Krassit ja samettikukat onkin saman sävyisiä. Niillä oon täyttänyt tän kesän tekelettä. Hiljalleen sitten voi lisätä ja siirrellä perennoja. Muutaman viikon kuluttua krassit ovat toivottavasti peittäneet jo suurimman osan paljaista paikoista..
Ainakin ne jotka olivat meillä ihan itse kylväytyneet pihalle niin olivat saman värisiä kuin emokasvinsa....
Tämänvärisiä krasseja meillä
Kaveri siinä vieressä
Nämä alkavat innostua kukkimaan ruusukaaressa -toivoin että olisivat kauniisti siinä köynnelleet mutta mitä vielä No, kukkivat kuitenkin.
Eikä ne siihen lopu..
Kaikki kukat tässä hieman eri sävyisiä. Sitä on siirretty jo kaksi kertaa.
Tämä on saanut olla rauhassa tontin yhdessä "pimeässä nurkassa". Sen yksi varsi kasvoi jo tuota seinää ylöspäin. Sunnuntaina se vaihtoi paikkaa ja otti nokkiinsa.
Minulle Milkmaid oli kyllä vähän pettymys, sillä hienosti kyllä kukkii ja kasvaa (tosin ei minusta ole nyt niin hirmuisen köynnöstävä), mutta väri on loppujen lopuksi aika pliisu. En oikein tiedä, mitä siltä odotin. Sen kaverina kasvaa Black Velvetiä ja tuntuu, että sekin nuiviintuu, kun toisen väri on niin mitätön.
Milkmaid on pettänyt minutkin. Muistan viime kesältä että väri oli kermanvalkoinen, mutta nyt se on kermankeltainen. Tai lähempänä voita. Vaikuttaakohan kelit väreihinkin?
Tässä lajikkeessa on kauniit lehdet
Teillä on hyvän värisiä krasseja. Minulla itselläni on sellaista "tavallista". Toki krassi on kaunis katseltava, mutta myös syötävä. Hehkutin samasta asiasta jo tuossa kehäkukka osiossa. Krassin lehdissä on runsaasti c-vitamiinia ja maku on sellainen pehmeän kirpeä. Mukava lisä salaattiin myöskin kukkien kera. Jopa miehenikin on hyväksynyt krassin salaatissaan.
Toissapäivänä oikein porukalla tarkastalimme krassin makua, minä ja kolme poikaa, ensimmäinen krassikokeilumme suuhun. Ensimmäinen ja toinen poika tykkäsivät kovasti, oisivat siltä seisomalta olleet valmiit syömään kaikki kukat, mutta yksi mutusti kukkaa hetken surkean näköisenä ja totesi sitten että "pahaa", sanoin että sylkee pois. Kokeilin sitten itsekkin, ei hullumpaa .
No niinhän sitä krassinkukkaa piti sitten itsekin maistaa... mutta huh! mikä irvistys! Kukka tuoksui hyvältä, vaikutti miellyttävän makuiselta, kunnes tuli voimakas, suorastaan pippurinen maku suuhun. Ei auttanut, pakko oli sylkeä pois. Vielä kahden vesilasillisen jälkeenkin poltteli suuta .
Olikohan se joku chilikrassi ...
Chiliaddiktiosta kärsivänä on nyt pakko illalla maistella krassinkukkia. Syön vaikka pieniä kiviä jos ne maistuvat chilille.
saattaapi se oikea chili maistua kuitenkin hiukan paremmalle...
belgi...ensin syöttää lapset - katsoo irvistykset ja maistaa ite perästä(temskukka,täälläki ollaan kajahtaneita,chilille varoen keksin uusia käyttökohteita)
Kannattaa malttaa katsoa ihan syvälle sinne krassinkukkaan ennenkuin nakkaa kitaansa ettei syö samalla ömpiäistä joita niissä melkein aina on.
Älä?! Maistuuko kärpäset ja öttiäiset chililtä?
Voin vakuuttaa, ettei minun krassieni öttiäiset antaneet chilivivahdetta, sen verran tarkkaan syynäsin ne... voihan sitä tietenkin testata, tuleeko siitä lisämaustetta ...
Itämaillahan ja etelä-Amerikassa hyönteiset ja madot tosin ovat herkkunaposteltavaa (kasvaakohan krassi siellä?)