Kurjenmiekka - Iris - siemenlisäys

Kaikki edellä oleva pätee varmaankin myös siperiankurjenmiekkaan, eikö? Keräsin sen siemeniä nyt ensimmäistä kertaa. Syytä olisi varmaan laittaa ne maahan jo nyt syksyllä?

Tässä eräs uusi hankinta, ensin kukka, lehteä pukkaa nyt parhaillaan

Kaunis pieni piipero :wink:

Tässä kohtaa pitää korjata,liiterin mukuloita ovat, ei siemenlisäystä!

Onko noiden Iristen kylvöissä mitään kikkaa, kun en täältä löytänyt?

Teemaa, minä ainakin olen vaan kylvänyt ( suoraan maahan) sieltä ne nousee.

Viime keväänä kylvin ostosiemeniä helmikuussa ulos, hyvin itivät.

Kiitos Rosmariini&Timjami ja Kurppa. Täältä saa pian vastauksen.

Ei tarvi liottaa eikä murskata, kuten muistelin jostakin kuulleeni?

Mie kylvin toissa talvena rannastamme kerätyn keltakurjenmiekan siemeniä hankeen. Hyvin itivät ja viime kesänä kukkivat.

Emollekin kiitokset . Siemenet ovat mullassa ja muutaman päivän päästä hangessaanimated smileys winter 11.

Tähän ketjuun on viimeksi kirjoitettu kauan sitten, mutta tämä lienee lähimpänä oikeaa tälle ihmettelylleni.

Kylvin valkoisen ja sinisen siperiankurjenmiekan siemeniä, siemenpussin ja maatiaisluettelon, kylvöohjeiden mukaan jo kesällä, heinäkuun viimeinen päivä. Mutta ei kai tässä nyt näin pitänyt käydä?  (Kitkijä ei ole ollut ahkera, kun kuvassa on rikkiksiäkin.)

Maahan kylvetyistä on molemmista väreistä yksi tällainen alku, joita luulen kyllä ihan siksi mitä kylvinkin(?). Ja tämä oli mahdollisesti vaikeasti itävä laji maatiaisten siemenluettelon mukaan… Joskus kai sokeakin kana jyvän löytää, mutta taitaa kaverit olla hieman liian aikasessa.

Kai silti voi olla hieman iloinen siitä, että sain ne ainakin itämään.

Tyhjentelen siemenlaatikoita, vanhoja siemeniä. Tietääkö joku minkä kurjenmiekan siemeniä nämä ovat, tietäisi paremmin minne ojanpenkkaan tyhjentäisin pussien sisällön. En kyllä tiedä itääkö ne edes.