Vähän epätarkka kuva, mutta tällainen kaunistus kasvaa pihassani. Toivottavasti on oikeassa ketjussa tämä, minä en ymmärrä liljojen eroa... Lilja kuin lilja minulle (anteeksi kaikille, olen hieman yksinkertainen. toivottavasti opin joskus ja häpeän myöhemmin lausahdustani. ).
Onpa Maikulla ihastuttavan värinen lilja. Ja ihan oikeassa ketjussa olet!
Belo Horizonte, vai onko sittenkään? Pikkuisen erin näköinen on pakkauksen kuvassa.
Tämmöinen ihanuus avaantui tänään penkissä. Keneltäköhän se on saatu? LollyPop?
Kurpitsa, liljasi on todellakin Lollypop… keneltä sen sitten lienet saanutkaan…
Ja kyllä nyt on lähdettävä liljakauppaan selaamaan puolikuivia sipulipusseja, josko niistä jostain löytyisi alennuksella vielä elossa olevia sipuleitakin, jotta ensi kesäksi…
Ihanaa, ainakin yksi keltainen on avautunut , kaikki muut liljat ovat muuttuneet punaisiksi.
Tällainen ihan tummanpunainen on aukaissut nuppunsa( väri valehtelee kun aurinko paistaa just siihen).
Tällainen tuoksuva kaunotar alkoi kukinnan. Tänä vuonna jotenkin keltaisemman oloinen, kuin ennen.
Upea on liljasi vuokkis!
täällä putkahteelee sieltä ja täältä tällaista liljaa? korkeus on n. 50cm itusilmuja en ole huomannut.
Tänään aukesivat nämä kaksi värililjaa
kauniita liljoja on teillä, minulla ensimmäiset vasta aukeamassa: )
Kuningaslilja, Lilium regale. Ihana tuoksu!
Piti laittaa oikein kuva tästä liljasta, kukkinut minulla jo monta vuotta. Tulee vaaleanpunaiset kukat, nuppuja on paljon. Yhdessä noista on littana varsi (Kermesina sen huomasi täällä käydessään). Ei ole ennen ollut.
Tässä on nyt muutama kukkanuppu jo auki.
Huh, onpa paaaljon nuppuja tuossa, taitaa olla todella hyvät oltavat siellä.
Katsoin tuolla aiemmin jo tuota nuppukuvaa, että jestas, mitähän noille syötetään! Hauska värikin, yksi varsi olisi jo valmis kimppu!
Pirkkiksen liljanvarressa on laakauma eli faskiaatio. Minulla oli vastaava varjoliljassa, kukinto oli komea.
Se on aina kukkinut noin, viime vuonnakin oli kuva kukinnosta. Mutta sen varsi on littana, en itse sitä ole huomannut ollenkaan, onkohan ollut aina. Mutta Kermesina sen huomasi.
Sivulla 7 on sama lilja kuvattuna.
Tässä minun pieni liljapenkkini, keltainen vanhan pihan omia kasveja, liilat itse hankkimani. Myöhemmin tulee vielä isot valkoiset.