Onko kenelläkään kokemusta :
Grow The Jungle The Jackson kasvatusvaloista ? Mietinnässä 150w led valaisin, kirkkauden säädöllä
Onko kenelläkään kokemusta :
Grow The Jungle The Jackson kasvatusvaloista ? Mietinnässä 150w led valaisin, kirkkauden säädöllä
Ei ole kokemuksia ko. valaisimesta, mutta jos puhutaan samasta tuotteesta 150w tehoa pelkässä 1,5mm alumiinilevyssä, ilman tuulettimia, niin itse jättäisin kaupan hyllylle, jos vähääkään rahojaan arvostaa.
Temusta saa tuota samaa tasoa vähintään 5 kertaa halvemmalla. Tosin ei mitään yhtä suurta virhevastuuta. En ostaisi itse edes Temusta tuollaista.
Ledi kuolee liikaan kuumuuteen ja sitä kuumuutta pitää yrittää haihduttaa jotenkin pois. Lämpö siirtyy paremmin pois johtumalla. Alumiini"siilissä" on paljon pintaa ja tuota pintaa sitten jäähdytetään tuulettimella.
Jos ei ole tuuletinta niin sitten hyvä jos tuo alumiinisiili olisi mahdollisimman painava/ suuripinta-alainen.
Tavallisissa valaisimissä (?) vaihdettavat ledilanmput myös kuumenevat ja takuu on sitten koitettu mitoittaa tuon oletetun kestoiän mukaisiksi. Myös niissä on hiukan alumiinia.
Joku insinöörihän tietysti pystyisi nämä jäähdytystarpeet laskemaan ja varmaan on myös olemassa kotimaisia toimijioita, ketkö myös sitten niillä reunaehdoilla näitä ledivalaisimia valmistaa, elleivät ole konkursissa.
Toisesta vinkkelistä katsottuna, jos lämpimänä käyvä peltivalaisin kestäisi n. 20 000 tuntia niin pärjäisihän sillä monta vuotta.
Ko. valaisimen takuu 3 vuotta. Käyttötunteja ei siinä ajassa kovin paljoa oletettavasti.
Minä en pidä noista suuritehoisista valaisimista, joissa on suhteellisen pieni pinta-ala. Tarvitsen valot taimikasvatukseen ja myös huonekasveille talvella ja valoa tarvitaan laajemmalle alueelle kuin noilla levylle rakennetuilla suuritehoisilla pystyy tuottamaan. Minä olen hankkinut sellaisia lähellä kasveja pidettäviä pienempitehoisia putkimaisia kasvivaloja, jotka on helppo viritellä taimihyllyyn. Minulla on Hortimolin Tled putkia ja muutama Secret Jardinin alumiinilistaan tehty valaisin. Parhaat valot taimikasvatukseen minulla on erittäin kylmänvalkoiset Surya merkkiset led-putket, joita ei valitettavasti enää ole markkinoilla.
Hyvää noissa Grow The Jungle valaisimissa on että niiissä on tehonsäätö sisäänrakennettuna.
Sekin vielä, jos on etelään avautuvat ikkunat, niin valaisimet varjostavat jo maaliskuustakin alkaen tuota auringonvaloa. “Pitäisi” olla sellaiset valot että varjostaisivat vähän tai helposti auringon edestä poistettavat.