Liiteri, puuvaja

Minä aivan vaan salaa haaveilen, että maatilan purkurakennus, josta haemme sopivalla ajalla aitatarpeet, olisi niin iso, että laudoista tekisi saman tien pihavaraston. Olen aina haaveillut, että meillä olisi piharakennus, jossa olisi ikkunat ja yksi huone voisi olla sellaista saunakamaritasoa kesävieraiden yöpymiskäyttöön.

Tontin reunalla on vanha varasto, minusta se on söpön näköinen tuolla pusikossa, mitään käyttöä sillä ei ole

Söpö mökki tosiaan. Heti tuli mieleen, että siellä se Röllipeikko tai joku sen kaveri varmasti asuu. Tuon jos vielä köynnöstäisi kärhöillä tai ruusuilla, aaaahhh ! Ja tietenkin laittaisi tuohon sinne johtavan polun suulle köynnöskaaren jne. jne.

Voi miten ihana pikkumökki tuo onkin! Sen pitääkin olla vähän ikään kuin piilossa.

Toi möksä on niin huonossa kunnossa, että voi romahtaa päivänä minä hyvänsä ja siks toisekseen sen edestä ajetaan ihan mahdottomilla maatalouskoneilla kaurapelolle aina syksyin keväin. Mutta kauempaa katsoen se on kyllä ihan söpö ja näkyy pirtinkin ikkunasta…

Tälläinen puupino meillä ja taustalla näkyy vielä vajan kuvajainen joka on purku uhan alla. Mutta perustukset siinä on tosi hyvät . UUsi nousee samoille tolpille kuhan kerkiää. Tämä tapa on muuten tosi hyvä ja pinot pysyy pystyssä. Ovat vielä kivän näköisiäkin.

hei miten pääsen muuttamaan sähköposti osoitettani kun se on muuttunut ?? En nyt vain löydä sitä profiilista?? Laitoin juuri muistutuksen tulevista viesteistä ja huomasin että osoite on vanha

Meneppäs tuonne Jäsentili ja siellä omat yhteystiedot, siellä pitäisi onnistua muutoksen teko.

kiitos löytyi ja on nyt vaihdettu

Pari viikkoa sitten siistiä puukatosta miettiessäni löysin netistä selkeät ohjeet täältä. Minusta hyvän näköinen, modifioitavissa haluttuihin mittoihin ja sen näköinen, että vähän tumpelompikin sen rakentaa.

Hei, tämä oli hieno vinkki. Näyttää siistiltä ja kompaktilta ratkaisulta ja katos pitää halot sateelta suojassa. Juuri tällaisia ratkaisuita olen etsimässä.

Pitääkin näyttää miehelle näitä ohjeita!

Olipa hyvä linkki Hau-hau!Tuota ohjetta mukaillen voisi pihan kömmelit rakentaa kaikki alkaen leikkimökistä ja roskiskatoksesta!Tämän kierrätän kyllä Hidalgolle :slight_smile: !

Heh. Tässä istuin hetkisen lukemassa pihavaja- ja puupinoaiheita, kunnes löysin itseni käsi leualla tuijottamasta ikkunasta hamaan kaukaisuuteen männyn latvusten yli miettimässä “kylmätilojen” yhdistämistä piharakennukseen, jolloin saman katon alla olevia tiloja voisi ruveta oikeasti hyötykäyttämään johonkin aivan muuhun tarpeeseen. Voisi ollakin kivaa pitkästä aikaa taas piirrellä ruutulehtiöön erilaisia pihaversioita erilaisin piharakennusvaihtoehdoin :smiley: Ihan sama toteutuvatko ne ikinä! Toivoni olen niin monen aiheen kanssa menettänyt ja jotkut asiat tapahtuvat 20 vuoden toimintavauhdilla…

Meille tein puuliiteriksi ensin pyöröhirsisen liiterin, joka sitten muodostuikin kaikenlaisien pihavehkeiden, lapioiden ja haravoiden varstoksi. Oikein passeli siihenkin hommaan.

Tuon kun sai valmiiksi piti sitten tehdä oikein puuliiterikin. Se syntyi lauta-ja lankkutavarasta. Käypänen tarkoitukseensa. Nurkkalaudat ja ovet ovat tuppeensahattu mänty, sai hiukan enemmän näköä tuolla tavoin.

Kuvat on parisen vuotta vanhoja ja nyt onneksi nuo törky- ja puukasat on hävinneet.

Hurjan rakennukset ovat upeita! Sekä laadun että tyylin puolesta!

Kiitos. Olen yrittänyt rakentaa kaikki pihapiirin rakennukset perinteiseen tyyliin (paitsi kasvihuone). Mukavaahan hommaa tuollainen rakentelu on, oikeastaan siitä on tullut hyvin rakas harrastus. Onneksi rakennuslupaa ja tonttia on vielä paljon jäljellä.

Yritän etsiskellä piirrustuksia (kun mielikuvitusta puuttuu) puuliiterin rakentamisesta. Juuri sellaisesta kuin tuo Hurja oli aikoinaan tehnyt. Onkohan kellä, ja raahtiiko kuka jakaa tietoaan ja taitoaan?

Ohjeita mulla ei ole, mutta voin laittaa kuvan omasta liiteristäni. Mieheni sen yhteistuumin suunnitteli ja rakensi paikallisen timpurin kanssa oman metsän tukeista. Tämä on vähän tällainen järeämmän puoleinen rakennus, puuta mahtuu sisälle reilusti ja vielä paljon kaikkea muutakin. :slight_smile:

voivoi Lehdokki kun tuo on kaunis liiteri! Kiitos oikein paljon kuvast!

Onpa ihana liiteri Lehdokilla!

Tahtois kans tuollasen…joskus…