Katselin taas Värriön luontopäiväkirjan hienoja kuvia. Tästä linkistä silmänruokaa luonnon ystäville.
Luonto näytti kolmea aurinkoa alkuviikosta :)

Kahden reunimmaisen auringon vieressä oli myös sateenkaaret ![]()
Ihmettelin äsken, että näkyypä iso ja kirkas valo pimeällä länsitaivaalla. Niin kirkas, että voisi olla lentokoneen valo. Vaan kun se ei liikkunut. Venushan se! Ursan sivuilta vielä varmistelin. On kyllä hienosti nyt näkyvissä!
Kiitos! Taas sai sammutettua tiedonjanonsa. Pitäisikin asentaa kännyyn tahi tabuun sen ohjelman mikä näyttää taivaan kappaleet nimineen kun katsoo näytön kanssa sinne päin.
Mulla on ollut joskus kännyssä Taivaanvahti. Sinne harrastajat rapostoivat havaintojaan. Ihan hauska sovellus sekin. En ole mikään kovin tietäväinen noitten taivaankappaleitten suhteen, mutta taivas ja avaruus ovat melko mielenkiintoista seurattavaa ja kaunista katseltavaa.
Mökillä olemme ja huomattavan punaiunen valo liikkui kaakon suunnasta etelään.
Välillä se sammui ja taas ilmestyi ,…meni jonkin aikaa kun kuului suihkarin ääni !
Onkohan joku sotaharjoitus meneillään täällä eteläsavossa ?
Seurasimme ilmiötä ehkä parikin tuntia pätkittäin , …oudolta vaikutti , valo kulki ensin päättäväisesti etelän suuntaan mutta kulku muuttui taas näkyväksi mikä ei ole mahdollista koska saaret peittivät ensin näkymisen ,…voisko olla liikkuva maali ??
Ja kamalin mahdollisuus on tietenkin todellisuus , …luetaan huomenna lehdestä ?
Ei tämä oikeassa osiossa ole mutta menköön .
Oho, tuo Naavametsän kolme aurinkoa on jännä. Ihanko oikeasti se näytti tuolta paljaalla silmällä?
Kasvukauden ja vuoden 17 säästä juttu iltapäivälehdessä.
Jep, lämpöhkö talvi ja kylmä kesä ja sitten muuten vaan viileä kevät ja syksy…
Kyllä, sää muuttuu kauheasti
Huomenna on superkuu
Viime “kuunäytös” ei ainakaan täällä ollut kummonen, toivottavasti nyt olis näyttävä.
Muistan ikuisesti yhen superkuun jota kattelin mun edellisen kodin pihalta. Se oli valtava punainen pallo joka nousi naapurin talon takaa. Järisyttävän upea!
Minä olen monta kertaa nähnyt keltaista superkuita.