Korpikellon kilinöitä (V)

Valepuskia pitänee jakaa

Voi hyväihme!  Kerro tarkkaan minkälaisessa paikassa ja maassa sun valeet kasvaa, kun mä en vaan millään saa omiani 
elämään kun kesän, eikä ne nouse seuraavana kukkimisesta puhumattakaan =) 
Mikä tuo ihana kerrottu kellokukka on?

Samoin tuosta kellokukan nimestä olen kiinnostunut. Kaunis kuin mikä😊

Kerrattukukkainen on Campanula La Belle. Varmaankin kurjenkello on mutta sikäli kiva ettei leviä muuten kun puska suurenee. Siemeniä en ole huomannut tekevän. Jakopaloja olen aina ottanut jos ken halunnut. Sini ja isovaleet on minulla ihan paahteessa ja Ihan hyvin ne on jaksaneet. Viime syksynä en kaikista puskista kerännyt siemeniä niin viime viikolla koulin 50 valeunikon tainta. Oli hyvin itäneet aivan oman onnensa nojassa. 17 puskaa on jotka pitäisi jakaa…

Kiitos veikkailijoille ja Korpikellolle campanulan nimestä. Josko ensi kesänä jostain vaikka löytäisin, kuten sata muuta ihanaa, joita teidän kuvista silmiin tarttuu…:blush:

Onko tuo maa sinivaleiden kasvupaikalla kosteaa? 

Ei ole kosteaa. Minulla oli myös varjoon ja kosteampaan paikkaan istutettuna mutta ne hävisivät pois. Nuo on istutettu paikkaan mihin aurinko paistaa ja maa kuivuu välillä ihan kunnolla. Hevosen lantaa niillä on ihan reilusti, sahajauhoa on tallilla käytetty kuivikkeena.

Ok, kiitos =) Näillä neuvoilla paikka vaihtuukin toiseen , mihin seuraavat taimet istutan =)