No siel on pelargonit vielä, mutta nyt ne ovat jo ulkona terassilla.
Mä tykkään kovasti sipulikukista ja olen nyt kahtena syksynä laittanut paljon ale-sipuleita. Täytyy taas ens syksynä laittaa, jos löytää halvalla.
No olethan sinä raya hiukan pohjoisempana, ni ei mikään ihme, ettei vielä kuki niin paljon kuin täällä.
Onpa paljon ihania tulppaaneja, aah … Kaunista katseltavaa!!
Leijonakuningas
Tätä tulpaania suorastaan rakastan!
Lapussa lukee vain Rotkolemmikki. Onkos tälle jotain tarkempaa nimeä?
Varjon penkkiä
Rotkolemmikki on "Jack Frost".
Onko sitä sinistä myös? Vai pelkästään valkokukkaista?
Jaa juu, sul on valkosta. Mulla on sinistä. En enää niin varma nnimestä olekkaan.
Mr. Morse?
Kasvimaa on vielä laittamatta, mutta talvivalkosipulit sentään siellä kasvavat. Laitan myöhemmin kuvia, miten tuota kasvimaata on muokattu. Vielä se on työn alla.
Tuolla takana näkyy tuo multakasa keskellä kasvimaata. Se kun saadaan pois niin päästään istutushommiin.
Pihanlaittaja, kiitos! Siltä tuo vahvasti näyttää ja nimikin kuulostaa tutulta!
Purppuraesikko
Patjarikot
Rantatyräkki
Aivan upeita kuvia, kun nähdään ensi viikonloppuna,niin kutsun itseni katsomaan sun pihaa livenä!
Mitä muuten sulla on kukassa NYT?
Mulla on tulppaanien väritykitys nyt loppumassa, ja tuntuu piha kovin valjulta. Juuri nyt ei ole kukassa kuin tyräkit ja vähän rönsyleinikkiä siellä täällä.
Tai niin no, toi vimppa kysymys oli hieman pölvästi, näkeehän sen noista kuvista|:-)
Kiitos Vilhelmi! Tervetuloa vaan!
Hiukan nuo kuvat laahaa perässä ajan kanssa. Tuo kuvien lisääminen on niin hidasta. Mutta pääasiallinen kukkaloisto tulee edelleen tulppaaneista ja narsisseista. Mulla on tosi paljon sipulikasveja. Joukkoon on siis osunut eri aikoina kukkivia, joten tulppaanit ovat kukkineet jo monta viikkoa ja edelleen on osa vielä nupuilla. Mutta oman lisänsä antavat puistolemmikit, joita olen levittänyt joka paikkaan. Niitä suorastaan rakastan. Ja sarviorvokit.
Tätä ojaa olemme viime ajat täyttäneet naapurin kanssa. Kaksi ylintä kuvaa on viime kesältä. Alimmainen on otettu tänään.
Ojaan vedettiin paksu putki ja täytemaata päälle. Sitten vielä kuusen taimet rajalle. Meidän kasvimaa laajeni melkein puolella! Alimmassa uusimmassa kuvassa näkyy piparjuuri törröttävän keskellä kasvimaata. Vanhoissa kuvissa se on uloimmassa nurkassa maa-artisokkien kanssa. Siinä näkee, miten paljon tuo kasvimaa kasvoi.
Oma urakkansa oli siinä, kun siirrettiin nuo kivet käsin tuolta pois. Isoimmat jäivät, mutta ei niitä montaa jäänyt!
Huomenna pääsee istuttamaan kasvimaalle kaikki, mitä sinne olen suunnitellut. On sitä jo odotettukin. Hiukan vielä on multakasaa jäljellä, mutta se pitää siirtää pois vielä.
Tontin alaosa on vielä kesken, mutta tuo kasvimaan reuna oli tärkein.
Siellä osa pelargoneista jo värjöttelee ulkona.