Turkistaninmaksaruoho
Mitähän maksaruohoa tämä on?
Entä tämä pienempi kaveri kukahan hän?
Pikkukäenrieska, ensimmäinen maksaruoho on ainakin minulla kulkenut nimellä Valkomaksaruoho, toinen näyttäisi Turkestanin maksaruoholta.
Katselin kuvia ja tuo toinen voisi tosiaan olla turkestaninmaksaruoho. Mutta se valkomaksaruoho oli minusta vähän eri näköinen (kukat harvemmassa kuin tällä minun ja erilaiset lehdet). Olisiko kellään muulla tietoa/arvauksia siitä?
Pikkukäenrieska oletko katsonut kuvista, voisiko ensimmäinen olla ihan vain valkokukkainen vahamaksaruoho?
Taitaavat olla isomaksaruoho ja turkestaninmaksaruoho.
Kaukasianmaksaruohon kukinta jäi vähäiseksi tänä syksynä. Kukkiiko se miten, edellisen vuoden versoilla vai uusilla? PItääkö ne edelliset kukat poistaa jotta kukkisi. Toissa kesänä ne kukkivat aivan villisti ja pitkään, mikä meni pieleen tänä kesänä?
Olikohan tämä siperianmaksaruoho
mikähän tämä? onkohan maksaruoho ja talvenkestävä.
entä tämä
tämänkään nimi ei tiedossa
ja tämä
Täällä lusikkamaksaruoho on innostunut kukkimaan uudella kasvupaikallaan.
Keltainen maksaruoho aloitti kukkimisen, nimeä en tiedä tai muista.
Lähteeköhän komeamaksaruoho lehtipistokkaasta kasvuun? Toissapäivänä törkkäsin irronneita lehtiä multaan toivossa eläen. Luonto näyttää hoitavan kastelun. Komeamaksaruoho on yksi loppukesän ja syksyn suosikkejani
Pelkästä lehdestä en ole kokeillut mutta varrenpalasta lähtee ainakin. Kerro kuinka kävi.
Tällainen maksaruoho aloittaa kukkimisen.
Tämän sivun eka kuvan kasvi ei talvesta selvinnyt, mutta edellisen sivun (7) viimeinen kyllä näkyy kasvavan vielä. Mikä sitten lieneekään.
Rinu, tuota, lauantai, 22. maaliskuuta 2008 - klo 18. 42 minulla kasvoi sisällä ruukussa, ostin sen kukkakaupasta, myytiin huonekasvina, mutta surkeasti siinäkin kävi, talvella kuoli ;(
Meille tuli tuo sivun 7 kukka tänä kesänä,katsotaan onko vielä ensi kesänä,nimestä ei tietoa.