Maljaköynnös, Mandevilla

Kestääkö maljaköynnös viileässä talvehtimisen? En halua pirttiin sisälle kuin "pakolliset" talvetettavat.

Mun kirja sanoo että tammi-, helmikuussa lyhyt kuivahko lepoaika 12-15 asteessa.

Voi olla sitten entinen maljaköynnös… Kiitti Juti tiedosta.

Minulla oli maljaköynnös monta vuotta ihan normaalisti huoneenlämmössä ikkunalaudalla ja kevätkesällä se kukki.
Maljaköynnöshän on ihan huonekasvi.

Mulla on ulkona maljaköynnös, ja nyt vasta aloittelee kukintaansa. Talvetuksesta täytyy sitten miettiä syksyllä, tekis kyllä mieli yrittää.

Kysynpä nyt kuitenni, kun oon nii laiskalla päällä, etten kehtaa kaikkia sivuja lukea.
Viihtyykö Maljaköynnös aurinkoisella ikkunalla?

On ainakin mulla aurinkoisella ikkunalla.

toin sisälle malja köynöksen ja nyt sen melkein kaikki lehdet on ruskeat ja kuivat mikähän sitä vaivaa kukoisti ulkona niin kauniisti koko kesän

rulette

toin sisälle malja köynöksen ja nyt sen melkein kaikki lehdet on ruskeat ja kuivat mikähän sitä vaivaa kukoisti ulkona niin kauniisti k

oko kesän

peppi

Profiilinumerolla 181231 kirjoitteleva rulette / peppi, viitsisitkö piipahtaa omassa profiilissasi lisäämässä itsellesi nimimerkin, sellainen meillä kaikilla täällä on. Tuossa yläpalkissa on ihan oma kohtansakin aiheelle: "nimimerkin valinta".

jännä juttu: Profiilirno: 181231 = peppiina ollut aikaisemmin. pitääpä tarkistaa, onko kirjoitellut ja ovatko vanhatkin jutut nyt sitten muuttuneet ei nimimerkin kirjoittamiksi.

Toin Azoreilta valkoisen maljaköynnöksen kesällä (nii-in yritän taas, kolmas kerta toden sanoo) ja hyvin meni tähän asti. Nyt on semmonen syysvaljuuntuminen menossa, lehtiä putoilee, latvat kuivahtivat ja väri kellastuu. Whattaa…%&#¤ :frowning:

Ny olis hyvät neuvot kalliit. Rehu tönöttää valoisalla ikkunalla, mutta joku sitäcriepoo. Help! Anyone?

Työkaverin hylkäämänä tämä vietti kesän ulkosalla, palkitsi kolmella riemukkaan värisellä kukalla (meinasin kirjoittaa riettaan), nyt muuttaa autotalliin +5 ja ikkunan äärelle.

No niin, kuolemaa tehdään :frowning: Samalla tavalla menee tämäkin maljis manan majoille kuin edellisetkin. Ei näitä voi talvettaa.

kyllä mun kaks köynnöstä viime viikolla näytti ihan ok olevan kun kävin tuolla talvetushuoneessa. Pitäiskö mennä huomenna kurkkaamaan+

Plumeria, ei sole hengissä mullakaan

Mulla kaikki 5 hyvin hengissä koko ajan kasvat uutta vartta

Maljaköynnökset pääsivät talviteloiltaan tupaan.

Mullakin ainoa maljaköynnös pukkaa vartta,eka talvi kun kokeilen tätä

säilyttää.

Ollut autotallissa pikkuises +astees.

Toin tänään keittiön ikkunalle kasvamaan.

Mun maljaköynnös on talvehtinut ikkunalla sisällä. Vielä näyttää ihan hyvältä.