Minulla taas on alle 10 erilaista, joista ainakin yksi kukkii parhaillaan valkoisin kukin:)
Rehevästi kasvaa ja kukkii nämä vanhat anopin peruja olevat kuunliljat:
Mikä olisi paras aika jakaa kuunlijat kevät vai syksy vaiko kun ne ovat kukkineet?
Keväällä Jotkut on jakaneet syksyllä ihan onnistuneesti. Keväällä kukkivat jaetaan syksyllä ja syksyllä kukkivat jaetaan keväällä. Eikö se jotenkin noin menny
Minä olen jakanut sekä keväällä että syksyllä, en ole huomannut mitään eroa. Kumpikin jakoaika mielestäni on ihan yhtä hyvä.
Hosta on helpointa jakaa keväällä, kun on vasta piikit näkyvissä. Minä olen aika ronskisti lapiolla hakannut juurakoita pienemmiksi, ja hyvin ovat lähteneet kasvamaan. Emokasvikin on seuraavana vuonna taas yhtä iso....
Ja minä jaoin heinäkuussa. Olisi muuten ylimääräisiä jos ketä sattuu kiinostamaan, niin Tampereelta saa hakea.
Tässä minun vaatimaton Hosta Valikoima
T
ässä kokonaan mitä Rivitalon pihalle mahtuu
Kaiken kaikkiaan tässä kohin on n.40 eri lajia tässä vielä takapihan pikku penkit
Hostat kukkivat.
Jatkan tähän Päven aloittamaa keskustelua ''''Kuunliljojen istutus''''.
Hostan viihtyminen siirellessä riippuu monesta jutusta.Juuripaakun pitää olla iso, astian myös. Ja siirtoajan oikea. Tässä muutama hosta kesäkuussa puusaaveissa, nyt ne ovat jo niin isot ettei astioita näy. Varjossa voivat hyvin. Kaivoin näitä maasta keväällä kun piipat juuri ja juuri kurkistivat maasta. Syksyllä yritän jostakin löytää paikan ennen kuin maa jäätyy.
Kuunliljat kukassa, vanha mutta kaunis, kauankohan jaksaa vielä jakamatta.
Kiiltomato, miten korkea tuo kuunliljasi on ilman kukkia? Onko sen lajike tiedossa? Epäilisin että tuo on nyt se, mitä oli Lapuan matkailupuutarhassakin mutta pikkulapset olivat vieneet nimilapun. Kuunlilja, jonka nimeä etsin on aika pieni ja matala, erinomainen reunuskasviksi.
Mutta kukkii meilläkin kuunliljat, vaikkei niitä kukkien takia kasvatetakkaan
Tämäkin pitäisi jakaa ja paikkojakin olisi mutta...
Tämän pitäisi olla Hosta tardiana "June"
Tämän ostin pieneltä taimistolta nimettömänä. Pysyy matalana ja pienenä, mutta jakopala on jo otettu. Eli kasvaa sentään leveyssuuntaan
Temskukka! Tiiätkö minkä niminen tuo 29.7 klo 22.35 laittamasi kuvan kuunliljan nimi on. Meillä on tuota saman näköistä runsaasti ja minua kiinnostais sen nimi. Kyseistä oli edellisten asukkaitten jäljiltä melkein koko talon ympärillä.
Valitettavasti en tiedä nimeä...
Oliskohan hämykuunlilja?
Jalomi, nimetön on mielestäni Gingo, valehteleeko kuva kukan värin, minulla on tummeman lila kukka. Lehdet on kyllä Gingon.