Onkohan tämä sama kuin rvaHelmillä? Itusilmut olen saanut muutama vuosi sitten Ukonkellon pihalla vieraillessani.
Stargazer avannut toisen kukan, vaihdoinkin tähän uuden kuvan ja poistin vanhan viestini (harmi, kun muokkaus ei ole käytettävissä, käyhän se näinkin).
ainakin olen ostanut tämän Stargazerina, vaikkakin näyttää hieman erilaiselta kuin pakkauksessa. Minusta tämä on aivan ihastuttava!
Täällä Casablanca syrikän seurana. Hauska tuon Casablancan keskus, se on nukkainen.
Centerfold avasi kukkansa ja kellahti kumoon. Täytyy mennä huomenna tukemaan.
Casablankaako tääkin, nuput ovat mahtavan isot tällä
Isonuppuinen punainen avannut ekan kukkansa
Sajohalla aivan ihana tuo vaaleanpunainen lilja, . Laitan tähän perään kuvan tuosta valkeasta Liljastani, jonka aamulla tuohon otin. Nyt kukka auennut kokonaan, halkaisija yli 20 cm, on jotenkin ihan eri näköinen nyt.
tällainenkin pikkuinen avannut ekan nuppunsa
Nyt kukkii tämä. Tuoksu on melkein huumaava!
Tälläkin hauska keskusta, nukkaa,
Värisekoituksesta on kukkinut jo valkoinen, oranssi ja pinkki.
oranssi
Ostin kolme liljaa (hollantilaisia, yllätys. Niissä luki vain lilium, eikä väristä ollut tietoa), ne olivat vasta nupuillaan, joten laitoin ne tähän puukoriin odottamaan. Nyt näin minkä värisiä ne ovat; tiedän mihin ne istutan. Ovat kuitenkin niin kivan näköiset tuossa korissa, että saavat vielä koristaa etuterassia.
Noinhan nuo ovat kauniimmillaan kukittuaan voi siirtää pois
Minä laitan sitä mukaa maalarinteipistä nimilapun väristä jokaiseen kukan varteen kun kukkii. Minun ovat isossa astiassa parvekkeella sipulit ruukkuineen upotettuna multaan. Syksyllä laitan kukkapenkkiin myös värien mukaan.
Tällaistakin on siis tullut laitettua, hassua kun ei jälkikäteen muistakaan mitä mukuloita on ostellut ja istutellut.
Kylläpä on kaunis, meillä ei isäntä perusta koko pentistä, mutta kun huudan et tuuppa kato ja on värililjat esillä niin jopa silmä kirkastuu, se kun on niin niihin tykästyny, nytkin keväällä oli muutaman sipulin ostanu ja heti kotia tullessaan menee katsomaan et mitkähän on nyt auenneet.
Tykästynyt olen minäkin sekä moniin muihinkin mukula-kukkiin, piti tilata Jorpijankaalta (kun ei saa mainostaa) niitä juuri lisää......., kiva kun ensi keväällä ja kesällä nousee uutukaisia lajikkeita penkistä, se on se pihanpitäjän suola.
Vihdoinkin aukes nämä, keltaisia olivat kuten nimikin jo sanoi.. Yellow jotakin, "liiteristä" alkukesästä ostetut sipulit. Kamera antaa vähän väärän keltaisen sävyn. Luonnossa enemmän tasaisen vaalean keltainen, tuossa näytää keskusta kirkkaammalta kun oikeesti ja reunat oikeata vaaleammilta... Ja tääkin lilja tuoksuu huumaavalle
Ois voinu kyl istuttaa sipulit tiheämpään... neuvoja miten ton sais paremmaksi? Pitäiskö kaivaa sipulit myöhemmin ylös ja tihentää, vai tuuheutuuko kasvusto vuosi vuodelta? Entäs väliin jotain muuta kasvamaan, mikä liljan kans sopis? Kuvakulma on kyl liian ylhäältä, mut jos on ideoita, niin antaa palaa. Nyt tonne väliin luiketelee köynnöskrassia...
Puutarhamessuilta ostetut sipulit kukassa.
En ole ihan varma kuuluko tämä kaunotar värilijoihin kun paketin päällä lukee vaan Lilja ja nimi Samur. Saden märkänä.
Osaisiko kukaan sanoa, mikä liljoihini on tänä vuonna iskenyt ? Märkyys tietysti, jatkuva sade ja sitä kautta varmaankin joku home tai härmä? Osa nupuista mätäni paikoilleen ja kasvusto on nyt todella surkean näköistä.
Ja ennenkaikkea, osaisiko joku sanoa, mitä näille pitäisi nyt tehdä?? Varret ajattelin leikata nyt hetimmiten kohta, mutta pitäisikö myös paikkaa vaihtaa? Värililjat ovat kasvaneet tällä paikalla jo useita vuosia ja viime kesänä kukkivat kauniisti, nyt surkeata sakkia
Toisissa paikoissa värilijat ovat paremman näköisiä, tosin myös niissä näkyvissä laikkuja lehdistössä ja mädäntyneitä nuppuja.
Juhannuksen jälkeen istutettu Crimson Pixie kukkii nyt.
Sama vika itelläkin, aattelin nostaa kaikki pois, muokata maan uudelleen ja lannoittaa, itse epäilen että olisi ravinnon puutos ja maa mennyt kovaksi, en ole nyt muutamaan vuoteen muokannut maata ja heikosti ovat kukkineet tämä kesänä, valkeat oli kyllä melko minilajiketta jo.