Laitoin otsikon laakeripuusta.
Onko kellään kokemusta laakeripuun pistokaslisäyksestä? Itselläni on kolmevuotta sitten ostettu pallopuuksi kasvatettu laakeri. Koitin pistokaslisäystä viime keväänä, mutta kaikki kuivuivat :(
Laitoin otsikon laakeripuusta.
Onko kellään kokemusta laakeripuun pistokaslisäyksestä? Itselläni on kolmevuotta sitten ostettu pallopuuksi kasvatettu laakeri. Koitin pistokaslisäystä viime keväänä, mutta kaikki kuivuivat :(
Viippu, siirsin Laakeripuuta koskevan viestisi tänne. Tuolla puutarha.netin kasvikortistossa se on määritelty huonekasviksi :) Ja osaa kasvikortiston tiedoista tästä lajista lainatakseni :
"Lisääminen:
Hieman puutuneet varsipistokkaat leikataan myöhään keväällä tai varhain syksyllä. Istutetut pistokkaat juurrutetaan muovipussissa, sillä juurtuminen edellyttää korkeaa kosteuspitoisuutta.
"
Sieltähän se vastauskin löytyi, kyllä pentti tietää Kiitos Nuu.
Laakeripuuketju näyttää melkoisen hiljaiselta. Herätyys…laakeripuu on hieno kasvi
En onnistunut pistokaslisäyksessä, mutta löysin muutama vuosi sitten hevi-osastolta ruukkuyrttien joukosta purkillisen laakeripuuntaimia.
Nyt mulla on se vanha pallopuu ja 9 tainta, (3 kpl kasvaa kolmessa ruukussa). Tarkoitus olisi kasvattaa niistä n. metrin korkeat piiskataimet, punoa ne letille ja latvoa sitten.
Tää on sellainen 10 vuotissuunnitelma, katsellaan miten mun käy
viipulta saatu taimi on elossa verannalla, kork. n.30 cm. kivaa.
Agrimarketista ostin lauantaina laakeripuun.
Hintaa 6e. Parikymmensenttinen pikkupuska, olisiko 3 taimea samassa ruukussa.
Siellä oli myös isot viherkasvit tarjouksessa. Yksi vitosella tai kaksi yhden hinnalla.
Alkuperäinen yksikköhinta 8,70e
Ostin tänään Plantagenista laakeripuun. Vein sen nyt autotallin ikkunalle kasvilampun alle odottamaan kevättä. Tarkoitus olisi siirtää se kesäksi ulos kasvamaan.
Hih, laakeriseppeli itse kasvatetusta laakerista Taitaa tälläkin olla talvetus viileässä ja valoisassa?
Kyllä kasvatusohjeissa neuvottiin että pidetään valoisassa ja viileässä n. +10 asteessa talvi ja toukokuussa voi siirtää ulos kesäksi. Talvella kastellaan n. 6 viikon välein. Ihan koemielessä mielenkiintoista nähdä onnistuuko tän kasvatus. Jostain luin että saattaa olla melkoinen örkkimagneetti eli voipi kasvatukset loppua lyhyeen.
Pitää käydä tarkistamassa tilanne, kesän kasvatin, viihtyi hyvin mutta talvetusta hiukan epäilen mutta ainahan on ihmeitä tapahtunut.
Minä näin S marketissa laakeritaimit ja meinasin ostaa, mutta en tiennyt siitä mitään muuta kuin, että lehdet heitetään keittoihin antamaan makua.