jäikö kenellrkkään ylimääräisiä kuunkierron siemeniä,vai onko jo myöhäistä tälle kesälle???kesäkukkien taimia ja pistokkaita olis vaihdossa!
Kas kas, Herttalyhty, milloin sä toimitin ton operaation - kai kerrot moniko itää. mä heitin hiukan viileämpää arkana sieluna, ehkä 50-asteista, ja tänään aion kylvää ne jotka ovat turvonneet ja upposivat lopulta. Loput laitan viilan alle ja toistan käsittelyn.
Olikos 2007 kesässä jotain erikoista miksi kukkaset heittäytyivät niuhottamaan, alhaiset yölämmöt ehkä?
Tästä ensimmäiset kokemukset nyt tänä keväänä ovat hyvät Iti ilman liotusta muutamassa päivässä lattialämmön päällä pussissa. Ja nuo sirkkalehdet on ihan valtavat Näkee nyt sitten kuinka onnistuu kasvatus, syksyllä ollaan ehkä viisaampia. Iesteri, jos vielä tarvit siemeniä niin laita yksäriä.
Pari vanhaa siementä sain itämään. Aikaisemmat kokemukset on huonoja: isot sirkkalehdet ja sen jälkeen aina vaan pienenpiä lehtiä, eikä kukkia koskaan. Nyt koitan viimeisen kerran.
Pitäiskö tätä lannoittaa reilusti vai ei?
Miikos, mites sun viimevuotiset menesty?
Onko kuukierto yksi-vai monivuotinen? Ostamassani pussissa lukee etupuolella, että yksivuotinen ja takapuolen kasvatusohjeissa monivuotinen…siis kumpi?
Kyllä tuo on yksivuotinen, oisko maininta monivuotisuudesta esim. britannian peruja tms?
Kyssäkaali, viime vuonna tää kasvi oli mulle pettymys, kokeilin ekaa kertaa kasvatella Se iti kuin häkää, oli mielettömän vahvan oloinen heti mullasta noustuaan. Pihalla ei kasvanut yhtään ja kaikki nyykähti ennen aikojaan. Mieli tekisi kokeilla uudestaan. Mutta…
Niinpä, kun isot sirkkalehdet lupaa paljon, ja sitten seuraa pettymys. Kirjoitan sitten tänne, kuin kävi.
hmmm…mulla on sama pussi odottamassa, eikä kokemuksia. Voisko kasvariin laittaa vasta toukokuun alussa.
Ok, pitäiskö mun kans vielä yrittää… Taidan laittaa noi jäljellä olevat tänään itämään. Kertoilen myös miten kävi
Moonriver, kokeile sä kasvariin Jos on tropiikin ystävä tämä
Muoks2: Trooppisilla alueilla monivuotinen, tavallinen puutarhamulta, ei viihdy märässä ja rakastaa aurinkoa. Tommosta tietoa löytyi.
Kattokaas ketjun alussa, kun on kuva, niin onko se sisällä kasvamassa? Ainakin sellasessa kukkapylväässä on. Se moonflowerin kukka
Muoks. eipä ookkaan, vaan sellanen hyllykkö, oiskohan kasvarissa?
Niinhän minä vähän arvelinkin, jotta yksivuotinen, mutta tulipahan tuokin tarkistettua
Minä kans katoin kuvaa, että onko sisällä kasvamassa…Voisko sitä kokeilla sisällä?
Voi itku, minäkin olen laittanut innosta puhkuen tuota kasvamaan ja komeata lehteä pukkaa.
Nyt jos se ei kukikkaan, niin tulee suru puseroon
Tänään koulin nämä 10 päivän ikäiset taimet. Olipa mahtavat juuret jo
Laitoin kasvamaan 1½ litran mehupurkista leikattuun pohjaosaan.
Kuinkahan kauan ne mahtuu siinä kasvamaan?
Jepulis, noilla on juuret ja sirkkalehdet koossa ihan omaa luokkaansa Jatko onki ollu ainakin täällä päässä hankalampaa…
Itselläni kuukierron alut ikkunalla:) hyvältä näyttää tähän asti. (voimakkaan näköiset alut lupaa hyvää, mutta…)
Onko kenelläkään tietoa onko kasvi myrkyllinen!? Pussissa ei ainakaan ollut mainintaa, netistä en löytänyt.
Muksua ajatellen mietin. Mitään vihreää ei mene lautaselta, mutta tapana on ollut yllätää, joten olen valinnut omalle pihalle vain myrkyttömiä kasveja vahtimisen helpottamiseksi.
Mites jaksaa kuukierrot tällä hetkellä? Miikos? Maksaruoho? sasu2? Ja muut?
Mulla voivat hyvin, nuppujakin on ilmestynyt. Olen pitänyt vielä vintin ikkunalla, normaalissa huoneenlämmössä. Laitan kuvan myöhemmin.
Tässä kuvaa
Hauskat nuput
Hyvältä näyttää Mä en sit kuitenkaan laittanut ees itämään.
Osaako kukaan sanoa miksi kuukierron lehdet muuttuvat valkoisiksi (ulkona)? Liikaa / liian vähän aurinkoa, liikaa / liian vähän vettä vai mikä riivaa?