Onpa tosi selvät rajat lehdissä. Itse ostin viimesyksyn halpamyymälän poistosta kuvan mukaisen hostan. Ei niin selvät rajat lehdissä. Siellä kyseinen kuunlilja myytiin nimellä Hosta Mix. Ite ajatellen,että Mixit ovat sellaisia eriä,joista ei myyjälläkään ole tarkempaa tietoa lajikkeesta. No kasvi oli kuitenkin sen verran kookas,että heti syksyllä siivutin sen kolmeen osaan ja siksi kuvan siivutettu kasvi on vielä näin pieni.
Vihkosta löysin tuolle minun ostamalle nimenkin.
Gypsy rose on nimi.
Hostat pörhistelee komeina.
Lemon delight on ihan lemppari
Tämä on Kyssikseltä “lokinpaskahosta” kuten hän nimitti, oikeaa niemä en tiedä.
Näistä en tiedä yhtäkään nimeltä
Suokukka olis hienoa päästä sun tiluksille livenä kiertelemään !
Kuinkas pitkä matka sun luo on esim. Lahdesta ajettuna ?
Turusta on meille noin 25km, eli mitähän se olisi.
250-300km taitaa olla.
Viikolla 34 olen lomalla ja ehkä kotona jonkin päivän arkenakin.
Muulloin tietty arkipäivät töissä, eli jos innostut ajelemaan turkkusseen päin vko 34 olisi varmaan sopiva aika.
On niin pitkä matka että pakko tyytyä katsomaan pentissä kuvia. Pentissä on monta sellasta puutarhaa joissa olis ihana käydä paikan päällä, ja sun on yks niistä. Pitkän välimatkan takia jäävät näkemättä livenä, harmillista.
Nyt on kukintakin parhaimmillaan, varsinkin ruusuilla.
Naapurin rouva just kävikin pari päivää sitten ruusuja katsomassa ja sanoi että turha lähteä maskun rosariumiin, kun voi kävellä tähän. ![]()
![]()
Et se sinäkään malttanut vaan lekotella ja uiskennella ![]()
Olen kaivannut valkokukkaisia kuunliljoja.
Nämähän on melkein valkoiset, ei ihan puhtaanvalkoiset kuitenkaan.
Ostin lajikkeen snowflake, sen pitäisi olla ihan valkoinen, vaan ei kukia ainakaan nyt.
9 eri lajiketta äkkiä laskemalla on tuossa kuvassa, nimiä ei taida olla yhdellekään. ![]()
Taaimpana taitaa kurkistella Patriot ja takana kapeat raidalliset lehdet, cherry berry.
Tuo pieni vihreälehtinen on se snowflake ehkä. ![]()
Mie leikkaan oman pihan hostista kukkavanat pois.
Lehdet tärkeämpiä.
Tämän lehdet nyt sen kokoisia kun pitääkin.
No huh.Onpa hieno.
Valkoreunaiset hostat alkaa kukkia. Näissä on mun mielestä kivat lehdet, ja kukka on paljon tanakampi ja näyttävämpi kuin tavallisissa.
Käytän aika paljon kimpuissa näitä.
Tein aamukierroksen. Suuriman osan nimistä ei tieto.
Penkin tuleva jatko-osa muhii alanurkassa näkyvän muovin alla. Olis varmaan jo hyvinkin kypsää, mutta ootellaan sadekautta.
Sum and Substance
Minun iso-mummon perintöä, tätä on siellä ja täällä, sekä vähän tuolla. Pomminvarma tilantäyttäjä.
Tämän pitäisi olla Titanic.