Nyt on toinen penkki tulossa hyvää vauhtia.
Päästä katsottuna.
Sivulta.
Pistätkö ihan kohona penkin tuohon päälle vaan vai raapiko kone silloin siitä pinnan pois?
Kohona pistän sanomalehtien päälle. Osasta kuori kone pintaa, mutta ei kaikkialta.
Ok, itse tässä juuri mietin penkin laajennusta ja kai se on viisainta laittaa sinne jotain väliin
(Tosin jos vielä hetken malttaisi voisin taas käyttää niitä tammenlehtiäni
Nyt alkaa sateet, eli olisi loistava aika istuttaa kasveja.
No kyllä, totta ja tänään loistava sää sitä tehdä
Kasa pienenee ja penkki pitenee.
Tässä parin päivän työt puuhamaalla. Takana nauhusta, sitten punaista väriminttua, sen edessä valkeaa jaloangervoa ja ihan edessä rönsyansikkaa. Voi olla ettei angervo tuossa pärjää, mutta katsotaan.
Voi kun näyttää hyvältä! Muistin taas, miksi teen mieluusti kohopenkkejä kaivelematta maata. Viime viikolla päätin kääntää penkin pätkän ja taas on tarvittu särkylääkettä ja McKenzie liikkeitä - ei kestä selkä lapiohommia vaikka kaikkea muuta melkeist jo pystyykin. Kaipa siinä tulee kumarassa nosteltua isoja lasteja, kun vaikka säkkiä nostaessa muistaa käyttää jalkoja ja vatsaa…
Nyt onkin sopiva hetki kysyä, että teetkö isoissa ruukuissa oleville taimille/jakopaloille syvennykset sanomalehtikerroksen läpi? Mulla kun on myös tuollainen iso projekti meneillä eikä millään raaskii käyttää niin paksua multakerrosta, että saisi suuripaakkuiset, kookkaat taimet kokonaan lisämultakerroksen sisään. Enkä myöskään tohtisi pilkkoa juuripaakkuja. Olen siis tehnyt niille vuoratut kuopat, mut se on niin tuskastuttavan hidasta ja työlästä että tätä vauhtia todella vuosi 2050 on kohta käsillä.
Miten sä olet ratkonut ongelman?
Siinä niin paksu multakerros, ettei tarvitse sanomalehteä rikkoa.
Tuo on kaupungin kompostimultaa ja se vajenee kuitenkin, niin kasasin sitä tuohon vähän paksummin.
Oukei, touhuamme siis eri sarjassa. Ei löytynyt vippaskonsteja eli oikoteitä. Vain lisäinvestointeja multaan tai tyytyminen ikuisuusprojektiin.
Tsemppiä sun puuhamaalle, kerrassaan hieno idea!
Toimii ne jotkut vippaskonstitkin. (Olen kyllä ollut huono ihminen, vähän talikolla sohaisin pinnan läpi jotta tuossa on sitten lisätilaa juurille mutta kyllä niistä kasveista moni vielä elää
Nyt loppui tältä kesältä penkkien teko, jatkuu ensi syksynä.
Tässä edessä valkeaa ajuruohoa ja punaista kaukasianmaksaruohoa, sen takana kultahelokkia ja vuorikaunokkia ja niiden takana vlkeaa kellopeippia ja tummaa oranssia päivänliljaa.
Koko taustarivi on samaa nauhusta.
Tässä tämä penkki vielä kokonaan. Vähän yli puolessa välissä mennään.
Takana oleva naapuris saa ilmasta silmänruokaa ;D
Heikki tulee kohta ottamaan mallia, jos omat ideat tyrehtyvät