Broileripiirakka. Ei mikään kaunotar, mutta yllättävän hyvän makuinen. Viikonlopun iltapalaksi. Täyteeseen työnsin broilerin lisäksi purjoa, pari tuoretta päärynää, sinihomejuustoa, juustoraastetta, kuohukermaa, munia ja mausteita.
Päärynä varmaan tekee meheväksi, nam.
Eilen tein macaron-leivoksia.
Eli testasin miten käy, kun paistoin ne hieman ylemmällä.
Osa oli onnistunut ja osa ei.
Seuraavalla kerralla pitää käyttää 8 millin tyllalla, kun eilen käytin 10 millillä.
Annoin ne viilentää omalla pellillä, koska ne jatkaa kuivumista.
Äsken leivoin gluteenittomat sämpylät. Jauhopussissa on resepti, mutta minä joudun ne jättää uuniin joka kerta, kun sammutan uunin. Tuntuu, että 20 minuutin jälkeen ne ei ole valmiita.
Eilen onnistuin puhumaan itseni ympäri, etten leipoisi. Tänään en ihan onnistunut. Kovin läyhäsiä pitkoista tuli. Taidan puolet viedä kadun vanhalle rouvalle.
Maaliman parhaat kahvikehrät nyt vaniljasokerilla,minusta kookoshiutaleista tuli parempi.Tämä versio pikkusen liian makia.
Mun on nyt pakko lähteä ostamaan hiivaa ja lisää tomusokeria, ei voi mitään
Kaks muikkukukkoa uunissa.
Minä tein budapest levoksen. Nyt se rulla on pakkasessa.
Laitoitko mangoa?
Mandariinia ja persikkaa. Lisäksi diplomaattikreemin.
Kurpitsa-pellavarouhepatonkia.
Oli kyllä hitsin kallis sähkö tänään. Vasta klo 21 laitoin uuniin, saivat kohota melkein koko päivän.
Tein kerrankin gluteenittomat vaaleat sekasämpylät.
Laitoin siihen samper fin mix jauhot, sunnuntai ja kaurajauhetta.
En tiedä mistä johtuu, mutta vatsa meni hieman kuralle.
Minä en syö tuoreita sämpylöitä, kuivatan pari päivää niin voi syödä. Samaten jos otan pakasteesta niin ei tuu vatsan väänteitä. Myöskin paahtaminen auttaa.
En muista enää mikä se juju oli niissä.
Kiitos vinkistäsi!
Tekeekö tosiaan tuoreet leivät tai sämpylät oireita?
Kävin etsimässä tietoa tuosta ja löysin jotain.
Kuulemma jotku saa oireita sellaisista tuotteista, jos on hiivalla leivottu.
Sappipotilaille on suositeltu, että kannattaa odottaa pari päivää.
Tosi on, kun muistaisin mikä se juju siinä on mutta en vain muista. Se ei ollut hiiva. Alkava dementia varmaan.
Kokeile, sittenhän sen näät auttaako.
joo saapi minua syyttää