Matkakuvia: Alpit ja alppikukkia

Rentukoita kasvoi jokivarressa

Tämmöist en ole koskaan nähnyt…

Ensin tuli mieleen tuoksuköynnös mut ei noi lehdet täsmää…

Näyttää kiurunkannukselta mut ei ole…

Suurensin kun ei oikein näe…

Puroissa oli kirkasta vettä…

Luonnon mosaiikkia…

Sitten ei puutukkaan enää kuin rododentron ferrugineum…

Tässä pienessä laaksossa oli näitä ruostealppiruusuja rinteet täynnä. On pakkasenarka mutta alppien paksun lumipeitteen ansiosta on siellä luontainen.
Mun olisi täällä lounais-Suomessa turha yrittää tätä kasvattaa kun aika ajoin talvi on lumeton. Mustilassa näitä kasvaa hyvällä menestyksellä mut siellä talvet on runsas lumisia :slight_smile:

Tätä on myös valkoisena mutta eipä tullut vastaan :frowning:

Kiitos upeista kuvista!

Matkan viimeisenä iltana mietiskeltiin porukalla mikä kunkin " Flow" tällä reissulla oli ollut. Mulla se oli ehdottomasti nämä alppiruusu rinteet, siksihän näitä kuvia täällä edelleen veivaan

Tytär kysyi tällä viikolla " et mennääks me Alpeille joskus uudestaan?" häntä kiehtoo pienet alppimajat joissa saisi olla "luonnon kanssa itsekseen". Ei ihan ensi vuonna mutta toivottavasti joskus…

Niinkun näkyy, oltiin liikenteessä aikana jolloin keski-Eurooppalaisilla ei ollut vielä lomat alkaneet…

Kutkuttamaan jäi, mitä alpeilla kasvaa heinäkuussa; ainakin tähtiputkia, varjoliljoja ja alppitähti "Edelweis" - haluaisn nähdä mitä muuta. Entäs elokuun kasvillisuus ?
Jos jollain on kuvia, laittakaa ihmeessä

PS. mitä tahansa Alppikuvia, tämä on avoin ketju :slight_smile:

Tuollainen matkakohde täytyy kyllä laittaa haavelistalle. Kiitos tosi paljon kukvista!

Voih, omat alppikuvani Sveitsin vuosilta ovat albumissa paperisina-ajoilta ja vuosilta ennen digiaikaa. Olen digiaikana tehnyt reissun vain kaksi lyhyttä kertaa ja silloinkaan ei päästy vuorille vaan kaupunkiin.

Noita maisemia ei vaan kyllästy ihailemaan. Mahtava loma teillä on ollut ja samanlaisista itse taas haaveilen kun lapset alkaa olla jo riittävän suuria jalkautumaan :wink: