Kurjenpolvi, Geranium

3 tykkäystä

2 tykkäystä

Tämä minun taitaa olla tuota samaa, mitä Suokukalla? Onko kellään käryä lajikkeesta?
Löydetty miehen tyttären tontilta pari vuotta sitten. Tänä vuonna on valtavasti nuppuja ja kukkia!

Geranium x magnificum

1 tykkäys

Onpas kivannäköinen Kurjenpolvi. Mitä lajiketta? Tuo kiinnostaa hankkia.

Voisiko lajike olla ”Philippe Vapelle”? Tumma suonikuvio viittaisi siihen. Terälehden reuna on myös piparkakkumainen, ei pyöreä.
”Rozanne” se ei ainakaan ole, koska siinä keskus on valkoisempi.
”Orion” näyttää kuvissa sinisemmältä. Ja siinä on pyöreä terälehti.

Tuo minun on ostettu tuolla antamallani nimellä.

Jos siis epäilet sen olevan samaa.

Samalta se näyttää minustakin.

Ja mikäli se on sitä, saat olla ihan tyytyväinen, se on hyvä ja vahva lajike. :wink:

Minulla on kaikki jalokurjenpolvet hävinneet vuosi vuodelta, mutta tuo magnificum se vaan kukkii, kasvaa ja leviääkin.

Tykkään hirmuisesti siitä.

1 tykkäys

Philippe vapelle on nyppykurjenpolven lajike.

Tuohon ylemmäs laitoin siitä muutama päivä sitten kuvan.

Sen tunnistaa röpöläisistä lehdistäkin helposti.

1 tykkäys

Nyppykurjenpolvi

Tässä mun kurjenpolvessa on nyppyläiset lehdet. Toisaalta ne näyttää sahalaitaisemmalta, kuin tuo sinun nyppykurjenpolvi. Itse kukka näyttää myös vähän erilaiselta. Ehkä tämä sitten tosiaan on loistokurjenpolvi.
Täytyy ottaa asia tarkempaan syyniin!

Nyppykurjenpolvissa on ihan erilaiset lehdet kuin muissa. Sen erottaa kyllä helposti.

Ja se on aika matala lehdistöltään, nuo kukkavarret nousee vähän ylemmäs.

Olen aika varma, että on samaa kuin minulla.

Sen kukat on kyllä hienot varsinkin auringonpaisteessa. Mun kuvat on otettu illalla varjon puolella.

1 tykkäys

Jalokurjenpolvi Patricia

Olisikohan tämä joku kyläkurjenpolvilajike

3 tykkäystä

Mua ärsyttää tämä mikälie kurjenpolvi, joka leviää ja on peittänyt kaikki muut perennat alleen.

Pörriäiset tykkää sen kukista, joten olen antanut sen rehottaa, mutta löysin vanhan kuvan tästä samasta penkistä ja huomasin, kuinka kivasti siinä oli etualalla matalampia kukkia ja takana korkeita. Ehkä alan repimään noita kurjenpolvia juurineen, kun se on kukkimisensa kukkinut ja istutan siihen jotain muuta.

Näyttää vähän metsäkurjenpolvelta? Sitä on mullakin tuossa yhdessä nurkassa, leviää ja näyttää kukittuaan roskaiselta. Taidan repiä ylös.

Minä hävitin kun oli niin roskainen.

Espanjankurjenpolvi, Tuomipihlajalta saatu.

Hämykurjenpolvi?

Neidonkurjenpolvi

5 tykkäystä

Onko tämä kurjenpolvi, löyty rikkaruohojen seasta?

Voisiko olla jalkalehti?

1 tykkäys

Onko tarpeellinen vai rikkaruoho. Oisko linnunsiemenistä tullut, kun en muista tuollaista hankkineen.

4 tykkäystä