En kyllä tiedä, kehtaanko tuoda omia räpellyksiäni teidän mesterien silmille.
Höpöhöpö, tottakai kehtaat![]()
Tottakai kehtaat. Meinaatko tosissas et me lähettäis arvostelemaan, no way. Iloisina pistellään suuhun ![]()
Mä muuten leivoin ekan gluteenittoman leipomukseni viime vuoden taimitapaamiseen. Joo, muistan et jännitti ![]()
Miksi gluteiinitön
Onko keliakia?
Kurppaa ajatellen ![]()
Olen vaan vehnätön, eikä minua varten tarvi opetella,
Minullakin on gluteeniton ja laktoositon ruokavalio.
Mustikkakakku,äiskän rakas tuli käymään.
Valamis kakkupohoja,ite tehty mustikkahillo ja pensasmustikkaa päälle.
Kun tein kaurasämpylät, niin unohdin laittaa ruokaöljyä, mutta ei haitannut. Sitten kun aloitin maistelemaan, muistin yhtäkkiä, että suola puuttuu. Ilman reseptiä tein.
Tein kuminaöljyä, jäänteistä laitoin vähän sämpylätaikinaan. Tuli ovelan makuiseksi sämpylät. Eivät oo hyviä ilman suolaa mutta kai ne sulla syötyä tulee.
Joo, pystyy syödä niitä.
Eli seuraavalla kerralla en pistä ruokaöljyä, koska niistä tuli hyvät sämpylät.
Huomiseksi aloin tekemään kakun, sellaisen monikerroksisen tuoreilla marjoilla. Halusin jotain tosi hyvää kerrosten väliin niin löysin reseptin ihanaan vaniljaiseen marenkivoikreemiin.
Ajattelin että tuo se on (en ole koskaan tehnyt) ja eiku tekoon.
Oli rankkaa
ja Kenwood joutui antamaan kaikkensa huippunopeudella melkein tunnin. Oli sen arvoista, taivaallisen suussasulavan hyvä kreemi.
Nyt kakku on kasattuna jääkaapissa painon alla. Huomenna viimeistelen kreemillä ja marjoilla ym ym.
Ihan täydellinen kreemi esim.rullatorttuun, bebe-leivoksiin, täytekakkuihin, pursotuksiin ym ym ym. Pysyy lämpimässäkin siistinä eikä valu.
Jos joku on kiinnostunut vaniljaisesta voimarenkikreemistä tässä linkki:
Kreemi
Jos täytekakun pistää pakkaseen tai jääkaappiin, niin ei ne tarvitse painoa.
Kakusta tulee mielestäni ryhdikkäämpi kun laittaa kevyen painon päälle. Näin olen oppinut kotoa ja on ollut hyvä neuvo. Saman teen aina voileipäkakulle.
Ennen lopullista koristelua ja viimeistelyä, leikkaan kuitenkin sivut suoriksi niin on sitten siistimpi
lopputulos.
Me kun tehtiin pajon täytekakkuja ei koskaan laitettu painoja. Kun kosteuttaa hyvin, niin massat imeytyy paremmin.