mullakin sisällä ja kaikki vielä hyväkuntoisia kasvat kovasti
Minulla olleet viileässä , n. kymmenessä asteessa. Toinen kuoli , toinen hyvässä kasvussa.
Moi. Liityin juuri uutena joukkoon ja löysin heti kiinnostavan aiheen Mulla maljaköynnös pudotti talven aikana kaikki lehtensä ja kuivatti oksansa. Muuta uusi vihreä hento oksa tullut ja pari lehteä. Saa nähdä kuinka käy, tuleeko yhtä komea kukka kuin viime kesänä (kun kaupasta ostin amppelin)
Toinen maljaköynnöksistä on kehittänyt salaa pian avautuvan nupun lehtien seassa.
Sain äitienpäiväkukkana perjantaina syvänpunaisen maljaköynnöksen, se on kuin samettia. En vain ymmärrä pitääkö se kuivemmasta vai kosteammasta, se tiputtelee lehtiä ja nuppuja nyt jo. Tänään siirsin se perkolaan roikkumaan jos meillä on liian kuivaa sisällä. Mikä on vialla?
Ainakin se on hyvässä kasvussa, sillä on metriset varret joka suuntaan ja varmaan sata nuppua kukkien lisäksi. Pitääköhän niitä harventaa?
Avautumassa
Paljonko teidän maljaköynnökset on maksaneet? täällä on 16e hinta ja olen viime kesästä asti sitä himoinnut, mutta suolainen hinta tökkii kovasti. Minun talvetustaidoilla kun se on vain yhden kesän ilo:(
Viime kesänä liiterissä oli maljaköynnöksiä, saattaapi tulla tänäkin kesänä, hinta ei varmaan ollu ku jottain kahen euron hujakoilla
Ohho! No jos niillä on noin suuri hintahaitari, niin unohdan puutarhan kalliin kaunistukseen nyt heti ja alan metsästämään edullisempaa.
Minen varma ole tuosta hinnasta mut ei net liiterissä ruukaa kukkaset kalliita olla
Stokkalla näytti maksavan 26,90 euroa samanlainen kuin omani. Mutta on se yhtä iso kun meilläkin, äitienpäiväkukkani valloittaa koko terassin ja joka päivä sen ruukkuun joku kopauttaa päänsä tai jää kiinni terhakoihin lonkeroihin. En tiedä kuinka nopeasti kasvavat mutta ainakin itse nautin valmiiksi isosta.
Maljaköynnösten hintahaitari on suuri. Täällä 13-30 euroa kpl, mutta kokoerotkin ovat melkoiset.
Kasvaako se sitten kesän aikana kuinka lujaa?
Viime ja toissavuonna kelloköynnösrankileisiin hieman kyllästyneenä olisin kiinnostunut tästä maljaköynnöksestä tai sitten ostan jostain alppikärhön.
meillä puutarhalla on 10e.ne on nyt 20cm ja niissä useimmissa on nuput!
En saa kukkimaan soihtuköynnöstä enkä kyllä Maljaköynnöstäkään. Kasvaa hyvin ja oli talvenkin ihan vaan huoneen ikkunalla. Millähän minä Maljaköynnöstä säikyttelisin?
Punainen maljaköynnös on kukkinut ja tiputtanut kaikki kukkansa. Luulin että se oli sitten siinä, kesän kukat tuli ja meni. Eilen kävelin ohi ja huomasin että sehän on täynnä nuppuja.
Nyt nostallin Maljaköynnöksen ulos. Ei oo tähän päivään mennessä tehny ainuttakaan nuppua.
Äitienpäivänä saatu maljaköynnös kukkii edelleen. Ulkosalla ullut jo viikkoja.
Tänään aukesi ensimmäinen kukka minunkin maljaköynnökseen
On se vaikeaa kuvata että saa koko kasvin yhdelle ruudulle ja kuitenkaan se ei onnistu.