssa mun suuhun sellasen pikkuriikkisen pillerinpuolikkaan ja sanoi että sillä ne pysyiskin poissa. Ja olis se hyvä, niistä "mustista aukoista" en tykännyt yhtään. Kovasti toi akkeli mua vähän väliä halii, osansa siitä saa kyllä Sulevi ja Vernerikin... Kiitos kaikille sileistä ja rapsuista, nyt mä menen nukkumaan.
Terkuin Severi
Hienoa Severi, tuollaisia uutisia siulta odotettiinkin:)
Minä tuun vanhaksi, minulta alkoi tulla kyyneleitä silmistä Severin uutisista.
Minä oon jo vanha..nyyh..
Ja kiitos lohduttavista sanoista Taikan kohdalla, otin sen eilen aika raskaasti, kun ajattelin, että enkö hölmö huomannut, että simmukat vain paheni, eikä ko. lääke tehonnut. Ja mikä tässä huushollissa oikein on vikana. Tiplu oli kyllä tosi flunssainen tullessaan, jospa se tosiaan johtuukin siitä...
Molemmat pojut nukkuivat koko eilisen illan sylissäni, toinen toisella puolella kaulaa ja toinen toisella, sama jatkui aamukahvilla. Ei voinut kuppia nostaa edes huulille. Kehräys oli huumaavaa, ja vuorotellen katsoivat silmiini. Ovat tyytyväisiä kissuleita, kun saivat hoitoa. Samoin Fellowin Severikin osoitti kiitollisuuttaan. (ja taas tulee tippa linssiin).
Memuli, kyllä se varmaankin on niin että Tiplun pöpö tarttui Taikaan ja aiheutti silmätulehduksen. Jotenkin minusta kuulostaisi että olisi klamydia, se aiheuttaa kissoille justiinsa sitkeitä silmätulehduksia ja pärskimistä. Severi kun marraskuussa 2004 kotiin tuli löytöeläintalosta niin sillä oli paha ja sitkeä silmätulehdus jonka hoitava lääkäri sanoi olevan klamydiaa. Saatiin silmät kuntoon Terra-Cortril-P-silmävoiteella, muut ei tehonneet. Sen jälkeenkin sillä on muutaman kerran alkaneet silmät rähmiä, mutta mulla on valmiina resepti tuohon lääkkeeseen ja saan hakea sitä sitten heti (nyt taitaa olla mennyt resepti vanhaksi, pitääkin muistaa pyytää uusi). Kun Sulevi tuli pentuna taloon ja aikanaan Verneri, niin molemmat sai silmätulehduksen vaikka Severi olikin silloin täysin oireeton. Eli Severi kantaa koko ikänsä tuota klamydiaa ja tartuttaa sen myös uuteen tulokkaaseen vaikka itsellä ei mitään oireita oliskaan. Severin rokotus- ja terveyskortti on tässä justiinsa esillä kun kirjoittelin siihen eilisten tutkimusten tulokset, viimeksi on silmät tulehtuneet syyskuussa 2007, silloin olin itse neljä päivää sairaalassa ja vaikka kotona oli kissoilla tuttu hoitaja niin ikävissään tuo kaiketi sai silmätulehduksen aktivoitumaan. En tiedä mitä silmälääkettä teillä on nyt käytössä mutta tuo Terra-Cortril-P oli/on ainoa mikä meillä on tehonnut. Nyt vuorostaan minä lähetän niitä paranemissäteitä ja pill*sipulivoimaa sinne teille päin! Kyllä näiden karvakavereiden kanssa joutuu/saa monta kyyneltä vuodattaa, välillä surusta mutta useimmin ilosta =)
Löytyy se parannus sinne memulin kissoillekin. Puuhh! Puuuhh!
Muistinkohan mainita, että Renttu sai antibioottipiikin siihen reikään joka sille tuli jalkaan silloin ennen uuttavuotta. Nyt on jalassa ollut reikä jo melkein kokonaan parantunut, karvat vielä puuttuu. On nyt semmoinen ruipelojalka, vekkulin näköinen. Välillä näyttää niinkuin jalka olisi poikki siltä kohtaa kun karvoissa tulee semmoinen terävä raja.
Sellainen parannus olisi tarpeen, että eläinlääkäri voi kirjoittaa sairaslomaa kissojen palvelusväelle! =D