Jokunen kuva vielä Teneriffalta, vaikka tämä kuvien lisääminen käykin niin kovin takkuisasti. En vaan tiedä, johtuuko mun omasta koneesta vai jostain muualta.
Tämä lättykaktus mua jaksoi hymyilyttää aina kun sen ohi kävelin, mulle tulee siitä mieleen sarvikuononpoikanen.
El Tanquen kylää pilvisellä ilmalla, leipomon edestä Teiden suuntaan vilkaistuna (leipomo oli meidän vakikuppila koko loman ajan, siinä yleensä käytiin kahvilla tai kaljalla). Lippusiimat kadun yllä johtuvat fiestasta, jota siellä juhlistivat vuorokauden ympäri jatkuvalla musiikilla toista viikkoa, tehostettuna öisillä ilotulituksilla. Kaiuttimet olivat kirkon tornissa ja hyvin se musiikki sitten kuuluikin. Fiestan syy liittyi jotenkin Kolumbukseen ja Amerikan mantereen löytymiseen, mikäli olen oikein ymmärtänyt.
Sama seutu kirkkaalla kelillä. Teiden huippu pilkottaa pilvien lomasta.
El Tanque on n. 3000 asukkaan kunta Teneriffan saaren luoteisnurkalla, n. 35 km Puerto de la Cruzista länteen. Tuotakylän läpi menevää tietä jos lähtisi tuosta leipomon edestä alamäkeen, pääsisi Icod de los Vinosiin ja edelleen Puertoon, tai vaikkapa Garachicoon. Toiseen suuntaan lähtiessä päätyisi Santiago del Teideen ja edelleen vaikka Las Americasiin.
Isojen kuvien lisäys kestää ja kestää, mutta on ne parempilaatuisia kun valmiiksi pakatut. Reissukuvia katsoo aina niin mielellään:)
Los Gigantesin jyrkkiä kallioita kaupungin kupeessa.
Maisemaa Santiago del Teidessä. Vuoren rinteelle nousee ristien reunustama polku, jonka aihe jäi lopulta selvittämättä. Jotakin neitsyestä ja lähteestä niissä kylteissä luki, eli kaksi sanaa tarkistimme sanakirjasta :) Mulle ei juurikaan epsanjan kieli ehtinyt kolmessa viikossa tarttumaan, mutta yhden tai kaksi olutta osaan epsanjaksi tilata, kumpaa nyt milloinkin tarvitaan.
Mascan laaksoa.
(tuonne mä haluan toisenkin kerran!)
Satunnainen matkaaja fiikuksen katveessa Mascassa kyselemässä kuulumisia paikalliselta kissiltä, joka välillä hypähti istahtavien turistien syliin ja asettui kerällä nukkumaan sen kummempia kyselemättä. Varsinainen linssilude!
Kaikki mun kesäkissani illallisella:
Lomaparatiisini puutarhaa, jossa kasvaa mm. araukaaria.
Paratiisini yläpihan puutarhaa kaktuksineen ja tyräkeineen.
Jotkut itulehdet näyttävät kasvavan ihan vaan laavakivikakkaran päällä ja tarpeita samanmoiseen kokonaisuuteen tuli matkamuistoksi.
Laavakivet näyttävät olevan hyvää kasvualustaa.
Alapuutarhaa portin takana, jossa araukaarian, palmujen ja traakin lisäksi mm. appelsiini- ja sitruunapuita.
Puutarhaa yläpihalta katseltuna.
Sisäpihaa: noita rappuja pääsi satunnaisen matkaajan makuuhuoneeseen. Alapuolella entinen viinikellari, jossa nykyään myös asuinhuone (jääkaappi ja keittomahdollisuus, vuokrattavissa).
Entinen vuohinavetta, nykyinen vierastalo, jossa olkkari, makkari ja kylppäri, ja jota myös vuokrataan matkailijoille. Kuvassa vasemmalla olevat portaat johdattavat yläpuutarhaan.
Just viikko sitten olin "pienellä uimarannalla" Los Gigantesissa, todennäköisesti just tällä. Kuvan venesatamasta ja kalliojyrkänteistä oikealle puolelle jää pieni lahdenpohjukka, jossa on uimaranta. Hotelleja varten on louhittu kalliota vaikka kuinka paljon ja rakennukset kiipeävät pitkin vuorenrinnettä - tuolla jossain aikaisemmin on kuva Los Gigantesista ja siinä näkyy niitä rinnettä vasten rakennettuja turistipesiä.
Huh, todella ikävä onnettomuus - hyvä, että olet tallessa : ).
Voikos tähän ketjuun vielä lisätä jokusen kuvan Teneriffalta vai laitanko johonkin omien kuvieni jatkoksi?
Hyvä, laitan joitakin kuvia, kun nyt ensin niitä vähän syynäilen.
ai, sina olet jo kotiutunut, sivukalkkuna!? mina taalla viela kahlaan meressa.