Ihanasti ja pitkään kukkii yksinkertainenkin kolmilehti. Hitaasti se leviää, yksi varsi per vuosi/joka toinen vuosi on tullut lisää. Tosin syreenin juuret varmaan vie jonkun verran ravinteita kun kasvaa niiden alla. Ja vuoden näyttää ottavan että uusi varsi kukkii. Kerrottu muoto olisi tietysti unelmissa, ovat vaan vähän kalliinpuoleisia.
Todella hieno kasvi ja kuvan kasvi hyvävointisen näköinen! Siemenestäkö kasvatit?
Eikun ostotaimesta:-) Tuota siementämistä vähän odottelen…vielä ei näy pikkutrilliumeja juurella. Pitäisi ehkä tutustua vähän hänen siemenlisäykseensä (kiitti Merlin vaan vinkistä:-)
Viimevuotiset trilliumini olivat tumman purppuraisia ja samat kasvit kukkivat tämän värisin kukin. Mikähän mahtaa olla lajike, kun on joka vuosi erin väriset kukat?
Onko kukaan kasvattanut kolmilehteä siemenistä millaiseen multaan ja vienkö ulos odottaan kevättä.
Lunttasin tuolta lontoonkielisistä ohjeista, että +20 viikko ja sitten +4 - -4 . 3 kk ja sitten lämmin, itää hitaasti, noin puolessa vuodessa. Eli kylvä nyt ja viikon päästä hankeen ja unohdat koko kylvön ja joskus loppukesästä sulla on pieniä , lue hyvin pieniä, trilliumvauvoja , ehkä tai sitten ehkä vasta seuraavana kesänä. Kun ovat itäneet niin pidä purkeissaan kaksi vuotta ja vasta sitten laita omalle kasvupaikalleen. Mulla oli viime kesänä yksi pieni trilliumvauva, mutta enempää en osaa sanoa , miten lie, onko ensi kesänä. Lycka till mumimyy.
Kiitos Viherpeukku katotaan onko mitään kaksi vuotta on siinä työ kastella ettei kuivu täytyykö se ruukku tuoda talveksi kellariin vähän kumma miksi niitä ei saan maahan istuttaa luulisi niiten siellä paremmin pärjäävän
olettaisin että pidetään sitten ulkona talvetkin , kun on itänyt.
Upeita nämä kolmilehdet? Mistäköhän löytäisin taimina?
Ainakin Kauppila (Turku) on mainostanut kolmilehtiä. Heillä on verkkokauppakin.
Särkältä on omani.
Myös Muhevaisella Hesassa oli kolmilehtiä ainakin viikko sitten.
Kiitos vinkeistä, eikun metsästämään!
Pitihän miun kuitenkin investoida siihen kolmilehteen, koska olen Muhevaisen naapurissa. Toivottavasti kestää hengissä!
Törnrosa - näyttää T. grandiflorumilta. Kukka on alkuvaiheessa valkoinen, mutta kukinnon ikääntyesä se punertuu.
Tukholmassa kuolasin valkoista kerrottua trilliumia. En raaskinut ostaa, kun maksoi melkein 700 kruunua!
Täällä paikallisella puutarhalla oli viikko sitten myynnissä omaa tuotantoa trillium grandiflorum, hinta 4,90 €, yhen ostin. Oli sitä mun äitienpäiväkukkien ostosta.
Todella edullinen! Maksoin itse 14.50.
sitä minäkin, mutta en sitten viitsinyt rohmuta kaikkia, että muutkin asiakkaat voivat ostaa.