Kokeilen tänne kuvaa:
Puutarhan portti vanhoista suksista ja maila kahvana
Tein näistä, kun autotallista ei löytynyt siihen hätään lautatavaraa, mutta suksia senkin edestä:
Jatkan tätä koirankuvaharjoittelua täällä, vaikka kyllähän tämä pentin kuvanlisäys välillä melkoisesti ärsyttääkin. Välillä kun tuntuu toimivan yhdellä tavalla, toisella kertaa toisella.
Hmm, tuota rastia minulla ei ole näköjään ollut lainkaan paikoillaan, katsotaan nyt ensin, mitä se vaikuttaa tuohon alkuperäiseen kuvaan. Joo, sitten ei anna lisätä koko kuvaa, vaan valittaa sitä liian suureksi.
No tämä nyt sitten itse pienennnetty 500x400 kokoon ja rastin kanssa....Ei onnistunut, vaan valittaa taas liian suuresta kuvakoosta. Ilman rastia siirtyi, eikä nyt ole niitä ruutuja.
Mutta omituiseksi asian tekee sitten se, että tämän kuvan pentti hyväksyi ilman mitään ennakkopienennyksiä vaikka sen koko on koneellani 1944x2592 1,4MB, eikä siinä ole mitään rastereitakaan. Jostain syystä en muuten näe noita tiedostokokoja. Siinä lukee vain;Tiedostokoko: Ei tiedossa (ei välimuistissa).
Tässä vielä toinen kuvapari samassa viestissä, vaikka entästä systeemistä tykkääkään sen aiheuttaman lisähitauden vuoksi, mutta laitoin nyt ihan vertailun helpottamiseksi. Ja tämä ei missään tapauksessa ole mitään henkilökohtaista Davidia kohtaan, vaan esimerkkeinä kuvien pienentämisestä ja siirtämisestä palstoille!
Ja taas kysymys, että mitä eroa löydät kuvista?
Eka kuva on terävämpi...
Minun silmä ja näyttö antavat kuvat samanlaisina, ei siis mitään eroa.
Ei minullakaan mitään eroa…
Eka kuva terävämpi.
Jep, mutta kyllä alemmassakin ihan riittävä laatu… Tietokoneen näytöltä kun kuvaa katsoo, riippuu kuvan laatu jo ihan siitäkin missä kulmassa näyttöä katsoo. Tässä kuvaparissa eron huomaa selvemmin kuin siinä aiemmassa Raakin esimerkissä.
Vaikeampi verrata, kun on eri sivulla, mutta mielestäni tämä viimeinen on terävämpi kuin keskimmäinen kuva.
Onkohan mulla huonot lasit, kun en nää mitään eroa;-)
Otin kuvat ihan vierekkäin ja katsoi peräkkäin. Keskimmäinen näytti tuhruisemmalta, viimeinen parhaimmalta minun silmiini, vaikka olikin pienin kt:ltaan.
Raakki, kuinka saat tuolla fotopuketissa muutettua kuvan leveyden 500 pikseliin?
Muoks:löysinkin sen itse - se olikin se muokkausjuttu joka toimii vaan explorerilla.
En paljon ymmärrä näistä kuvajutuista, mutta tuota oon minäkin ihmetellyt, että miks tiedostokoko muuttuu. Minäkin yleensä pienennän valmiiksi.
Noista Raakin kuvista eka näyttää minun koneella terävimmältä.
Harjoittelen kuvan lisäystä...
Kun avasin ketjua, johon olin eilen lisännyt useampia kuvia, kuvien ilmaantuminen ja siten ketjun avautuminen kesti kovin kauan. Jäin miettimään, aiheutinko minä useamman kuvan lisäämisellä, että kaikilla kestää kauan saada ketju auki luettavaksi? Aiemmin en tähän ongelmaan ole törmännyt. Olen aina lisännyt kuvat siten, että en laita ruksia kohtaan ''säilytä kuva alkuperäisessä muodossa''. Kuvittelen näet että systeemi tällöin muokkaa kuvat sopivaan kokoon, olenko väärässä? Onko jotain muuta, mitä pitäisi huomioida? Onko joku suositeltava kuvan koko ja resoluutio? Olen aika tumpelo digikameran kanssa ja kamerakin on vanha. Räpsin kuvia, lataan ne HPn ohjelmalla koneelle, leikkaan vähän reunoista ja tuon ne sitten Pentin kuvanlisäystyökalulla uuteen viestiini.
P.S. Kuvien lisäämisestä oli joskus ketju jossain, yritin etsiä sitä mutten löytänyt.
Merkurius, olikohan se kaipaamasi ketju tämä? Tänne siirsin viestisi, muuta en itsekään nyt ainakaan heti löytänyt :) (tämäkin oli niksinarikassa, mutta täällähän sen oikea paikka on jotta löytyy kaivatessa).
Muoks: myös täällä Koeviestit, testailut on ollut kuvien kokoa koskevaa keskustelua tänä keväänä.