Minun silmääni näyttää ihan maariankellolta.
Hei J316…jne numerosarja joka tuossa yllä kyselet tunnistusta lahjaksi saamallesi kukalle. Löydät viestisi nyt täältä, ja lisäksi kaipailen sinulle myös kunnon nimimerkkiä. Laitoin sinulle tulemaan privaattiviestiä, vilkaisepa postiasi
Eilen katselin tuollaista kukkaa Plantagenissa, mutta tietenkään en muista enää nimeä. Maariankello nimellä se ei siellä ollut, mutta joku kello muistaakseni kuitenkin.
Minustakin näyttää maariankellolta…
Ei tämä kyllä ole maariankello, kun tämä kasvaa enemänkin sellaisena perinteisenä amppelikukka mallina, kuin maariankellostahan tulee korkea pitkällä varrella?
Ainakin meillä vanhempien pihalla kasvaa maariankelloa ja on erilainen kuin tämä
Eli lisää vinkkejä otetaan vastaan, olen ihan hukassa tämän kanssa, hih.
Campanula cochleariifolia
(Fairies’ thimbles) ?
Campanula - Fine Gardening
Käy katsomassa, siellä on erilaisia maariankelloja. Sellaisia hentoja ja sitten noita “pylväänä” kasvavia. Itsellä ei ole mitään kokemusta kasvista, mutta tuolta osoitteesta löytyy joitain kuvia.
Pihalleni putkahtelee näitä sinne sun tänne, mutta kun en tiedä mikä niiden nimi on.
Konnantatar
Kiitos. Oli mukava saada kasvin nimi, kun kerään pihakasveistani kortistoa
Mikä kasvi olis kysessä näitä on kaksi toinen on jo yli metrin mittainen tämä puolimetrinen.
sikuri
voi Kibua, taas tunnisti Katselin kuvaa ja tutulta vaikutti muttei yhtään raksuttanut. Sikurin tuppaan kirkemään voikukkana joka kevät pois, ja nyyh, voikukat sitten tuppaa paikalle jäämään. Siksi tänäkään kesänä ei taida yhtään sikuria olla tallella...
Ahaa et sekös se onkin en yhtään muistanut et mulla semmoinenkin oli KIITOS tiedosta
Emmiskän kyseelemän kasvin näin kaupassa, lapun mukaan Campanula medium ´Compacta´ eli maariankellon lajike.
Mikäs tämä "pyöreä"-lehtinen on? Vanhempien mökin pihamaalla siellä täällä pisti silmään ja kysyessäni äitini sanoi, että aina keväisin ilmestyy ja sitten katoaa. Voihan olla, että kesemmällä on muuta katsottavaa ja siitä tuo katoamistemppu. Mutta nimi olis kiva kuulla?
Voisiko olla jonkun nauhuksen siementaimia?
Nauhukset varmaan kasvaisivat, eivätkä häviäisi , eivät ainakaan mulla katoa mihinkään. Lehdet on kuin maahumalalla, ajetaanko nurmikkoa tuosta yli? Tai toisaalta, kaipa sitäkin olisi joka puolella...
Se on rikkaruoho, nimeä en nyt valitettavasti muista. Viime vuonna (vai oliko jo toissa vuosi) tuota kysyttiin ja vastaus saatiin. Lähdenpä etsimään…
Kevätleinikki???
Samaa ajattelin, että maahumalan näköä tuossa lehdessä, mutta kasvaa eri tavalla. Pitääpäs kuukeloida tuo kevätleinikki ja odotella mitä nanikka arkistoista kaivaa:) Jännityksellä odottelen!