mulla on siellä mullan alla maapähkinöitä meni varovasti kurkkaamaan
Toissapäivänä kylvetyt maapähkinät itäneet. Josko tänä vuonna jaksaisi kasvatella satoon asti. Viime vuonna heivasin taimet menemään jo keväällä. Pistäkääs muutkin vaan kaupan pähkinöitä itämään.
Mistä te ootte saanu maapähkinöitä, minä kun en ole löytänyt mistään?? En minä kyllä ole onnistunut kylvöissä kaupan pähkinöistä, ajattelin kun suorastaan mätäni, että nehän ovat käyneet uunissa - eikös ne paahdeta.
Kyllä minoon löytäny maapähkinöjä ihan valtsustaki ja kyllä net vaan itää
Jaa, pitää koittaa sitten kans uudestaan tuota maapähkinää, jos sattuis onnistumaan tällä kertaa.
Minoon ostanu aina tämän säkin maapähkinöjä
Jade,säkin, Oravaksiko sä meinaat ruveta.
Liiterissä ainakin oli kuorimattomii Maapähkiöitä myynnissä ns. Super hessun pähkinöitä.
Vaikka mä sanoisin noit Pavuiksi, kun kasvavat maansisässä.
Liiterin maapähkinät on harmi kyllä paahdettuja Linnunpähkinöistäkin voi löytyä ehjiä ja itäviä, vaikka kuoret on poistettu.
Mulla iti suurinpiirtein kaikki Sallisen pähkinöistä. Vieläpä melko nopeasti. Kasvavat pirulaiset nopeasti, laitan kuvaa kun kerkeän.
joo, kokemusta lidl´n omista, tosiaan paahdettu, ei idä.
Minulla ollut ihan “tavallisesta” kaupasta saatavia “tavallisia” pähkinöitä. Siis ihan joku peruspussi, sellainen ruskeareunainen (ja koska viimeksi olen pähkinöitä ostanut varmaan 7 vuotta sitten, niin en muista tarkemmin). On itänyt. Tai siis no, ensimmäisellä kerralla iti ja hienosti kasvoivat. Toisella kerralla mätänivät, mutta pussi olikin ollut itsellä kaapissa puoli vuotta.
Ja ihan kuorittuja ovat olleet. Ei siis niitä Superhessun pähkinöitä.
Meillä ja naapureissa ruokitaan lintuja pitkin talvea. Keväällä sitten pukkaa kauraa ja auringonkukkaa milloin mistäkin. Tänä keväänä nousi tällainen. Sanokaa viisaammat onko maapähkinä vaiko jokin ihan muu.
Maapähkinältä näyttää
Kiitos Inki! Puutarhurin pienet apualiset eli oravat lienevät olleet asialla. Nyt odottelemaan satoa! Penkki, jossa kasvavat on lämmin, suojaisalla paikalla ja kuten kuvasta ehkä vähän näkyy, niin reunuskiven viereltä ovat nousseet.
Miulla olisi viisi tällaista kasvamassa. Mitäs nyt? Milloin isompaan purkkiin?KUinka isoksi ylipäätänsä kasvaa?
tietääkö kukaan miten maapähkinäpensaan saa tuottamaan parhaiten satoa sisäolosuhteissa…?
väistö, siirsin viestisi tänne maapähkinä-ketjuun. Ehkäpä täällä on jo kysymästäsi asiasta valmiinakin tietoa, kannattaa lukaista
Juu, eka sivulta ku lähtee lukemahan
Siveltimellä on kukat pölytettävä sisällä, ulkona kukat ja mehiläiset hoitaisi saman. Ei siemeniä ilman pölytystä.