Lilja: Ruskolilja, Lilium bulbiferum

Poppius, mikä hakusana sinulla oli? Olisin halunnut nähdä kuvan, vaan minun kone ilmiottaa, ettei hakusana vastaa yhtään kohdetta..

No kirjoitin tietysti aleksandranlilja. naurua Google ilmoitti että eipä löytynyt, mutta tarkoititko aleksandran lilja (sanat erikseen) klikkasin sitä ja siellähän se pönöttää ensimmäisenä linkki penttiin.

No, mutt, kyllähän se sivu löytyi, jossa tuosta Päivänhatun mainitsemasta liljasta on kuvia ja muuta... Hätäisenä en siis jaksanut seilata tarpeeksi..

Kyllä kelpais tännekin Aleksandran liljan itu kieli ulkoa.

Ja varmasti kelpaisi tännekin pari jos sattuisi pukkaamaan ituja poisannettavaksi ja ottajat loppuisivat. Mulla on joku tavallinen aasialainen lilja, jonka väri on pikkasen tuohon suuntaan mutta ei tosiaankaan noin syvä, nyt kun mietin, niin tekeeköhän sekin itusilmuja, täytyypä pitää silmät auki. Siitä mä kuitenkin pidän kanssa aika lailla, ei kaatuile ja kukkii suht. pitkään.valvova silmä

Herran pieksut! Het paikalla täälläkin liitytään kerjäläisten kerhoon tuon Aleksandran itusilmujen suhteen...kieli ulkoa

... jono on jo pitkä mutta tulen silti jatkoksi, jos ei riitä tänä kesänä niin ehkä sitten seuraavana kieli ulkoa

Upea!

Etsin tälle nimeä pitkään, onkohan tänne kuuluva?

Kumman näistä itse luulisit sen olevan?

Vasemmalla ruskolilja, oikealla sahramililja.

Olisko sitten ruskolilja, vähän alkais tuntua siltä, että olen kuullut tuon nimen, olen saanut naapurin tädiltä ja hän ei asu enää talossa, joten en voi kysyä.

Päivänhattu, minäkin liittyisin tuohon aleksandranliljan itusilmujonoon...

Onkos tämä nyt ruskolilja? Tekee itusilmuja vallan mahdottomasti ja yrittää täyttää koko pihan.

Eikös se ole tiikerinlilja, joka tekee itusilmuja lehtihankaan?

Ruskoliljakin tekee itusilmuja alimpiin lehtihankoihin. Saattaisi ollakin ruskolilja Nitun kuvassa.

Tekee ruskoliljakin itusilmuja. Eikös tiikerililja ole erinäköinen kuin ruskolilja? Kukat siis eripäin, eli roikkuvat kukat tiikerililjalla ja aurinkoon katselee ruskolilja.

Aika erikoisen näköinen on tuo Nitun lilja - ei kyllä ole minun mielestäni se vanha ruskolilja.

Selvästi on ainakin pilkkuja enemmän tuossa Raakin vanhassa ruskoliljassa. Mutta mikähän tuo miun lilja sitte on, jollei ole ruskolilja?

Voisikohan pilkkujen ja kukan muotoon vaikuttaa myös ikä ja olosuhteet? Minä koitan kaivaa illalla, minulla on kuva naapurin metsässä kasvavasta ruskoliljasta. Sekin on aikas erilainen, kuin ne jotka minun kukkapenkistä löytyy.

Tämännäköinen ja muotoinen asustaa tosiaan naapurin metsässä.

Kuva on pikkasen huono, en päässyt kovin lähelle kun olin juuri telonut kinttuni, enkä viitsinyt sitä enempää rääkätä tuossa metsässä rämpiessä. Pilkkuja siinä ei ole juuri lainkaan.

Tässä ruskolilja, tekee itusilmuja varteen.