Kurjenpolvi, Geranium

Siirrettiin metsäkurjenpolvia pellon reunasta pihaan. Laitoin näitä kahteen eri paikkaan; kirkkaan pinkit paahteiseen paikkaan ja vaaleammat kosteampaan varjopenkkiin.
Katsotaan, miten nämä selviävät siirrosta.
On kyllä kaunis kukka, kuvat eivät tee oikeutta.

Onko kukaan muu kokeillut tällaista, ja miten on onnistunut?

Meillä leviää ihan itsekseen.
En ole siirrellyt muita kuin ihan minipieniä siementaimia käytäviltä ja koiratarhasta kukkapenkkiin.
Minulla kasvaa ne tuossa luonnonkasvien penkissä ja vähän muuallakin, mihin ovat itse eksyneet…

Kauheasti ne ei vissiin tykkää siirtämisestä, mutta uskoisin lähtevän jos kastelee riittävästi.

Lähempää kukat.

Onpa kaunis! Onko tuo idän- tai kyläkurjenpolvi?

Ei ole mielestäni kumpikaan noista.
En nyt löytänyt nimeä, eli puutuu kansiosta.
Pari vuotta sitten ostin sen flöristä.

Kukkii todella kauan, ihan syksyyn asti, idän- ja kylä-kurjenpolvet on mielestäni kertakukintaiset.

Johnsson´s blue

Tämä on yksi suosikeistani, kukkii paljon ja kauan.

Jalokurjenpolvia

Onko tuo tummakurjenpolvi?

Ei.
Tässä tummakurjenpolvi. Olen yrittänyt hävittää  tuskin onnistuu.

Miksi et pidä siitä?

Moni ihminen ei pidä siitä.
Aika mitätön kukka  ja leviää kuin kulovalkea.

Tyttäreni yrittää myös päästä eroon, yhdestä alusta on saanut alkunsa ja valtaa koko tienoon.

Nastylle terkut :smiley:

Rayalle myös ( näitä tuli silloin niin paljon, että tämä on vähän hatara, oliko Rayalta)?

Hocus pocus, tämä on tehnyt jopa 2 tummaa siementaimea vierelleen.
Mielenkiinnolla odotan kasvua.

Tuoksukurjenpolven lehtiä laitoin löylyveteen. Ihana tuoksu levisi saunaan, kun sitä heitti kiukaalle. Kannattaa kokeilla! Tuoksu muistuttaa paljon koivua.

Dalmatiankurjenpolvi, matala kivikkoryhmässä.

Verikurjenpolvi on mahtava maanpeitekasvi paahteiseen ja kuivaankin paikkaan. Istutin nämä juurakot 30.5. (ylempi kuva) ja nyt ovat jo peittäneet koko alan tuossa tuijien juurella (alempi kuva). Kukkivatkin nätisti ja pitkään.

Viime vuonna uudelle istutusalueelle siirretyt metsäkurjenpolvet kasvavat jo huiman rehevänä ja ovat täynnä nuppuja! Nämä onnistuivat aivan yli odotusten. Lehdet tulevat korkeammalle kuin peittokurjenpolven lehdet. Nyt mietin, leviääköhän tämä miten vauhdilla…