Koriste-esineet

Kyseistä sontsaa on saanut myös amazon.comin nettikaupasta, mutta on nyt loppunut, eivätkä tiedä milloin tulee vai tuleeko ollenkaan.

Tämän linkki http://www.shushans.com/umbrella.html

tarjoaa kyseistä esinettä hintaan 22 USD (muista kuluista en tiedä).

Siellä on muuten herkkua niin kissan kuin koirankin kasvattajille...

Samoin täältä

http://shopping.msn.com/Specs/shp/?itemId=768649009

Hinta oli jotain 16 USD tienoilla.

Onkos kukaan nähnyt näitä - tai muita kuin tosikkoja mustia - meidän kaupoissa?

Kirpputorin aarteistoa muutaman vuoden takaa: kirjepaperi-kuori-setti, jossa makea katleija.

Orkidea paperithan pitää tietysti olla asianmukaisessa salkussa.

Tämä on enemmän käyttöesine, kun mikään koriste

Sokeria Madeiralta

Tämä on syötävä koriste esine. Lapsen lapsen rippikakku. Koriste lapsen oma idea.

Tämä Paphiopedilum on Victoria ja Albert museossa jalokivigalleriassa  Lontoossa.Valmistettu 1800 luvulla. Kultaa ja jalokiviä. Minun piti ottaa kuva tekstistä, mutta siinä vaiheessa vartija tuli sanomaan , että kuvaus kielletty. Kun kerran näin siellä orkidean, enhän sellaisa kieltoja muistanut.Kuva on hiukan haalea, mutta toista en uskaltanut yrittää.Keärilykohde tämä ei taida olla, sillä näitä tuskin toista on.

Hyvä Mummi! Loistonapsaus!

Mummin kuvassa näyttää olevan Philippe Wolfersin hiuskoriste.

Kaiken sä tunnistatkin!
Tässä linkki

Lisää hiuskoristeita:
www.youtube.com/watch?v=qKe4zSbeO1A&feature=related

Heh, itse olen melko viehättynyt ebayssä nukketalon orkideoihin :wink:

Tottakai orkideaharrastajan nukkekodissa pitää olla orkideoita :slight_smile:
Tässä omani, jonka sain edelliseltä puheenjohtajaltamme Saksan vierailun tuliaisina Röllken tarhalta. Korkeus 8 cm.

On vandansukuinen, vaikka kasvaakin ruukussa, kuten muualla maailmalla vandoja kasvatetaankin. Lajimääritys hiukan hankala, mutta veikkaisin olevan Mokara (Arachnis x Ascocentrum x Vanda), sillä huuli on hyvin dominoiva ja se on kasvattanut tyviverson. Juuretkin nousevat hauskasti esille.

Kukintovarsi tulee vääräoppisesti versojen välistä, ei lehtihangasta. Sen sijaan lehtien vekkiytyminen on luonnollista seurausta kastelun epätasaisuudesta.

Yhteistilauslistalla on Mokara-risteymiä (248), mahtavatko kaikki olla pieniä. Jos niin sellaisen haluaisin.

Oletko kukittanut tuon kauniin Mokaran, vai onko uusi. Missä pidetään.

Tutkiskelin vähän googlea ja sieltä löytyi paljon erikokoisia mokaroita. Mokara sp.llä löytyi kuitenkin tuota minikokoa.

No niin, tuo mokara on siis aito nukkekodin esine. Minulle kyllä meni täydestä aidosta ministä.

Onkohan tämä mestari penttiläisiä? Kuva Madeiralta Lidosta. Käsitin että korut ovat suomalaisnaisen tekemiä.