Koronavirus ( Covid-19 ) elämässä ja ajatuksissa

Täyttä hulluutta :dizzy_face:

Tuollahan voi tauti tarttua jo vaikka koiriinkin ja ja…

Niinpä niin. Amerikassa löytyi viime kuussa sitä jo valkohäntäpeuroilta ym villieläimiltä CNN:n uutinen.

Lappilaisten iloksi tulossa lentokoneellisia ulkomaisia turisteja joten ei ainoastaan kehäkolmosen sisällä tötteröidä tän epidemian suhteen vaan joka paikassa raha ohittaa ihmisarvon.

Ajantasaista tietoa THL:n Hanna Nohynekiltä koronasta  Sensuroimaton Päivärinta
Suosittelen katsomaan.

Minusta tää Hanna N  hieman vähättelee kun vertaa miten Krista koetti saada vauhtia torjuntaan ja sitten se hussin ukkeli vaa toteaa et maito on jo läikkynyt ?? Rajat ammottaa auki ja suomi tyttelit painoi etelään heti kun pääsi ja pojat viroon tankkaamaan viinaa, ei paljon päätä puristele ? Kuka käski allergo junan alkaa kuljettaan tautipesäkkeen ihmisiä rajan yli eestaas ? Ei oo touhussa päätä ei häntää.

Nohynek haluaa odotella ja katsoa kuinka taudit pahenee. Vanha sanonta: sitten on myöhäistä rypistää kun on paska housuissa.

Kolmas rokote saatu. Kyllä on hyvä mieli nyt

Hanna Nohynek on terveydenhoitoalan ammattilainen.

Krista Kiuru on vaan poliitikko joka johtaa terveysministeriötä,  jolla saralla hänellä ei ole mitään pätevyyttä.

Rokotusten reunaehdot muuttuvat niin kiivasta tahtia, että hiukan mietin jo sitäkin, että josko käykin niin, että rokotusjärjestys ei enää vastaakaan vielä toisen rokotteen aikaista rokotettavan "riskipisteytystä, vaan kaikki riippuu henkilön omasta aktiivisuudesta. Voisi ajatella, että kaikkein aktiivisimpia eivät ole ne, jotka sitä kolmatta rokotusta eniten tarvitsisivat.
Iso osa kansasta on lievässä paniikissa ja varaavat rokotusaikoja. Eli hitaammat ja ne jotka eivät saa tietoa mahdollisuuksistaan jäävät hännille. Tilanne on tällä hetkellä se että 16 vuotias terve saa rokotuksen aiemmin kuin esim. 59 vuotias ja jopa yli 60 v.
Harmi että Kiuru sai tämän rokotustapahtuman kaaoksen valtaan. 

Kiurun syy jos kansa kadottaa järkensä ? Katsoin juuri et saisin mennä jo kolmanteen mutta kun aika on jo 4.1 niin enpä ryhdy panikoimaan vaan pysyn mökissäni koska olen riskiryhmä 2 ssa … niin maltan odottaa reippaan 2 viikkoa.

Nyt ois hyvä jos koululaiset saisi kolmenviikon loman joka ikinen jäisi kotiin eikä menisi harkkoihin eikä dokaileen kaverien bileisiin.

Esimerkkiä isojen johtajien toimista ns.hädän keskellä, onko yksikään kiivennyt norsunluutornistaan tienaamaan palkkaansa rokotuksien parissa ? Ei sitten kukaan, ei sellasen riskin ottoon ryhdytä et laskeutuisi toimimaan.

Olen jo monena päivänä yrittänyt varata aikaa.
Ei oo ollut aikoja ja nyt antaa virhe ilmoituksen.

Turhaa on ainakaan ketään syyttää rokotevastaisuudesta, kun ei vaan saa aikaa varattua, vaikka kuinka usein koittaisi.
Ehkä on vaan odoteltava, että sen kolmannen joskus saa, tai sairastuu koronaan, eipä tässä muuta voi. :crying:

Jos ei puhelimen kautta saa varattua aikaa, niin kannattaa yrittää Hyviksen kautta. Kysytään jossain vaiheessa puhelinnumeroa, kannattaa ehkä antaa se(?).
Tässä on se paradoksi, että jos Hyviksen parametrejä  ei ole päivitetty ajantasaisiksi (3-4 kk 2. rokotuksesta, nykyisen 5-6kk sijaan), niin saa ajan myöhäisemmäksi kuin kuuluisikaan.

Hyvis antaa just sen virheilmoituksen. 
Olen jo muutaman viikon kokeillut ajoittain käydä varaamassa aikaa.
Minulla on kohta 5kk kakkos rokotuksesta. 
Nyt on varmaan saatu totaalisekaisin ja kaaokseen koko homma.

Ei auta kuin odotella ja luurin päässä en ehdi istua, töissä on hirvee meteli, siellä ei puhelinta korvakuulokkeissa pysty kuulemaan lainkaan.
Toivotaan, että joskus netin kautta saan ajan.
En yhtään ihmettele heitä kun ei rokotetta ota, koska tämä ajanvaraus on todella puuduttavan tyhmää.

Vähän tuntuu että nyt menee ihan hulluksi koko homma. 
Ei auta kuin  odottaa ja toivoa parasta, että ei henki lähde jos taudin saa. 
Ehkä se ikäluokittain järjestys oli parempi, nyt ei oo mitään järjestystä.

Ehkä Hyvis ei ole vielä antanut alle 60v varata aikoja. Voi antaa ihan muutaman päivän päästä, koska säännöt muuttui tänään. Tuo kyllä hiukan ihmetyttää, kun kohta 5 kk ed. rokotuksesta. Aika olisi pitänyt käsittääkseni jos saada.

Hyvis ei päästä edes varauskohtaan  vaan tulee virhe.

Viikko sitten olisi ollut tammikuun puoliväliin muutama aika, eli kyllä minulla oikeus on.
Olin vaan tyhmä kun en silloin ottanut.
Minulla on silloin iltavuoro ja sen ajan olis saanut tuonne kauemmalle terkkarille 40km päähän keskellä työpäivää.
Näin jälkikäteen ajatellen olisi varmaan sekin kannattanut ottaa. Ja ajella ees taas töistä 80km.

Minun hyvis ei keväällä antanut varata aikaa, virheilmoitukseen päättyi jokainen yritys. Soitin sitten puhelimella, takaisinsoitto tuli muistaakseni samana päivänä. Olin muuttanut toiselta paikkakunnalta eikä minun tietojani näkynyt paikallisessa systeemissä ollenkaan (ehkä siksi että en ollut käyttänyt kunnallisia terveyspalveluja). Minulla täyttyy se puoli vuotta helmikuussa, joten ihan vielä en varaa aikaa.

Minulla se hyvis on aiemminkin toiminut.
Olen sieltä varannut ekan rokotuksen ja viikko sitten olisi antanut siihen huonolle ajankohdalle niitä muutamia aikoja.
Eli minun tiedot on ok , vaan se järjestelmä jotenkin jönössä.
Harmittaa, että en ottanut sinne keskelle työpäivää niitä huonoja aikoja, siihen vaan menee odotteluineen puolitoista tuntia, se on huono juttu kesken päivän.
Meidän toinen terveysasema on tuossa paljon lähempänä, siellä ei ole ollut yhtään aikaa, siellä sain 2 ekaa rokotetta.

Puhelimella täällä on mahdoton päästä läpi ja takaisinsoitto on todella huono, minun työtiloissa on lähes 100db, eli korvakuulokkeissa olen aina, joskus satun kuulemaan puhelimen, jos olen toisessa huoneessa, mutta harvoin.
Olisi se kivaa kun nettivaraus toimis, kun kaikki muutkin asiat nykyisin hoidetaan netin kautta.