Matkakuvia: Ruotsin Lappi

kuva En kyllä tykkää lumesta,mutta...voisko tuon hyväksyä?

kuva Jäälauttoja tunturin päällä olevassa lammessa.

Huh,ja vielä marraskuun lopussa,itse myös olen Lapinhullu,mutta nyyh viimekesä jäi väliin.Olemme paljon kalastelleet Norjassa IIfordissa,ja saatu Tammukoita,Rautuja ja mitä ne olivat ne kolmannet kalat nyt en muista ,mutta kyllä se isäntä muistaa kun kysyn häneltä.Kireitä siimoja vaan teille.

kuva Keskimmäinen Raudujävri.

kuva Tämän paksumpaa nuotiopuuta ei löytyny,onneksi oli omat halot mukana.

Kamala yhtälö : Karvari ja lunta ! En ala.

kuva Toisen päivän saalis.

kuva Ja tämännäköinen sisältä.Ja maku aivan taivaallinen.

kuva Haikeana kotimatkalla,nyyh...

kuva Kilpisjärvi.

Upeat maisemat ja kalat! Eikös rautu ja nieriä oo sama kala? Kuola valuu…

Rapu,en oikeen tiiä.Rauduiksi noita ainakin nimiteltiin.Ja maku on tosiaankin taivaallinen.Varsinkin suolakalana,nam.Tääläki alako valumaan…kuola

Nieriä, jota Lapissa kutsutaan rauduksi, kertoi meiän kalamies.

Kiitos,raya ja kalamies :wink:

Upeaa kuvausta ja ihan hellekelitkin sattui reillullenne. Huikean väriset järvet ja sinihohtoiset urot, wau.

Aurinko, lämpö ja lumi on kyllä huikea yhtälö. Ei sitä osaa selittää vaan kokoa pitää, tuollahan kuvassa sortseissa lumessa olette.

Kiitos hienosta kuvasarjasta. Varmaan upea reissu.

Oih, upeat maisemat! Tuollaista reissua en ole kokenut, on varmasti ainutlaatuista. On komeita kaloja!

Upean näköistä maisemaa! Ihana reissu varmaankin!

Etelän ihmisenä tuota lunta ihmettelen. Eikö sieltä lumet sula edes kesähelteillä? Olen minä Suomen Lapissa ollut monta kertaa hilla-aikaan nuorena, mutta en muista lunta nähneeni edes tunturissa. Onko tuo Ruotsin Lappi sitten sen verran pohjoisempana.

Pöljiä kyselen, mut ku en tiedä. blush

Maariankello,tuo paikka on suurinpiirtein Enontekiön korkeudella.Nuo lumipaikat ovat pohjois tai itä rinteillä.Myös tuolla on ollut kylmä alkukesä,kuten meillä.Ja senverran korkialla ollaan että ei ne lumet joka kesä taida sulaa.

Ja,kyllä oli ikimuistoinen reissu.Vain me kaksi ihmistä kolme päivää keskellä erämaata ;)

On teillä ollut hieno reissu! Ja vielä kun pääsit luntakin ihailemaan! ;D Ja noin kalatkin, aaahh!