Magnolia, Magnolia

Talvisäilössä olevissa on jo isot silmut, vaikka olen sieltä lämmötkin ottanut pois. Eihän noita uskalla vielä uloskaan laittaa.

Olen tehnyt päätöksen, että meillä vaihtuu magnolia. Varmaan viidettä vuotta kasvaa rehevästi, mutta ei tee nuppuja. Jostain olen saanut sellaisen ajatuksen, että voisi olla klooneja, jotka eivät kertakaikkiaan kuki. Tästä viisastuneena pitää hankkia sellainen, jossa on nuppuja, että voi olla ihan varma.

jaa, saisko sen käydä hakemassa pois?

Minkäs kokoinen on, niin tietää annaw varata sopivan kokoisen kuljetusvälineen? :smiley:

on mulla Hiace! jos ei siihen mahdu niin voipi antaa Heksulle :slight_smile:

No kyllä Hiaceen mahtuu :smiley: Minulla on kerran ollut yksi Mustilasta hankittu magnolia eikä se selvinnyt talvesta täällä joten olen hieman varautunut niiden suhteen.

Meillä kesämökillä saaristossa on pitkä leuto syksy. Eri asia miten sen sinne sais rehattua…

Mun leonard meisselissä on karvaisia nuppuja, mutta mitenkäs ne kestää nämä kevät auringon ja tuulet?

Kiitos annaw, on mukava, kun on puutarhaystäviä, jotka aina halukkaasti auttavat. Idea oli kyllä sellainen, että kaivan tämän kukkimattoman ylös ja se pääsee toiselle paikalle, hiukan vähemmän keskeiselle. Se on oikein rehevä, kerrassaan kivan vehreä, metrin leveä ja just’ yli metrin korkea.

ai jaa…ei sitten…

Otin molemmat ulos, toisessa on jo lehden alut, toisessa ei, saa nähdä kuinka käy?

Heksuuu, oliks sulla sieboldii.?
Mulla se ei oo kestänyt talvea elossa. Kaksikertaa ostin alennuksesta molemmat kuolivat. Tosin viimetalvi ois ollut edullisempi kuin kaksi aiempaatalvea.
Viimevuonna ostin agrista M. kobus lajikkeen, ilmeisesti on velä elossa.

Ei minul ole tai en ainakaan tiedä, että minulla yhtään magnoliaa olisi ;p Kukahan se ois ollut, jota muistelet?

Tiedoksenne, että Mustilasta on saatavilla niiden omaa kantaa olevaa Japaninmagnoliaa.Pitäisi olla hyvin talvenkestävä. Soittelin sinne viime viikolla ja kertoivat, että taimet on nyt noin 80 senttisiä.

Kaho Heksu… Edellinen sivu Maaliskuulta, sun kirjoitus.

Tuo Mustilan kantaa oleva olisikin jo järkevä ostos, omani ei taida sitä ihan olla. Kunhan edes kerran kukkisivat olsin tosi tyytyväinen.

Ostin tänään Keravan M-vaisesta Mustilan kantaa olevan M.kobuksen. Korkeutta yli 2m. Ei kukkia. Hinta tosin pikkaista vaille 50€. Terve ja hyvänoloinen yksilö.

M.kobus istutettu tänään.

Löysin viime syksyllä ostetun taimen, Sieboldii. Koska syksy oli jo pitkällä hätäistutin sen perennapenkkiin. Olin aivan unohtanut sen, kun nyt nypin rikkikset, sieltä se tuli esiin . Siinä on yksi kukka, toinen nupuista on kuihtunut. Lehtiä peräti kolme kappaletta. Tanakka ja täysin kasvillisuuden peitossa.
Tällä yksilöllä mittaa jopa 30cm. Voi hyvänen aika kun kaunis kukka. 

Magnolia Sieboldii

Upea ja noin pieni vielä!