Kissa, Osa 3 (alk. 11.6.2009), Suljettu

Pöö-pöö ja Nuu-nuu täyttävät tänään 2 vuotta. Kyllä aika menee sitten nopeasti.

Hyvä vinkki tuo Rapunzelin karvapalleropallot.

Kyllä on komeat kissat ja nuo silmät…

Isäntä korjasi pihalta yhden kokonaisen kontiaisenraadon, ja useampia suolenpätkiä, toivottavasti peltomyyrien. Kyllä ne kissat ihan mukavasti työtä tekee ;D.

Meidän pedoilla näkyy myös joka päivä jotain suussa, lapset niistä aina raportoivat:) Käyvät naapurin kuivurillakin saalistamassa, kun niillä ei ole omaa kissaa. Ei ole naapurilla kuulemma mitään sitä vastaan. Kyllä silti vielä lisäksi ruoka kelpaa.

Nyt jos et ole kiltisti,niin huitaisen kohta

Kyllä noi kaikkien teidän kissat on niin upeita. Meillä käy välillä "lainakissa".

Pöö-pöölle ja Nuu-nuulle sydämelliset onnittelut  Muistan kuin olisivat vasta eilen olleet ihan pieniä…niin se aika kuluu.

Pisamakellolla ihanan värinen lainakissa.

Kyllä se vaan on niin, että meille ei kyllä tule toista kissaa Esko-setää “ilahduttamaan”- on tuo herra sen veran mustis vieläkin eikä oikein jaksa noita nuorisohuligaaneja kauaa. Positiivista sentäs, että menee jo oma-alotteisesti vaaleaa Jetiä vastaan nuuhkimaan. Aiemmin vaan sähisi hurjasti.

Meillä on molemmat kissat tarhassa ottamassa aurinkoa (tai varjoa, riippuen vähän siitä kumpaa tuntuvat kaipaavan). Jos se nyt tosiaan aikoo ruveta kesäksi, täytyy kai pistää taas varjostusverhot paikalleen. Ilona ihan läähätti korkeammilla laudoilla pomppiessaan. Tosin ehkä se oli vaan kiihtynyt perhosen näkemisestä tai jostain.

Kiitos Spatz! Välitän terveiset =)

Rankan pihapäivän jälkeen pitää puhdistautua perusteellisesti…

…vaan ku väsyttää, niin tehdään se makuuasennossa.

Milloin se oikeen tulee esille taas?

^ei varmaan hirveän stressaavaa tarkkailun kohteelle?

Minä olen niiin tyytyväinen noiden meidän elukokoiden pienestä, mutta tarvittavasta järkimäärästä. Ovat oppineet olemaan liekassa pihassa suuremmin itseänsä puskiin sotkematta tai mitään tuhoamatta. Silmälläpidon alaisena kaiken aikaa toki, jos ei muuta niin keittiön ikkunasta (ruokaa laittaessa), mutta jos pensasaidan kolosta toiselle puolelle poikkeavat osaavat yleensä tulla samasta reiästä takaisin. Toki välillä sotkeutuvat hihnat keskenään, mutta eivät panikoi, vaan tietävät, että mamma tulee hetkessä selvittämään.
‘’
Näin kivaa se on!

Jeee huomena nuo hoito-huligaanit lähtee omaan kotiinsa. Kyllä Esko-setä on sen jälkeen parin päivän ajan tooodela väsynyt katti. Ja mä luulen, että mää kans. Noi on niin kerkeeväisiä. Mut ihan hyvä, sillä nyt ainakin tiedän millasta on pentukissojen kodissa…

On mukava ottaa rennosti kun henkilökunta on pihapuuhissa.

Ilonalla on nyt joku kevätpöljyys. Se on ihan vauhko ja saa ihme sätkyjä vähän väliä. Koppaan se ei suostu menemään ollenkaan vaikka ulos tekisi mieli, eli Noora joutuu ulkoilemaan yksin (ja itkeskelee isosiskon perään :() Taitaa nuo hormonit nakella aika lailla leikattuakin kissaa.

Hormooneista puheen ollen, meillä setä-Esko yritti astua tai jotakin sinnepäin tuolle 5kk ikäiselle hoitokissalle…Esko on leikattu n 1v vanhana-kuitenkin enenkun on meille tullu.

Vähän mä kattelin silmät pyöreenä tapausta ja sit menin siihen väliin hätistelemään Eskoa.

Miten saan opetettua nuo meidän kohta vuoden vanhat kissat, että kukkapenkkiin ei mennä. Eivät mene vanhoihin kukkapenkkeihin, mutta uusiin, missä on multaa näkyvillä. Käyvät luultavasti asioillaan. Pitäisi jotain yksivuotisia kylvää niihin aukkokohtiin, mutta käyvät sitten mullittamassa ne siemenet. Lähtevät kyllä pois, kun komennan, mutta en voi olla kokoajan vahtimassa:(

Voisko niihin laittaa katiskaverkkoa? Taimet nousee kyllä siitä, mutta kissoille kelju kuljettava.