Liljus, ihanan rehevää teillä... Punakukkainen maksaruohosi on turkestaninmaksaruoho.
Eihän karhunkiertoa saa tapettua millään , en mie ole saanut vaikka kuinka yritän. Mutta jos se ihme tapahtuu niin keväällä laitan uudet.
Ihan varmasti saat kun käytät ROUNDOPPIA ohjeen mukaan, mie oon 2;sti hävittänyt niinkin vaikeat kuin vadelmat. Kokeile vaikka, kun on vihreässä kasvussa.
Ei kemiallinen kitkentä ole sen tehokkaampaa kuin mekaaninenkaan, se on vain vaivattomampaa ja tulos näkyy nopeammin: yli siitä missä aita on matalin.
Tuo keltainen lilja on todella kaunis,on kuin auringon paiste sopii hyvin tähän synkkään vuodenaikaan.Ihania kukka kuvia.
Onko sulla muistissa mikä on tuon liljan nimi tuossa klo 0.41 lisätyssä kuvassa. Todella kauniin keltainen väri.
Kiitos, ja Malvankukalle kiitos tunnistuksesta, saan tällekin siis oman lapun laitettua. Tiukunen, kaikilta noilta liljoilta on nimet hukassa, kun en ihan ensi alkuun tajunnut laittaa istuttamieni kasvien nimiä ylös.
Oikeastaan minä tajusin sen, että eihän noita nimiä voi muistaa, vasta sen jälkeen, kun olen tänne penttiin löytänyt tieni ja lukenut täällä näitä juttuja. Jotenkin se asia ei tullut mieleen ennemmin. Mutta onneksi tämän talon ostamisesta ei ole kuin viisi vuotta ja pihaa on laitettu periaatteessa neljä kesää, että ihan hirveästi en ole vielä ehtinyt noita kukkia laittaa. Kuten tuolla toisaalla kerroin olen nyt hankkinut laminointikoneen ja aion nimetä jokaikisen kasvin tuolla pihalla ja laittaa lapun viereen.
Valkea taitaa olla kaukasianmaksaruoho.
Voi kiitos Kurpitsa! Löysin kuin löysinkin Särkän sivuilta samanlaisen oli tarkemmin vielä "Album Suberbum" Nyt siis tämäkin saa oman lappunsa Samaa versiota punaisenakin taitaa olla tuolla pihalla.
Kevät on tullut tänne Lappiinkin jo. Krookukset aloittivat pari päivää sitten:
Lamoherukka pukkaa jo suuria silmuja:
Kasvihuone odottaa... No on sinne jo kaikki taimet kannettu.
Ja persikka aloittaa kukinnnan, mutta siitä en sanut tolkun kuvaa, uusi yritys huomenna.
Viimeiset taimet muuttivat siis eilen, tässä niiden kulkuväline. On tuosta isännän viime talven mönkijäostoksestakin jotakin hyötyä
Jatketaanpa vähän. Täällä ei kuki vielä oikein mikään ja se vähäinenkin kasvu on nyt kylmien myötä pysähtynyt. Mutta kasvarissa kukkii persikka. Lähempää:
Ja sitten ta daa... Veikkaanpa, että on Lapin läänin ensimmäinen viiniköynnös pukkaamassa nuppuja:
Tässä näkyy rykelmä tuossa reunassa ja alemmassa lehtien keskellä:
Hei Liljus! Oletko suojannut persikan ja viiniköynnöksen jotenkin talven ajaksi?
Kaarnikka, viiniköynnökset olen laskenut talveksi alas ja suojannut kuplamuovilla ja harsoilla. Persikan käärin harsoon melkein kokonaan, mutta yläpäästä oli auki, kun oli syksyllä jo kasvarin kattoon kasvanut.
Haluttais kyllä itselläkin kokeilla kun sullakin on noin hyvin talvehtinut. Meinaat vissiin jatkossa pitää persikkapuun kurissa leikkaamalla?
Joo, tarkoitus on leikellä. Persikka kasvaa aivan mielettömästi. Kun tuo puu laitettiin vúosi sitten oli n. metrin korkuinen ja loppukesästä sen latva huiteli kahdessa metrissä. Tänä keväänä typistelin latvaa, mutta voi olla että liian vähän.
Siis minähän en ole haksahtanut narsisseihin