Kissa, Osa 3 (alk. 11.6.2009), Suljettu

Ei hassumpi idea, tuota voisi kokeillakin. Itse vaan mietin, että millä hajuilla tms. saisi ne pysymään poissa, mutta ulkonahan ei kauan mitkään hajut kestä, kun tuuletus pelaa niin hyvin.

Nooralle hankittiin tänään valjaat, ja se pääsi koekäyttämään niitä tarhaan. Ensin siis valjaat päälle, sitten koppaan ja tarhaan ulkoilemaan. Ensin Noora osoitti valjashalvauksen oireita, mutta pian koko valjaiden olemassaolo unohtui. (Yritin katsoa kuvaa jossa valjaat näkyisivät kunnolla mutta eihän niitä tuollaisen turnuturkin sisältä näy.)

noora valjaissa

Jostain syystä Ilonakin päätti tänään, ettei koppa niin kamala olekaan, ja päätyi tarhaan Nooran kaveriksi. Ehkä juuri sen takia ne viihtyivätkin ulkona monta tuntia. Tässä ihmetellään yhdessä jotain pikkuötökkää.

molemmat kissat tarhassa

Muoks. Olit nopee :wink: Hienot oltavat on sun kisuilla :slight_smile:

Anteeksi nyt tästä sähläilystä, en tiedä miten onnistuinkin saamaan viestin ihan väärään paikkaan. Mietin vielä, että yritänkö siirtää ite vai pyydänkö apua. Olis pitänyt vaan varttua ja luottaa teihin valvojiin.

Meni kyllä loistavasti ristiin :smiley:

Valjashalvauksesta söpöyshalvaukseen, omaan söpöyshalvaukseeni. Jotkut vain ottavat enemmän irti auringosta kuin toiset:

Nooralla oli eilen niin pitkä päivä ulkona, että suurin osa tätä päivää meni akkuja ladatessa.

noora kellii

Mä olen käyttänyt kesäisin sitä Frontline vet valeluliuosta punkkitorjuntaan. Se tepsii hyvin sen 3-4 viikkoa, mitä ohjeissa sanotaan.
Ainoa kenkku juttu on se, että ainakin meillä kissan syljeneritys on niin valtavaa ensimmäisen 10 minuutin ajan, että se liuos on laitettava ulkona. Ohjeissa kyllä kerrotaan tästä haittapuolesta, mutta se on jotenkin niin järkyttävää laittaa sitä niskaan, kun ei yhtään tiedä miltä kissasta tuntuu. Vesi vaan valuu suusta.

Kävin Susun kotona kylässä. Susu ei ymmärtänyt ollenkaan, kun sen kissa-kaverit kävivät minua tervehtimässä. Istui korvat luimussa ja ihmetteli. Kun läksin kotiin tuli hän samaa matkaa meille.

Heillä on seitsemän kaunista kissaa ja kaikki hyvin hoidettuja. Pari naapurin kissaa käyvät heillä lisäksi syömässä, eli vuoroin vieraissa.

Sen verran vielä kissoille allergisille, että en olisi ikinä ennen voinut olla melkein kahta tuntia kylässä paikassa jossa on noin paljon kissoja ellen olisi Sususta ja Minnistä saanut siedätyshoitoa.

Tämä äitee lyö päätänsä seinään.(

Oltiin kyppäriremppaa paossa ja vappua viettämässä pojan mummolassa noin 24 tuntia. Tultiin kotiin pari tuntia sitten.

Kävi ilmi, että Oona ressu on joko minun  ansioistani tai jostain syystä viettänyt yönsä makuuhuoneessa suljetun oven takana ilman ruokaa, vettä ja hiekkalaatikkoa. Kun tulin kotio, päästin sen heti tietenkin sieltä pois ja ressu oli nälkäinen. Nyt on säikky ku mikäkin, mutta muuten ihan reipas ja pirteä. Onneksi ei oltu kauempaa pois kotoa. 

Noh kun ressulla ei ollut hiekkalaatikkoa niin hänhän oli tehnyt tarpeensa sitten minun sänkyyn. Lakanat ja päiväpeiton heitin pyykkikoriin ja täkin ulos tuulettumaan. Petarikin haisee ja minulla ei ole tähän hätään pesukonetta käytössä. Kissalle en titetenkään ole asiasta vihainen, olen täysin ansainnut tämän. 

Nyt ei sitten nukuta sängyssä ennen kuin kaikki on saatu pestyä. 

Eniten säälittää tietenkin kissaressu, joka syystä tai toisesta on joutunut viettämään vuorokauden yksin ilman seuraa ruokaa ja juomaa. Ollut varmaan kamalaa:(

Toivottavasti emäntä ei huomaa jos vähän kynsiä teroittelen…

Se en ollu minä…se ääni kuului ihan selvästi tuolta noin…

Tuosta valjashalvauksesta. Meillä oli kissoilla kans sitä nuorempina havaittavissa. Mutta nyt aivan kurottavat päätä ylöspäin, että "tänne se hihna tulee" ja toinen jopa kehrää kun sille laitetaan valjaat päälle = tyttökissa. Poikakissa toki tykkäisi olla enemmän vapaana, kun on niin kova saalistaja luonnoltaan.

Lisäys; tyttökissa eli nuu-nuu jotenkin jopa pitää valjaskävelystä. Hän mielestä on ilmeisesti hienoa, että on oma saattaja mukana, joka pitää seuraa, ja samalla ihailee hänen keveää askellusta.

Seinäruusulla tutun näköinen ruusumeikkipussi. 

ja Handelsbankenin tunnusluvut =D

Riitu ja Rölli ovat alkaneet harjoitella sirkusta varten. (anteeksi sameus - vauhti oli niin kova, ja piti vielä rajata lähemmäs)

Voi jestas, miten tuo kissa tuossa on?

Sirkustaiteilija ei paljasta ammattisalaisuuksia

Meillä on edetty jo valjashalvauksesta hihnapiehtarointiin. Eli tänään ekaa kertaa kiinnitin talutushihnan Nooran valjaisiin, ja sen kanssahan piti sitten leikkiä selällään kierien. Ehkä huomenna päästään jo vähän pidemmälle (kuten ovesta ulos). Ehkä piakkoin hihnasta tulee yhtä huomaamaton osa ulkoilua kuin valjaistakin.

Isä laittoi tänään paikoilleen ylälaudan tarhan etuseinälle, niin että ylimmällä oleskelutasollakin pääsee rauhassa makoilemaan ihan verkossa kiinni. Noora otti sen heti omakseen, koska sen mielestä parasta tarhassa on katonrajassa köllittely.

noora laudan päällä

Meidän kissoilla on sellainen jako tarhassa, että Noora on suurimman osan ajasta joko keskilautojen tai ylälautojen päällä, Ilona taas viihtyy lattialla. Kahden, jopa kolmen kerroksen väkeä…

kahden kerroksen mirrit

Mies seuraa fillarifoorumia, jossa on myös kissaketju ja sieltäpä löytyi linkki mainioon nettikauppaan, josta saa aivan todella jykeviä kissojen kiipeilypuita. Meinattiin tilata tuo kattoon asti ulottuva malli Jacky O., jossa on noita riippumattoja ja joka on mahdollista kasata niin, että kissa pääsee kiipeämään vauhdilla koko korkeuden ilman välipysähdyksiä. Mikäs sen kivempaa kuin vauhdin huumassa kattoon asti kiipeäminen . Hintaakinhan noilla ihan on, mutta toisaalta edelliset puut vinksottavat jo muutaman vuoden käytön jälkeen huolestuttavasti, joten ehkäpä tuollainen sitten vastaisi laadullisesti hintaansa.