se on just joku 200:sta kevätleinikistä
Eipä tarvinnut etsiä vanhaa keskustelua, kibu siihen vastasi muistaakseni silloinkin
Meillä tuo rikkaruoho ei ole kuunaan kukkinut, ruohonleikkuri ilmeisesti ehtii hätiin ensin. Muita rikkaruoholeinikkejä kyllä kukkii vähän väliä.
Kiitos, täältä aina tietäjät löytyy! Muutama lajike näyttää noita kevätleinikkejä olevan…
Kevätleinikin siementaimia tuli eilen kitkettyä marjapuskien juurelta. Siksi oli tuoressa muistissa tuo pyöreähkö lehti, joka ei kylläkään muistuta muiden leinikkien lehtiä. Kevätleinikki kukkii parisen viikkoa aiemmin kuin niittyleinikki.
Keltainen on todella upea.
Neuvokaa hyvät ihmiset miten noita betunioita kastelen ja niille juttelen. Olen kesäleski, kun lähti rakas vaimoni jotain messuja hoitelemaan, oliko se Italiaan. Ettei tulis pyyhkeitä oikein paljon, kun tulee takaisin ?
Mikä siulla on ongelma?
Ah, kun mie ei tiiä lotraanko vettä niille alvariinsa vai kuinkka.
Ei saa olla koko ajan märkänä. Onko isoista kasveista kyse vai vasta kylvetyistä?
Tämä hallitus osti jostain, oliko joku marketti, ne voi olla 35-40 cm. Sitäkin aattelin kun ne on niin mahlottoman pienissä astioissa. Attelin jos laitan sitä vettä sinne alukselle, en tiedä ? Vielä tässä on oltava ulkoruokinnassa 2 kuukautta, epäilen vähän näiden yrttien kanssa.
Ostin tällaisen sinikukkaisen taimen täältä Espanjasta puutarhamyymälästä ja kovasti kukkii. Harmi etten ottanut nimeä ylös. Tunnistaako kukaan?
vaikuttaisi vahvasti jalokellolta
No sehän se taitaa olla :). Kiitos pikaisesta vastauksesta!
…mitäs mä olen kylvänyt;D? (sorry, huono kuva)
Isompi voisi olla leijonankita, pienemmästä ei mitään hajua.
Punapäivänkakkara se toinen? Eiku emmää ny muista minkä näkösiä ne on vaikka on pihassa enemmänki ja just taas uusia kylvetty.
Bumple, leijonankidat on mulla vielä ihan pieniä ja ne on jo maassa.
…Mulla on nyt hukassa punapäivänkakkara,ja ehkä joku päivänhattu, erilaisia vuokkoja:(!
(tai sit mä niitä toivon;D!)
Punapäivänkakkaraksi meinasin ehdottaa tuota oikeanpuoleista.
Jess!! Kreeta -Eulaalia, kumpi toinen:D!
Ellulle kanssa kiitos! Päivä on pelastettu:D!