Sinix, sinuna kyllä veisin tarkastettavaksi, 8-v kissa ei vielä ole vanha, eikä oksentaminen joka päivä useita kertoja ole kissan normaali olotila. Syömättömyys voi vahingoittaa kissan sisäelimiä.
Meillä ei mene kissanruokaa roskiin, niillä ei ole tarjolla jatkuvasti kuin vettä. Ruokaa saa ruoka-aikana ja silloin se syödään pois halulla, kun tietävät, että ihan heti ei ole uutta tarjolla. Kaikki mitä tarjotaan, kelpaa, kun vaihtoehtoja ei anneta.
Hirvitti joskus katsoa äidin kissanhoitoa, liikalihava kissa nirsoili minkä kerkesi ja äiti laittoi aina uutta ja uutta toinen toistaan kalliimpaa ruokaa kuppeihin, jotka olivat ympäri vuorokauden kukkuroillaan, kunnes heitettiin pois : (
Minä vissiin olen kovasydäminen kissoille, koirille ja lapsille, ruualla ei ronklata… ; )
Juu ei meidänkään kissat oksenna, vaikka syöminen on vähentynyt liikunnan vähentyessä.
Malvankukka, mun äitini harrastaa myös samanlaista kissanhoitoa kuin sinun.
Kissanruohoa täytyy olla talvella, oksentelevat, jos eivät saa vihreää. Meillä on syöty rönsyliljaa ihan väkisin, ja kun olen huomannut, ettei siitä ole mitään haittaa, olen alkanut kasvattamaan ihan kissoja varten.
Sinix onko mahdolista että kissalla karva pallo suolistossa onko saanut matolääkitystä karvat ja madot molemmat laittaa kissan oksentaan tai mahdolisesti syönyt jotakin kukkia tai muuta sopimatonta parafiini öljyä voi antaa se tehoo ainakin karvapalloihin.
Kissa pitää itse väliin paasto päiviä jotku kissat oksentaa usein ja sille ei löydy kunnon selitystä. Talvella meillä kissat nukkuu melki koko päivän aamulla käyvät syömässä ja vessassa ja uudestaan illalla ruoan määrä kanssa on vähentynyt.
Meillä vaikka on kaksi kissaa ja silti purkkiruuasta menee kompostiin osa nuollaan vain kastikkeet ja möykyt jätetään syömättä siksi annan hyvin harvoin purkkiruokia ja isoa purkkia ei meille kannata ostaa meillä se pikku rasia riittää kahdelle hyvin kerta syömiseen täytyy myös muistaa kissa syö hajuaistilla eli meillä ei kelpaa jääkaapissa avoimena ollut purkkiruoka eikä kipassa muutaman tunnin seissyt ruoka jää myös siihen.
Meillä kissat meinaa välillä kans tehdä tuota että nuollaan kastikkeet ja mykyt jätetään kuppiin. Sekoitan märkäruuan joukkoon raksuja niin uppoaa paremmin koko ateria. Meillä pikkupurkki riittää kahdelle kissalle kahteen ateriaan.
muoks. tänään haittaa näköjään paha kirotushärö
Kiitos kissaihmiset!
Onni poika ei tänään ole enää oksentanut: ONNEKSI! Eipä ole juuri syönytkään, mutta kehrää ainakin, kun rapsuttaa. Onni ei ikinä ole oksentanut sellaisia karvapallloja, kuin kaksoissisarensa, joka on tyttärelläni. Molemmilla turkki on tav.pidempi, eli karvoja varmasti nuolevat ja nielevät molemmat. Matolääkitys ja rokotus annettiin n. kuukausi sitten. Minä syyllistyn tuohon ruan vaihtamiseen, jos toinen oikein anovasti pyytää… ruokaa on aina tarjolla, ainakin naksuja. Tiedän, että pitäisi olla ruoka-ajat… lipsun, myönnettäköön.
Tyttärellä eivät kukat menesty, kissa syö ja sitä tekee meilläkin vieraisilla ollessaan, mutta veljensä ei ole syönyt koskaan kukkia sisällä. Ulkona olen nähnyt heiniä syövän. Joskus kasvatin kissanruohoa, mutta eläinkaupassa sanoivat, että kasveja/vihanneksia on kissojen ru`uassa valmiina, ei ole pakollista kasvatella ruohoa erikseen - valitsin sitten sen helpomman keinon ;(.
Haa, pitääkin taas käydä ostamassa vehnänorasruukku kaupan salaatti osastolta… Liian laiska kasvattamaan (mitään) kun noi karva-apulaiset ovat kiinnostuksella mukana.
Sinix, jospa kissat jättäisivät kukat rauhaan, kun niillä olisi omat ruohot syötävänä
Nämä ovat v.2005 otettuja kuvia, nykyisin ovat isoja mötkäleitä.
Nyt kun on kylmä sää, eivät mielellään ole ulkona. Kesällä ovat paljon rauhallisempia sisätiloissa, kun saavat peuhata ulkona Toisinaan alkavat painimaan keskellä yötä, jytinä vaan kuuluu.
Nuo painijaisethan on melkein kuin Ilona ja Noora. Värit ja kuviotkin on aika samanlaiset. Niillä on nyt kauhea meno päällä, kun ulkona on paukkupakkaset eikä Nooran pientä paljasta massua haluta altistaa kylmälle.
Juu, just näin se menee Onneksi ei meillä ihan loppuun asti, tyytyi nukkumaan siellä oksilla.
Pikkasen on ollut mäihää tässä pakkaspäivinä, yksi tappelu sai jo koko perheen hyppäämään pystyyn ja säntäämään väliin, mahdollisia verijälkiä etsittiin ja minne se meni se toinen jne. Ei vaurioita kummallekaan ja lopputulos tässä :o
Minä joudun nyt kyllä kyselemään lääkäriä. Oli vain päivä välissä ja taas on oksennettu joka päivä. Yrjö tulee heti syömisen päälle. Muutenkin syö tosi vähän… ennen oli aina nälkä. Nyt ei kaikki ole hyvin.
Mahassa karvapallo?
Anna parafiiniöljyä
Kävin eläinlääkärillä ja keskustelimme lääkärin kanssa. Menen Onni -pojan kanssa huomenna iltapäivällä ja nukutetaan. Otetaan verikokeita ja samalla poistetaan hammaskivi. Yl. kuulemma yli 8v. kissalta pitäisikin jo tarkistaa maksat yms.
Kysyin ruohosta ja hän kertoi, että ei kissa tarvitse sitä. Hän ei ole omille sisäkissoilleen koskaan kasvattanut ruohoa, tai ohraa. Muutenkin taidamme siirtyä pelkkään kuivamuonaan, koska niistä ei mene hukkaan, kuten norm.rua`sta ja pelkällä kuivamuonalla kissa pärjää kuulemma oikein hyvin. En saisi ikinä annetuksi krantulle Onnille parafiiniöljyä! Samantyyppistä karvapallojuttua on eläinkaupassakin, mutta epäilen… aikoinaan toin herkkutahnaa, jossa on vitamiineja ja ei ei millään syönyt. Yksi neuvo oli laittaa tassun päälle, koska kissa nuolee ne aina puhtaiksi… meillä lentelivät pitkin seiniä, kun poika huitoi ja ravisteli - ei nuollut. Matolääkkeen antamiset suun kautta ovat jumalaton tahtojen taistelu ja tarvitsee useamman käsiparin. ed. matolääke oli niskaan laitettavaa.
Huomenna on meillä molemmilla kova PÄIVÄ edessä ;(