Lilja / Yleistä, Lilium

Näistä tummanpunaisista tykkään, mutta mistä olen ostanut, ei harmainta aavistustakaan?

Ja tämä vaaleanpunainen, melkein kaikki nuput ovat auki.

Ensimmäinen lilja availee kukkaansa. Kuva vaan valehtelee väri, on oikeasti paljon tummenpi, ruskeampi.

Laitanpa minäkin kuvan tästä nyt kun nimenkin olin sille löytävinäni, jos on väärin, korjatkaa tietävämmät.

Eli Kanadanlilja, näin luulen.

jospa olisikin Lilium ‘Aelita’, joka tekee itusilmuja, kanadanlilja tekee siemenet?

Minusta pirjoh omassa kuvagalleriassaan sanoi, ettei tuo tee itusilmuja.
Minun Aelita on ainakin vähän vaaleampi, vähän leveämmät terälehdet ja pilkullisempi. Koko varressa lehtiä ja tekee itusilmuja. Ainakin googlettamalla enemmän minun mielestä tuo on kanadanlilja kuin Aelita.

keskiviikko, 23. heinäkuuta 2008 - klo 20. 58 (yli 38 tuntia sitten)

tämän tiukusen nimi on hukassa, kasvateltu lenaselta tai kibulta saaduista itusilmuista. Kukkii nyt ensi kertaa, aivan ihastuttava!

:smiley: sama kuva?

Marketin tarjouslilja. Olivat niin kuivia sipuleita, että epäilin lähtevätkö edes kasvuun. Lähtivät silti kaikki kasvamaan. Eka nyt kukkii.

Tämän pitäisi olla puna valkoinen viimekesän ostettu kukkivana ja oli silloin kyllä vaaleanpunainen reunoiltaan ja valkoinen keskeltä.Mitä lie talven aikana tapahtunut kun väri on kadonnut on vain tälläinen limen valkoinen.

Äkkiä tulen oikaisemaan tuon liljani alkuasetelmia. Tarkistin (vasta tuon ensimmäisen kuvanlaiton jälkeen) muistivihostani että olen saanut itusilmuja parista muusta ja tod, näköisesti kanadanliljasta myös pienen sipulin lenaselta koska olen kirjoittanut " kaksi yhdessä ja paljon suomuja". Selvittää myös tämän nyt jo kukkimista…kaksi vuotta on näiden kaikkien maahanlaitosta.

Jotenka taitaa tämä se kanadanlilja olla, siinä ei tosiaankaan ole nytkään niitä silmuja yhtään.

Sinulta kibu, sain Aelitan ja jonkun tuntemattoman itusia. Kunhan nekin tuosta jonakin kesänä alkavat kukahtelemaan niin avot: ) Kauankohan kestää silmusta kukkivaksi kasvaminen…??

Raili, tuo sinun limen värinenkin on aivan silmää hivelevä ainakin tuossa kuvassa!

Niin se on minustan kyllä kaunis vaikka väri ei ollutkaan sitä mitä piti,laitan uuden kuvan kunhan aukea kunnolla useanpi kukka

Tämä lilja on tullut syysleimujen kylkiäisenä tädiltä

Voi tuota hihanaa tuoksua joka näistä liljoista tulee.jaka aukeaa vielä noi loput kymmenen nuppua

Jokavuotinen iloni, eivät kyllä tuoksu miltään.

Joo ei ne tuoksukkaan mulla kun silloin ekat aukes niin piti haistella miltä tuoksuva ei miltään ,siinä oot oikeassa.

Lennox ja tuoksuu, ainakin nyt illallahymy

Onkohan tämä tavan värililja, keisarin kruunu vai tiikerin lilja? Äitini penkistä aikanaan sain tämän, mutta ei mitään muistikuvaa enää, että mikä näistä kolmesta tämä nyt on...

Minusta sahramililja. Ainakin itsellä tuon näköisiä.

Tällaisia liljoja nyt kukassa.