Lilja: Nepalinlilja, Lilium nepalense

Tälle otsikolle oli tilausta, tässäpä tämä.
Nepalinlilja

Tuon kun sais elävänä purkkiin tai maahan , olihan upea !!1

Kiitos Nuu. Tarkoitus oli kysellä siemenkasvatuksesta. Mulla on kasvatuspurkissa muutama “heinä”. Kellään kokemusta, mitä niille nyt pitäisi tehdä? Laitanko koko purkin maahan valeeseen, vai koitanko talvettaa ne autotallissa.

Muutama osto sipuli näyttää tekevän nuppuja. Jee.

Mulla nousee myös 3 ostosipulin vartta maasta, ja kasvatuspurkissa pönkää "heiniä" :smiley:

edit. Viippu, mistä hommasit sipulisi? Itse tilasin briteistä kun muualla olivat hiukka suolaisen hintaisia…

Vähän kesti vastaus… Salamandra, HW.Hydeltä nämä liljat ovat. Sain vihdoin kuvia koneelle.

Tänään tällaisen ihanuuden tilasin.

Täälläkin H.W.Hydeltä tilannut päässyt ihastelemaan nepalinliljaansa Vielä toinen aukaisee nuppuaan, hieman yllätyin noiden hennosta varresta, kuten nuvata näkyy, niin tukea tarvitsi XD

Alennusmyynnistä hyppäsi pari nepalinliljaa väkisin syliin. Talvimärkyyttä vältettävä (no, minkä kanssa ei), mutta millaiseen paikkaan muuten kannattaisi istuttaa?

Minullakin on tuo ihanuus jo virtuaalitasolla. Laitoin muutamia ihanuuksia Korpikankaan kimppatilaukseen ja kun kyselin kuukauden päästä niin tilaaja menikin puihin; tilausta ei sitten lähetetty.

Onpahan jotain ensi keväällekin.

Mun nepalinliljat on kohopenkissä. Talvehtivat ainakin viime talven.

Näitä viime syksyn tarjousliljoja on ainakin pari hengissä

kuva

Ei mitenkään helppo kuvattava

kuva

kuva

Kushi Maya