Kävimme eilen puutarharetkellä Mustilassa. Arboretum Mustila on perustettu Elimäelle vuonna 1902. Kauniita kukkia koko metsä täynnä, laitan joitain kuvia, nimista en tiedä hölkäsenpöläystä , mutta voitte ihailla.
Eka oli keltainen atsalea, nyt tulee punaista atsaleaa.
Rodo upeana .
Lähikuva
Metsä hehkuu...
pirunnuija...
Amerikanjalkalehti...
jalankukka..
ehtisipä poiketa, ei ole haitan kaukana
onneksi täällä saa lohdutusmatkan
(satues, olisitpa poikennut, ajelitte parinsadan metrin päästä Valtatie 12:sta?
sulle on huisku-unikka purkissa)
höyhenpensas...
Liuskavaleangervo...
sinipallo-ohdakkeen lehtiä...
tätä oli metsä täynnä, mutta nyt en millään muista nimeä...
Viimeinen ja värikäs kuva, kiitos jos jaksoitte olla retkellä mukana.
Kibu, näin kyllä tienviitan ja ajattelin sinua ;)Mitäs olisit sanonut kun linja-autollinen akkoja olis parkeerannut teidän pihaan ?!!
ei ole sinipallo-ohdake vaan sinivalvatti,Cicerbita… sen halvatun riesa pikkupihalla
vika on alaskankleitonia, Claytonia sibirica…
loistokas kukinta viimeisellä!
on täällä poikennut akkoja laumoittain…joillain ukotkin mukana, toiste sitten…
Kiitos Kibu oikaisusta, nimilapussa luki tuo nimi , sinipallo-ohdake, Echinops bannaticus ...pitää sanoa seuraavalla kertaa että oikaisevat virheen ;-) Joo, alaskankleitonihan se oli ..kiitos. Voi ,olis sittenkin pitänyt poiketa ottamaan se huisku-unikko
Kiitos Satues Mustila-kierroksesta… Paikan ohitse olen ajanut lukuisia kertoja, silloin kun asuin Etelä-Karjalassa, mutta en koskaan käynyt itse arboretumissa. Johtui kenties siitä, että silloin minulla ei vielä ollut omaa puutarhaa ja parvekkeelle nyt ei oikein alppiruusuja istutella. Eilen ajoin pitkästä aikaa samaisen paikan ohi ja ennätin jopa poikkeamaan taimimyymälässä, jossa hieno tarjonta ja hyväkuntoisia taimia! Seuraavalla kerralla täytyisi kyllä yrittää poiketa itse arboretumin puolellakin, jospa jo tulevan kesänä…