Leivonnaisia

Kurppa, näyttää hyvältä ja maistuu varmasti!

Hankin kaksi samanlaista irtopohjavuokaa jonkun aikaa sitten, isompi ja pienempi. Toimii hyvin.
Pitää kuitenkin muistaa ettei ota pohjasta kiinni.
Otin ajatuksissani pohjasta kiinni kun olin laittamassa piirakkaa uuniin eikä päättynyt hyvin.
Nyt muistan ihan varmasti :grin:, reunoista kiinni kun nostaa uuniin ja uunista pois.

1 tykkäys

Nyt tein taas jäätelöt.

Eli testaan mikä vaikutti viimeeksi kovan jäätelön.
Päätin ostaa juustoportin kerman.
Coop vegaaninen mansikahilloa pistin siihen.

Tosi helppo johon tulee kermaa, kond.kookosmaito ja glukoosi siirappia. Lisäksi mausteet.

Jostain tuntuu, että lakritsijauhe muutti sitä massaa, koska se jauhe on niin kuiva.

1 tykkäys

Nyt testasin onko jäätelö kuinka kova, kun laitoin juustoportin kermaa.

Vuorokauden on ollut pakastimessa ja hieman kova on.

Eli lakritsijauhe ja juustoportin kerma teki jäätelöstä kovan.

Täytyy ostaa valion kerma.

Kurpitsapiiras ja soodakauraleipänen.
Piti ajankuluksi mikrossa leipoa jotain kun ei tuonne ulkopuuhasteluihin voi mennä ainakaan vielä.

4 tykkäystä


Mokkaruutu ja persikka ananspiirakka

7 tykkäystä


Kasvisvoileipäkakku,laiton palijon kaikkea tuoretta omasta takaa :smiling_face:

Mansikkakakku jonka mansikat ei maistu miltään :roll_eyes:
Nämä nyt eioo varsinaisia leivonnaisia kylläkään :unamused_face:

10 tykkäystä

Onko teillä juhlat?

Ei sen kummempaa ku äitin rakkaat tulee käymään :heart:

6 tykkäystä

Tein gluteenittomat sämpylät.

Aiemmin ihmettelin miksi sämpylät on aina sisällä raakat ja olen jättänyt jälkilämpöön.

Nyt sitten päätin, etten laita 6dl vettä, vaan 5dl, koska kuivahiivan pussissa lukee 5dl/ yksi kuivahiiva.

Nyt vihdoinkin onnistui eikä tarvinnut jättää jälkilämpöön.

4 tykkäystä

9 tykkäystä

Uuniruokia tehdessä tuli samalla savukalkkunapiirakat.

Vähän epätasainen paisto.

4 tykkäystä

Hain piirakka ja aamiaismustikat metsästä.

5 tykkäystä

Viime viikon mustikkapiirakka tehtiin kuumuuden vuoksi ulkona kaasugrillissä. Mascarpone juusto oli mansikoita varten, mutta enää vain pieniä metsämansikoita on vähän

4 tykkäystä

Ranskalainen tomaattipiirakka ja sipulipiirakka.

5 tykkäystä

Ja taas persikka-anans piirakka sekä korvapuusteja.

9 tykkäystä

Kesä ja mustikkapiirakka. :smiling_face_with_three_hearts::smiley:

7 tykkäystä

Onse herkkua :face_savoring_food:

1 tykkäys

Isäntä vetäsi het kolme isoa palaa, mikä on harvinaista. Kun hän ei pahemmin leivonnaisia kaipaa.:+1:

2 tykkäystä

Leivoin voisilmäpullia ja mustikkapiirakoita.

3 tykkäystä

Mustikkapiirakka täälläkin valmistui.

3 tykkäystä