Korpikellon kilinöitä (V)

Tänä päivänä klo 14.19, mikä kasvi? Eihän vain sulkapiiska, vaikka ei se kyllä siltä näytä. Mahtava valikoima erikoisia kasveja puutarhassasi. Peukkuja peukkuja…

Kiinnostaisi kovasti, mikä on valkoinen kaunotar maanantai, 8. elokuuta 2011 - klo 14. 16

Lisää mielellään kasvien nimiä, sinulla on niin paljon erikoisia kaunokaisia, enkä minä ainakaan tunnista montaakaan… Aika viherpeukalo olet! Ihania.

Hei Fiia! 14.19 kuvattu kasvi on, Valkopallo-ohdake. Kiitos peukuista.

Vilukon kysymä kasvi on, Salvia aethopis. Kaksivuotinen varmaankin.

Valkopallo-ohdake! En ole koskaan kuullutkaan moisesta. Eikä kasvi muistuta nimeään ollenkaan. Oletan sen olevan perenna. Miten korkeksi se kasvaa? Monet muutkin kasvit tuntuvat oudoilta.

Luulen, että sanoit erehdyksessä väärän nimen tuolle kysymälleni kasville vai laitoinko väärän kelloajan? Kuukkeloin välillä, koska mulla on sinipallo-ohdake ja se on aivan eri näköinen.

Anteeksi Fiia, nyt oli kaksi aivan eri kasvia klo 14.19. Ensimmäinen oli se valkopallo-ohdake, ja toinen on Verbena hastata. Säilyy useamman vuoden jos antaa siementää.

Valkopallo-ohdake on perenna. Kasvaa yli 150cm korkeaksi. Eiköhän liene yhtä kestävä kun sinipallo-ohdake.

14.20 ensimmäinen kuva voisi olla inkivääriminttu.

Korpikello, tuo minttu voisi olla inkivääriminttu, hyvä teeyrtti.

Merlin, en todellakaan ollut nähnyt viestiäsi!

Kiitos, Korpikello. Mielenkiintoinen tuo Verbena hastata. Siis se on oikeastaan 1-vuotinen.

Kyllä täällä ainakin on monivuotinen.

Kiitoksia merlin ja RitvaL. Inkivääriminttu se varmaankin on mutta minä en ole oikein innostunut yrttien käyttäjä, joten tee jää tekemättä. Köynnöspinaattia joskus käytän, sitäkin keväällä. Enkä taida enää köynnöspinaattiakaan uskaltaa antaa kellekään. Nimittäin keväällä annoin ystävälleni köynnöspinaatin juurakon ja hän oli sen istuttanut kahden humalan väliin. Pari viikkoa sitten kävin hänen luonaan ja tottakai istutukset katseltiin. Mentiin humaloitten luo ja hän nappasi lehden ja kertoi että tätä köynnöspinaattia minä olen koko kesän melkein joka päivä syönyt. Katsoin ihmeessäni kun hän rupesi punakoison lehteä syömään. Väitti että tämä on köynnöspinaattia, joka sitten löytyi humaloitten takaa aika heikossa kunnossa mutta elossa kumminkin. Naapuri tuumaili, empähän ole kuitenkaan vielä kuollut…

Dahlian nuppu

?

Keltaoksakanukka

Ruohoselja

Telekia

Ukonhattuja